Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pistetääs offarille galluppi!

1. Oletko vaihtanut/vaihtamassa työpaikkaa koronan aikana (laitetaan aikajänteeksi tammikuu 2020-joulukuu 2021)
2. Jos et, niin kauanko olet ollut nykyisessä tehtävässäsi?

Alustuksena vaikkapa tämä kolumni.

1. En

2. 10kk. Samalla työmaalla 15 vuotta eri rooleissa.

Täytyy sanoa sekin, että olen kyllä itseäni vaihtamatta aika lailla parempi työntekijä ja mies kuin 20 vuotta sitten.
Jollain asteikolla ehkä myös vittumaisempi (määrätietoisempi ja tiedän paremmin mitä haluan + en ota paskaa vastaan ihan noin vaan).

1. Oletko vaihtanut/vaihtamassa työpaikkaa koronan aikana (laitetaan aikajänteeksi tammikuu 2020-joulukuu 2021)

1. En ole vaihtanut. En ole hakenut, mutta olen käynyt haastatteluissa jos headhunteri moista ehdotellut. Pettymyksiä olleet, huono kahvi ja ei wiineriä. Paikatkin olleet ihan jotain muuta.

2. Kuusi vuotta tuli täyteen, mutta olen ollut samassa firmassa aikaisemminkin. Samaa hommaa, saman ohjelmiston parissa, kohta viisitoista vuotta.

1. en ole vaihtanut, parikin privakioskia yrittää kovasti houkutella, houkuttas pitää pikkasen vaikka virkavapaata ja käyä kattomaan miltä tuntuis
2. 7,5 vuotta toistaiseksi, 4 vuotta aiemmalla jaksolla
3. Nainen jotain ~15 vuotta.

Noni hienoa.
Toivottavasti seuraavat tilannetta ja kääntävät karavaanin Venäjän kautta suomeen. Saadaan osaajia ja työvoimapula ratkastua kertaheitolla.

Eläkepommi saadaan purettua myös!

Welcome refugees! 🥰

Minulle opetettiin 2015 että pakolaiset ovat ihana asia, heidät pitää toivottaa tervetulleeksi, mennä oikein ulos kadulle bannerien kanssa halimaan tulijoita ja asiaa vastustavat olivat ahdasmielisiä rasisteja, pahoja ihmisiä. Ja lisäksi refugeessit pelastavat syntyvyyden, sairaanhoidon ja eläkkeet meille.

Jännä kun Putin on asian takana, niin melkein kaikki tajuavat heti vaaran, haitat ja miten perseestä laiton siirtolaisuus aka pakolaisuus on. :-)

Valitettavasti Haavisto ei tajua edes tässä tilanteessa, mutta eiköhän eturistiriita ole selkeä kun Pekan siniset silmä olla kiinnostunut pakolaispoikien ruskea silmä.

G-kello varmaan tarkoittaa, että rikas ja komea mies tulee hakemaan mut kotoa.

Screenshot_20211109-175120~2.webp

Alustuksena vaikkapa tämä kolumni.

1. En
2. noin 2 vuotta.

Tasaisin väliajoin tulee fiilis että pitäisköhän vaihtaa duunia mutta hetken pähkäilyn jälkeen aina sama lopputulos, todennäköisesti joutuisi tekemään enemmän töitä ja rahaa saisi vähemmän joten antaapi olla.
Kun on tällainen kunnianhimoton vätys niin tylsä, helppo ja kivan toimeentulon tarjoava työ on just passeli.

En. Ruoho on yhtä kuihtunutta joka puolella aitaa. Ja (järkevien) töiden hakemiseksi pitäisi kai osata jotain.

16v.

Bonuskysymykseen 3 on lähipäiville jo pöytä varattuna kymmenen vuoden kunniaksi.

Minun tekisi mieli kaljaa.
No ei oikeestaan ees tee, ei itseasiassa oikeestaan muuta mieli kuin pullaa.
Siistiäkin on niin kotona kuin autossakin, töissä vois vähän paremmin siivota.

Back
Ylös Bottom