Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^ liittyen, tuon jälkeen tulikin sitten tällänen.

img_8292-jpg.271761

Huomatkaa rengaskoko. Oli mahtava vetää pelloilla ja lumihangen päällä.
Sairaan makee peli.

ei Minun tarvitse lähteä mihinkään pysyäkseni pois täältä

sitäpaitsi, kun loppuu ainoa "sosiaalinen" "elmä" niin täyttyyköhän se tyhjiö jollakin, en tiedä

mutta se paranee varmasti, kun tämä on onely paikka missä saan havaata että imisillä menee hyvin, se kun loppuu niin ei ole enää ketään kenelle olla kateellinen
olin muuten joskus aikoinani viisi viikkoa facebookissa, jouduin lopettamaan sen samasta syystä, näin aivan liikaa onnellisuutta sielä
sielä näki liikaa asioita joita itse ei tule ikinä kokemaan

mutta se paranee varmasti, kun...
...menet työterveyteen ja sanot lääkärille, että olet ehkä masentunut. Ihan sama mikä pepunmyyjä tai jopa työterveyshuollon erikoislääkäri siellä on, niin osaa kyllä ottaa ohjat.
(Tai terveyskeskukseen, jos ei KELAII-tasoinen työterveys, eli pääsy yleislääkärille.)

Niin minäkin vasta hiljattain tein. Kuten aiemmin kirjoitin, tänä vuonna minulle tuli syksy niin monella tapaa. Myös niin, että tunnistin niin paljon ja sellaisia masennuksen oireita, etten voinut antaa asian olla. Toki, minulla on myös +15 v. sitten diagnosoitu vähintään keskivaikea masennus eli on ollut hoitosuhdetta aiemminkin (joskin viimeksi 10v. sitten), joten avun hakeminen ei ole mikään kynnyskysymys. Ennemminkin tietyssä pisteessä itsestäänselvyys.
Jotkut luulevat, että on heikkoutta hakea apua. Minusta taas on suorastaan hölmöyttä olla hakematta.

Minäkin oon käynyt elämäni (toistaiseksi) vaikeimmassa tilanteessa ollessani muutamia käyntejä mielenterveyshoitajalla. Diagnoosia tai mitään lääkitystä en ole tarvinnut mutta silloin tarvitsi ulkopuolista henkilöä selvittämään pään solmuja ja siitä oli hurjasti apua. Muuten olis mennyt asiat pahasti luiskaan.

Mielenterveysasioista on turha kehittää mitään stigmoja. Harmi vaan että monessa paikkaa tuntuu matalan kynnyksen apu olevan kiven alla. Mulla kävi tuuri kun pääsin kunnallisella puolella avun piiriin muistaakseni alle viikossa.

Tsemppiä @Fea

Itse kävin 2019 ihan ite kun tuntui että nyt lahoo pää, siellä se vasta sekaisin menikin kahden kerran jälkeen.
En kyllä ihan äkkiä mene uudestaan mutta ehkä kyse oli siitä että silloin olisin oikeasti tarttenut jotain akuuttia ihan nappia ahdistukseen enkä mukavia juttelevaa tätiä joka kertoo mulle että pitää muitakin aatella. Kun just sen takia oli pää pari kierrosta pyörinyt.

Jäsen V tarttee persettä.
Kyllä, nainen sille jostain niin johan taas maailma säihkyy!
Tiedetään sekin että helpommin sanottu kuin tehty mutta ite voin sanoa että se auttaa.

Back
Ylös Bottom