Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ach so vuokranantajalle oma vakuutus, mutta tahalliset -> poliisiasia?

On niin pieni kustannus pitää vuokranantajana vakuutus voimassa, että kyllä mulla on. Ihan jo siksi, että mistäänhän en tiedä, että onko vuokralaisella vakuutus vai ei, koska hän voi tietenkin oman kotivakuutuksensa irtisanoa. Ei paljon naurattaisi alkaa jotain kymppitonnien vesivahinkoa vaikka periä, kun ikinä ei sitä takaisin saisi... Mutta siis toki vakuudesta saa pidätettyä korjauksia, vaan äkkiähän se vajaa pari tonnia palaa, jos on perusteellisesti särjetty. Sitten niitä pitää yrittää periä oikeusteitse.

Korvaako ihan normaali kotivakuutus jos vuokralaisen jäljiltä on kaikki rikki ja kakkaa seinillä?
On vähän sellainen sijoittajan riski toi asunnon vuokraaminen, en kyllä ees tiennyt että moiseen on vakuutus mutta hieman epäilen että itse joutuu kuitenkin vielä mukavasti makselee jos kaikki on säpäleinä sekä asukas varaton.
Onhan noita kauhutarinoita ollut kun euron kuvat silmissä ostettu sijoitusasunto, eka vuokralainen jättänyt kaikki maksamatta ja kämppä totaalisen paskana.
Siinä käy niin että yksittäinen sijoitusasunto ei koskaan maksa sen jälkeään tuottoa omistajalle.

koska viimeksi kysytty?

Minulla: kesällä aurinkoterassille mennessä

henkilöautoillessa kysytty kaksi kertaa, kun olen sakon saanut, syy: ylinopeus, täysinselvinpäin
mopedilla, ei ikinä

Kaveri joka on esimiehenä isommassa IT firmassa totesi että vaikeaksi ja kalliiksi tulee kun etätyötä ei saa enää kohta tehdä. Kolme ”heippalappua”on ilmestynyt jo työpöydälle. Lisää on kuulemma tulossa.

Kaveri joka on esimiehenä isommassa IT firmassa totesi että vaikeaksi ja kalliiksi tulee kun etätyötä ei saa enää kohta tehdä. Kolme ”heippalappua”on ilmestynyt jo työpöydälle. Lisää on kuulemma tulossa.

imiset viihtyy pelottavan hyvin kotioloissa, Minä en

Toivottavasti ei ole Vincit. Ostin just.

En usko, että Vincit. Kuulostaa joltain monikansalliselta talolta, jonka emoyhtiö on muualta kuin Suomesta. Ulkomailla näytään olevan tuossa asiassa vielä vähän jälkijunassa.

Nää on just näitä. Ilmeisesti siellä ei ole saatu mitään tehtyä viimeisen vuoden aikana, kun kerran etänä ei voi jatkaa. 🤷‍♀️

edit. siis tarkoitan, että en ymmärrä tuohon kivikautiseen konttoriajatukseen. Enkä suostuisi itse enää, en.

Rankka päivä tulossa prkle!

IMG_3894.webp

tuplajuustohampurilainen600x600-2018340xs_60.webp

Minä olen koko aikuisikäni elänyt vuokralla ja uskallan väittää, että jokainen koti on ollut siistimpi lähtiessäni kuin tullessani. Nyt mennyt jo reilu 10 v tässä nykyisessä.

Minä olen koko aikuisikäni elänyt vuokralla ja uskallan väittää, että jokainen koti on ollut siistimpi lähtiessäni kuin tullessani. Nyt mennyt jo reilu 10 v tässä nykyisessä.

Uskoisin myös, että aivan on siistissä kuosissa tuo asunto. Ainahan siinä vaan sellainen pikkuinen jännä on, kun ei ole puoleentoista vuoteen käynyt - ja kuka tahansa voi tosiaan sairastua vaikka masennukseen, ja sen seurauksena jättää asunnon hoitamatta. Rohkenen väittää,että tietyllä asuntoprofiililla riski tuhoista on isompi kuin tällä.

Jalat meinaa olla niin jumissa että oksat pois, sitä se naisten perässä juokseminen (kirjaimellisesti) teettää.
Uimaankin pitäs mennä mutta edellistä kerrasta on niskatkin vielä ihan juntturassa ja syy taas sama kuin edellinen, on tää vaan niin vaikiaa...
No se hyvä puoli on ettei toista tartte raahata syömään kun se on niin tarkkaa ettei voi muualla kuin kotona syödä.
Oispa kaljaa.

Back
Ylös Bottom