Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei pysty. Ei jaksa.
(Olen viimeksi hiihtänyt noin 30v sitten 😏)
Siitä suorituksesta löytyi kuvakin.

Lydia_Wideman_1952.jpg

Sitten on melko todennäköistä että kodeiinivalmisteetkaan eij toimi.
Toi on totta, kerran tehtiin pientä puukko-operaatiota ja oli kodeiini+parasetamoli tai ibuprofeiini (en muista miten) niin epäilin kanssa tehoa kun olin siinä luulossa että pitäs potkia ihan kunnolla mutta oli silti kipua. Silloin ei ollut parasetamoli+ibuprofeiini joka olisi varmaan toiminut parhaiten.
Samoiten ketorin on sellainen mikä ei toimi minulla, voi olla että annos on ollut liian pieni tai jotain.
Itseasiassa ketorinia pistettiin tippaankin ja pyysin lisää särkylääkettä vaikka olin suunkin kautta jo ottanut, ei saatana antaneet lisää paitsi suppona ois saanut mutta sitten tuumin että ei niin kipee olekkaan.

Toi on totta, kerran tehtiin pientä puukko-operaatiota ja oli kodeiini+parasetamoli tai ibuprofeiini (en muista miten) niin epäilin kanssa tehoa kun olin siinä luulossa että pitäs potkia ihan kunnolla mutta oli silti kipua. Silloin ei ollut parasetamoli+ibuprofeiini joka olisi varmaan toiminut parhaiten.
Samoiten ketorin on sellainen mikä ei toimi minulla, voi olla että annos on ollut liian pieni tai jotain.
Tramal ja kodeiini on aihiolääkkeitä, jotka vasta maksassa muuttuu toimivaksi aineeksi, muistaakseni ~10% suomalaisista kuuluu sakkiin joilla tuota muunnosta eij tapahdu ja vaikutus jää saamatta. Osa (en tiedä prosentteja, enkä todellakaan ala etsimään lukuja) on taas sakkia joilla muunnos tapahtuu extra tehokkaasti ja lääke menee päähän kuin metrinen halko.

Lääkkeistä kun jatkaa niin 10mg diapamia saa mut tipahtamaan, esilääkityksenä ollut pari kertaa puukotuksessa, viimeisellä kerralla pyysin 5mg niin ainakin pysyin tajuissani.

Ei auta migreeniin.

E: Vaikka sitä tehostaisi metoklopramidilla.

Ee: Kolmen combo auttaa kyllä krapulaan jos sellaisesta kärsii.
Mulla oli ennen melkein kerta viikkoon migreeniä, 30v jälkeen alkoi helpottamaa ja ihan satunnaisesti enää sen jälkeen ollut.
Sen kyllä saa edelleen jos on oikein stressaava päivä ja syö huonosti, tosin en ole jaksanut vuosiin oikein ressata mistään niin ei oo ollut ja ei tosiaan auta mullakaan sitten kuin uni siihen.

Eikös sulla oo latu melkein vieressä? Pyytäisin mukaan suksimaan, mutta sun tapaturma-alttiuden tietäen...
Joo - tuo on hyvä muistaa myös! Latu todellakin menee aivan talon vierestä. Jyrkkä alamäki ja tiukka käännös lopussa. Ilmiselvä vakavan tapaturman paikka. Ei mitään toivoa selvitä luita rikkomatta.

Back
Ylös Bottom