Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yliopistomatikkaa
matikka.jpg

:unsure:

Sama fiilis.
Mietityttää tuollaiset matikat että missä niitä loppujen lopuksi tänä päivänä tarttee? Ehkä jos teet vaikka ohjelmistosuunnittelua rakennusteollisuuteen niin siellä mutta muutenhan tänä päivänä laskennat hoitaa valmiit ohjelmat.

Puistatuksia menee kun muistelee noita yliopiston matikan kursseja, siis viime vuosituhannella..

HYIYÖK!

Itse kun koitin alkaa opiskelemaan niin puoleen vuotiin piti runnoa lukion laajaa matikkaa vastaava suorite. Pääsin kyllä läpi mutta sinällään niinkin yksinkertainen asia kuin polynomit aiheutti vitutusta. Kun ei vaan kaaliin mene mitä hyötyä on täysin teoreettista asiaa opetella, 105% varmuudella niitä ei tule koskaan tarvitsemaan.

Sama fiilis.
Mietityttää tuollaiset matikat että missä niitä loppujen lopuksi tänä päivänä tarttee? Ehkä jos teet vaikka ohjelmistosuunnittelua rakennusteollisuuteen niin siellä mutta muutenhan tänä päivänä laskennat hoitaa valmiit ohjelmat.
Ei varmaan missään suurinta osaa.

Minusta opiskelu lähinnä osoittaa että on kykenevä omaksumaan uutta tietoa ja soveltamaan sitä.

Matematiikan suurin konkreettinen hyöty lienee kyky käsitellä suurta määrää dataa ja datan perusteella johtaa (harhaan) ja tehdä (vääriä) päätöksiä.

Edelleen näen painajaisia sähkötekniikan matemaattiset menetelmät kurssista. Ehkä parempi etten ole alalla.

Meinasin olla ihan kivasti yhden lonkeron linjalla, mutta tulikin uutinen projarin lähtemisestä. Arvata saattaa kenelle nekin hommat kaatuu taas.

Kun ei vaan kaaliin mene mitä hyötyä on täysin teoreettista asiaa opetella, 105% varmuudella niitä ei tule koskaan tarvitsemaan.
Itse olen sitä mieltä, että ilman matematiikkaa ei voi ymmärtää esim. fysiikkaa ja jos ei voi ymmärtää luonnontieteitä, on hyvin rajoitetut mahdollisuudet ymmärtää kuinka mikään tässä maailmassa pyörii. Pätee toki esim. taloudellisiin malleihin ja moneen muuhunkin osa-alueeseen. Ei sillä, että enää itsekään ratkoisin esim. yhtään differentiaaliyhtälöä ilman parin viikon kertauskurssia, mutta jos sellainen eteen lyödään jossain yhteydessä, niin ymmärrän kuitenkin mikä sellainen on ja mitä se kyseisessä tapauksessa kuvaa.

Piikki nro 3.

Jokohan sitä saisi eläkepaperit?
Saako kolmannessa rokotteessa valita rokotteen valmistajan? Ajattelin kun itsellä on jo AstraZenecan sekä Pfizerin rokotteet jos saisi vielä sputnikin niin voisi taajuudet alkaa löytymään.

Saako kolmannessa rokotteessa valita rokotteen valmistajan? Ajattelin kun itsellä on jo AstraZenecan sekä Pfizerin rokotteet jos saisi vielä sputnikin niin voisi taajuudet alkaa löytymään.
Empä kyllä edes kysyny mitä on tarjolla. 2 x fazerin olen saanut tammi-helmikuussa, olispa ny tullu vaikka diapamia.

TUTA houkuttas, sieltä maisteri. Sais jotain bisnestä ja taloutta kylkeen. Tiedä sitten riittääkö aika, ei taida pyöriä monimuotona joten menee taas nuorten joukossa haastavaa reittiä päiväopinnoissa. Saa nähdä mitä valitsen, jos valitsen. Kontsan kolleegoilla jos tutaa pohjalla, niin kai se ois jeba, jos sinne haluais kivuta.

Tuta on kuitenkin aineena sellainen, että rohkenen väittää, että iso osa kursseista on tehtävissä olematta päivällä paikalla. Ts. vaatii sitten kyllä omaehtoista lukemista ja vähän laskuja, mutta nimenomaan niin, että joka kurssi ei ole täynnä monimutkaista matematiikkaa.

Kuulkaas enot

@Joxuz @Destry @Xtreme

Heruttelitte noilla koulujutuilla, tein nyt sillain tymästi että otin avoimesta matematiikkaa, vektorit ja matriisit näin aluksi.

Ylläripyllärinä FITech-tarjonta on ilmaista. Siis nada, zero euro.

Haha, se on se kuuluisa pikkusormi. Nimim. arvaa mitä kautta päädyin täyttämään yhteishakulappuja lopulta? 😂 Minusta tuo on aivan mahtava tapa saada opintoja tehtyä!

Mitäs helvettiä?

Olen ollut jo pari tuntia toimistolla eikä vieläkään kulutettu firman paperia. En nyt kyllä varmasti säästele omiin Only oneen.

Itse olen sitä mieltä, että ilman matematiikkaa ei voi ymmärtää esim. fysiikkaa ja jos ei voi ymmärtää luonnontieteitä, on hyvin rajoitetut mahdollisuudet ymmärtää kuinka mikään tässä maailmassa pyörii.
Ei oo koulut saatika matikka enää muodissa. Nykyään katotaan jotain höpöukkojen youtube-pätkiä ja ammennetaan sieltä. Näkyy kyllä jäljessäkin, kun kattelee näitä offarin muita päänsärkyketjuja :D

Back
Ylös Bottom