Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Alkuviikosta luvattiin revontulia ja nyt piti näkyä jottain tähdenlentoja, ei havaintoja kummastakaan.
 
En minä tahallani vaan tarkoituksella!
31eb05bd173f454c84e1d5adbc43583c.gif
 
Kasilta maate, sit jaksaa.

Ihan kasilta ei pääse millään. Skidit laitan kasilta nukkuu, toisinaan nukahtaa itte siihen. Mutta normaalisti sen jälkeen illastaa sun muuta. Panemiset ym.
Kuitenkin 21-22 välissä tulee mentyä nukkumaan. Kun on tunnin työmatka, on pakko herätä viiden korvilla. Jotta pääsee kuudelta ajamaan, jotta on seiskalta töissä, jotta pääsee kolmelta lähteen kotiin, jotta on neljältä kotona, jotta voi leikkiä lasten kanssa päiväsaikaan.

Noh ei hätä tämän näköinen, ratkaisin ongelman vaihtamalla jobia. Ens viikon jälkeen on työmatka vartti. Ei tartte herätä noin aikasin ja silti on neljältä kotona. Tulee hyvä balanssi.

Samalla loppui hallitus-urakin ja erosin eräästä hallituksesta. Mielenkiintoinen homma oli opetella virallinen hallitusprosessikin. Ehkä jatkoa vielä seuraa.
 
23-07 vakiintunut arkiunet. Ehtii illalla ja/tai aamulla tarpeelliset hommat ja jää se 8 tuntia lepoakin.
 
Kesälomalla alkoi unet lyhentyä ja nyt näyttää keskiunet vajaata kuutta tuntia. Ihan liian vähän 😴 Liikaa kiinnostavia ajatuksia päässä iltaisin, täytyy ottaa taas härkää sarvista ja rauhoittaa ittensä riittävän aikaisin 😊
 
Ei kannata sinne radalle. Vähän kun saa siihen tuntumaa, niin sen jälkeen se maantiellä köröttely alkaa tuntua yhtä kiinnostavalta kuin karavaanarius...

Tämähän sieltä alkoi puskea heti, koska vauhti ei vaan tuntunut yhtään miltään, eli kaasukahvasta löytyi uutta kulmaa... ja risteyksestä lähtiessä alkoi löytyä niitä 10+ kierroksiakin. 🤷‍♀️ Hillitsevänä tekijänä sorakasat ja muut kikkareet asvaltilla, ja sopivasti ajatus siitä, että ajokaverilta katkesi peukalo ulosajossa radalla, mutta liikenteessä ei niin vähällä taida selvitä.
 
Radalla ajaminen tehnyt minut varovaisemmaksi liikenteessä, koska radalla on optimaaliset olosuhteet, mutkat tiedossa ja silti joskus meinaa karata ja melkein aina jollain karkaakin. Antaa perspektiiviä. Maantiellä sitten voi mutkan takana olla esim.
- lapsi
- mummo
- pyörä
- auto
- lehtiä
- routakuoppa
- hiekkaa
- kissa
- kameli

Mutkapätkissä maisemat on kiinnostavampi puoli kuin vauhti.

Ryhmässä ajaminen kiinnostaa 0/5.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata sinne radalle. Vähän kun saa siihen tuntumaa, niin sen jälkeen se maantiellä köröttely alkaa tuntua yhtä kiinnostavalta kuin karavaanarius...
Näin siinä käy. Ensimmäisen ratapäivän jälkeen ajoin yhden reissun maantiellä ennen talvisäilöä, seuraavana kesänä myin pyörän pois koska, noh tylsyys ja vaarallisuus ja laittomuus mikäli hauskaa :D Toki aikakin oli kortilla, mutta ratapäivä oli viimeinen niitti. Oli muuten huippua koska liikenneturva sponssasi ajokouluttajat, niitä oli yhtä monta kuin meitä heitä hyödyntäviä kuskeja. Privaattiopetusta ratailuun lähes ilmaiseksi, ajaminen kehittyi teknisesti päivässä hurjasti enemmän kuin edellisen viiden vuoden aikana maantiellä. Vastaavaa voi suositella kaikille mopoilijoille (y)
 
Olen joskus kontannut turhan pienen virheen vuoksi liikenteessä, pari leikkausta ja pitkät sairaslomat ja pitkät urheilutauot siitäkin pikkujutusta. Tiedän useita tuttavia/kavereita joilla on hengenlähtö ollut lähellä liikenneonnettomuuksien vuoksi, jollekin jäänyt elinikäinen vamma. Mopolla kaatuisin kyllä mieluummin radalla kuin liikenteessä.
 
Radalla ajaminen tehnyt minut varovaisemmaksi liikenteessä, koska radalla on optimaaliset olosuhteet, mutkat tiedossa ja silti joskus meinaa karata ja melkein aina jollain karkaakin. Antaa perspektiiviä. Maantiellä sitten voi mutkan takana olla esim.
- lapsi
- mummo
- pyörä
- auto
- lehtiä
- routakuoppa
- hiekkaa
- kissa
- kameli

Mutkapätkissä maisemat on kiinnostavampi puoli kuin vauhti.

Ryhmässä ajaminen kiinnostaa 0/5.

Letkassa ajaminen hyvässä porukassa 🎄/5. Hyvä porukka tässä kohtaa sisältää myös oletuksen siitä, että kaikki tietävät ryhmäajon säännöt ja ajavat niiden mukaisesti, eli ei tarvitse jännittää kenenkään tulevan takaa päin tai rinnalle väärässä kohdassa. 20+ mopon letkat tuovat mukavaa fiilistä, ja kylläpä se pikkuletkakin kärkipaikalta vetäen pisti hymyilyttämään. Sopivan kapinahenkinen fiilis, vaikka tikkariletkassa mennäänkin.

Ja nopeimmat/kivoimmat mutkapätkät on toki ne pelto tms. matalan maiseman pätkät, joilla näkyvyys on erittäin hyvä. En nauti siitä, että en näe riittävän kauas, joten sellaiset menee toki paljon paljon rauhallisemmin. Tuttavapiirissä on pari riittävän varoittavaa esimerkkiä siitä, että miksi ei kannata ja miksi ajatuksena pitää olla se, että liikenteessä olen näkymätön, mutta autoilijat yrittävät aktiivisesti ajaa päälle.
 
Back
Ylös Bottom