Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Koitin Boylen lakia sovitella, vähäsen, eli:

p1*V1=p2*V2

Eli
V1=(p2*V2)/p1

= (8 bar * 250 l/s) / 1 bar
= 2000 l/s

Eli menis tuotto 2000 l/s, jos verrattais noihin kuluttajakompuroihin ja imutuottoon.

En nyt äkkiä keksi onko jossain fiba, mutta joten kuten noin. Aika rajun kuulonen kyllä, mutta voisi se olla mahtollinen.
Mein Gott!

Kuulostaa kyllä hurjalta. Tosin tuollainen pömpeli kustantaa viis-kuus tonnia joten onhan ne vähän eri vehkeitä kuin pilteman tonnin koneet.

Ja jos alkuun on 42’C niin pieni jäähtyminen ei haittaa.
Kyllä ainakin tuon pöntön saa siihen neljään kymppiin lämmittää, pohjalle jää aina kylmempi kerros.

Sitten kun vähän melalla sekoittaa niin aika tasan +38.

Juu näinhän se, että kai se hinta pitää jo tuotossa näkyä.
Yks kaveri jo kiroili kun ei töiltään pääse huutokauppaan, kompurat himottaa.

Jos hinta kohdallaan niin voisi yhten ostaa ja myydä pienellä komissiolla eteenpäin ko henkilölle.

Perävalotakuulla tietysti.

Kyllä ainakin tuon pöntön saa siihen neljään kymppiin lämmittää, pohjalle jää aina kylmempi kerros.

Sitten kun vähän melalla sekoittaa niin aika tasan +38.
Mulla oli suodatinhässäkät, niin pohjalta imi ja puhtaat vedet puhalti lähelle pintaa. Tasoitti samalla lämmön.

Yks kaveri jo kiroili kun ei töiltään pääse huutokauppaan, kompurat himottaa.

Jos hinta kohdallaan niin voisi yhten ostaa ja myydä pienellä komissiolla eteenpäin ko henkilölle.

Perävalotakuulla tietysti.
Juu, ei itelläkään ehdoton tarve, kun nykyinen riittää lisäsäiliön kanssa hyvin, mutta ainahan nyt vähän voi parannella "kaluja", jos hinta oikeasti halpa.

Hyviä huomioita.

Kattelin muuten noita ruuvikompuroita vähän tarkemmin, nehän eijole mitään järin isoja. Tuotto luokkaa 250l/min.

Kai sitä tuollakin jottain tekee. Ja lisähuomiona, ovatten öljyttömiä vehkeitä.
Mulla on erillinen iso lisäsäiliö niin toimis pienelläkin tuotolla hyvin.
Mä voin olla kanssa jonossa ostamassa jos ois hyvä (hehe) ja hinta kohtuullinen.

Koitin Boylen lakia sovitella, vähäsen, eli:

p1*V1=p2*V2

Eli
V1=(p2*V2)/p1

= (8 bar * 250 l/s) / 1 bar
= 2000 l/s

Eli menis tuotto 2000 l/s, jos verrattais noihin kuluttajakompuroihin ja imutuottoon.

En nyt äkkiä keksi onko jossain fiba, mutta joten kuten noin. Aika rajun kuulonen kyllä, mutta voisi se olla mahtollinen.
Nyt on niin hurja luku etten ihan äkkiä valovirtavehkeeltä niele, voin olla kyllä väärässäkin.

Mulla on erillinen iso lisäsäiliö niin toimis pienelläkin tuotolla hyvin.
Mä voin olla kanssa jonossa ostamassa jos ois hyvä (hehe) ja hinta kohtuullinen.

Nyt on niin hurja luku etten ihan äkkiä valovirtavehkeeltä niele, voin olla kyllä väärässäkin.
Onne voimavirtavehkeitä. Nähdäkseni.

edit:
#töpseli

db80f9ec-129e-4e0e-8666-9dc3c2193546-large::r:0.jpg

Onne voimavirtavehkeitä. Nähdäkseni.

edit:
#töpseli

db80f9ec-129e-4e0e-8666-9dc3c2193546-large::r:0.jpg
Mulle ei ois ny niin väliä kumpi on.
Mietin vaan että poistaako ne jotain oikeasti toimivaa vai onkohan noissa vain niiden mielestä tarpeeksi käyttötunteja?
Toki liveraportti kiinnostaa ja jos on järkihintaa. niin sopu komission kanssa voisin olla kiinnostunut.

Mulle ei ois ny niin väliä kumpi on.
Mietin vaan että poistaako ne jotain oikeasti toimivaa vai onkohan noissa vain niiden mielestä tarpeeksi käyttötunteja?
Toki liveraportti kiinnostaa ja jos on järkihintaa. niin sopu komission kanssa voisin olla kiinnostunut.
Pistän jotain raporttia paikan päältä. Osa noista myydään jo keskiviikkona, siinä voi vähän haistella hintatasoa. Varsinainen kompuraralli sitten torstaina.

@Max131 kun on ns alan miehiä, niin onko tietoa mitä tuossa on taustalla, kun on saatu nerokas ajatus anniskella ilman anniskelulupaa?

Vähän turhan tuttuja jätkiä, että viittii täällä kommentoida.. en tiiäkkään, mikä tuossa on tarkalleen ollu homman nimi, mut eihän tuo nappiin oo menny.

Miehen mentävä reikä moottorisahalla oveen jonka jälkeen lasauttanut olkapäähän eikä juurikaan lievennystä tuomioon?
Jalkoihin joo mutta on sielläkin reisivaltimoa ja ties mitä jolloin pääsee nopsaan hengestään.

Säätila niin selkeä että paljusta pystyy havainnoimaan tähtitaivasta.

Vielä kun tunnistaisi muitakin kuin Otavan.

Back
Ylös Bottom