Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sain sukuselvityksen luettavaksi äidinäidin suvusta 1600-luvulle saakka. Aitoa savolaista ryysyköyhälistöä koko porukka. Perunkirjoitusten mukaan useimmat kuolleet rutiköyhinä. Aviottomia lapsia. Torppareita, sekatyömiehiä ja pyykkimummoja.

Onneksi on isänäidin äiti, joka oli peräti Kainuun korpimailta saakka ja venäjänkarjalaisten laukkuryssien jälkeläinen. Ilmeisesti tämä geeniperintö on pelastanut minut savolaiselta pottunenältä! Oma nenäni on näet oikein kaunis ja hienostunut :)

Sulla on äärettömän hyviä pointteja ja käsitys asiasta, joten mun on tosi vaikea uskoa, ettet hoksaisi, että mistä kenkä puristaa.

On urheilua ja on naisurheilua. Eli on joku oikea ja sitten on se naisten pilipaliversio, jossa heikommat saa nyt vähän harrastella. Missä vaiheessa se muuten muuttuu naisen osalta naisurheiluksi, kilpaillessako? Vai pitäisikö mun mainita harrastuksena naiskuntosaliharjoittelu ja naismaastopyöräily? Ihan kuten kaikessa muussakin kannattaa eritellä, että on perustaso X ja sitten on sen naisten versio - oli virallisia sarjoja tai ei.

Siitäkin voidaan sitten olla vähän eri mieltä, että miten käytännön elämässä se nainen työelämässä uppoaa tai ei uppoa joukkoon. :rolleyes: Vaikka on tässäkin tapahtunut jo viimeisein 10-15 vuoden aikana aivan valtavia kehitysharppauksia sentään, sitä en kiistä.

No urheilussa naisten sarjat on pilipaliversioita (naisten itse keksimä termi). Se on fakta. Evoluution tulos. Naiset ovat luontaisesti heikompia kuin miehet. Siks urheilussa on miesten kova taso X ja naisille oma heikompi sarjansa. Tämä toki voidaan kiertää sillä että XY kromosominen mies sanoo, että tuntee olevansa nainen ja menee naisten sarjaan urheilemaan. Jolloin tod näk olisi ylivoimainen. Silloin voitaisiin sanoa, että "nainen" on samalla tasolla kuin mies. Ei ehkä palvelis tarkotusta. Ei tätä asiaa millään sateenkaarella tai lgbtqrstu+ paskalla saada tasa-arvoiseksi.

Ehkä tulevaisuudessa geenimanipulaatio etenee niin pitkälle, että luodaan naisesta klooni ja korvataan kaikki ihmiset sillä. Sitten oltais homogeeninen, tasa-arvoinen ihmislaji.

en jaksa lukea noin pitkiä höpinöitä

mistä täälä nyt kinastellaan? yhdellä lauseella

Sulla on äärettömän hyviä pointteja ja käsitys asiasta, joten mun on tosi vaikea uskoa, ettet hoksaisi, että mistä kenkä puristaa.

On urheilua ja on naisurheilua. Eli on joku oikea ja sitten on se naisten pilipaliversio, jossa heikommat saa nyt vähän harrastella. Missä vaiheessa se muuten muuttuu naisen osalta naisurheiluksi, kilpaillessako? Vai pitäisikö mun mainita harrastuksena naiskuntosaliharjoittelu ja naismaastopyöräily? Ihan kuten kaikessa muussakin kannattaa eritellä, että on perustaso X ja sitten on sen naisten versio - oli virallisia sarjoja tai ei.

Siitäkin voidaan sitten olla vähän eri mieltä, että miten käytännön elämässä se nainen työelämässä uppoaa tai ei uppoa joukkoon. :rolleyes: Vaikka on tässäkin tapahtunut jo viimeisein 10-15 vuoden aikana aivan valtavia kehitysharppauksia sentään, sitä en kiistä.

No kyllä mä ymmärrän jonkinlainen tytöttelyn ja ylenkatsomisen tutka mennyt näissä päälle joillain naisilla. Tässä on kyllä ihan puhdas käytännön asiakin taustalla, että jotenkin nuo asiat pitää erottaa toisistaan viestinnässä, kun ne kerran (keinotekoisesti?) on erotettu toisistaan. Kun konteksti on selvä, ei sitä nais- etuliitettä tarvitse enää viljellä. Ja juu fyysisiä eroja meissä on. Ei sille minkään mahda. Ei ole mun mielestä relevanttia vertailla niiden tasoa. Serena Williams koitti ja 200. rankattu miespelaaja voitti sen ihan läpihuutojuttuna. Näin se vaan menee. En mä silti laita telkkaria välittömästi toiselle kanavalle jos tulee naisten tennistä, makes no sense. Varmaan enempi olen kattonu naisten tennistä kuin miesten tennistä. :rolleyes: Samoin onhan sitä painoluokkaurheilujakin, ei pienemmän sarjan mestari ole luuseri verrattuna raskaan sarjan mestariin, vaan sarjansa mestari ja sillä sipuli ja samoin naispuoliset mestarit naisten sarjoissa.

FB 8v sitten.

1_n.webp

Olen vähän tippunut palkkakehityksessä:

Suomen it-alan paras palkanmaksaja on yhä Supercell. Pelitalo on pitänyt kärkisijaa niin kauan kuin Tivi on tehnyt palkkaselvitystä eli kolme vuotta. Vuonna 2020 yhtiössä työntekijöiden keskipalkka kasvoi 20 prosenttia edellisvuoteen verrattuna ja oli 21 950 euroa kuukaudessa.

Näin muistelinkin että joku laji missä naisilla välinettä helpotettu selkeästi. Kuuklesta katoin loput, niin jääköön vielä sanomatta.

Laardin puutöiden perusteella Tohtori nähnyt selkeää kyvykkyyttä luunkorjausalalle?
No sekin, mutta itse aattelin.

Luusepän hommathan on sinänsä simppeleitä kun ei tartte isompia viimeistelyjä tehdä, senku sulkee nahkan päälle niin sinne jää. Jää se rasittavin vaihe puutöistä poies.

Back
Ylös Bottom