Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pitäs ite saada vielä yks mokkula jollekin mallille ennen kuin jää lomille. Olutsatamakin ois JKL:ssä tänä viikonloppuna, jos rupee suussa napsaan päivän päätteeksi.

Muutaman tunnin kun jaksaa esittää teamssissä kiinnostunutta niin olut aukeaa. Tai menen salille.

Veikkaan edeltävää.

Ei tässä sykkimään pysty. Pitäis ojentaa hommia eteenpäin, mutta niiden ottaja kes lomalla.

Siteeraan tähän antiikin kreikan stooalaisen filosofin Epiktetotoksen mietteitä: "Ihmiseen ei vaikuta asia, vaan se miten asiaan suhtautuu. Asiaan pystyt harvemmin vaikuttamaan, mutta siihen pystyt miten suhtaudut asiaan."

Ja asiaan suhtautumiseen voit käyttää näkökulman vaihtamisen menetelmää. Ei tarvi vaihtaa mielipidettä, eikä periaatetta vaan näkökulma. Jos suhtaudut asiaan huolestuen, niin vaihda näkökulmaa niin että asia on huolestuttava mutta ei ole penniäkiään kiinni niin ei vittuakaan kiinnosta.

eikä kukaan häiritse omaa rauhaa.

uskoisin tuon toteutuvan täydellisesti myös aurinkoterassilla #paikkakunnalla
voin huomenna raporteerata montako imistä on #läsnä
veikkaan, että etes kahten käten sormia ei tarvi ynnälaskuun

uskoisin tuon toteutuvan täydellisesti myös aurinkoterassilla #paikkakunnalla
voin huomenna raporteerata montako imistä on #läsnä
veikkaan, että etes kahten käten sormia ei tarvi ynnälaskuun
Se on vain piipahdus siellä terassilla. Saaressa tai jossain kellutellessa omaa rauhaa sen mitä siellä on, eli tässä tapauksessa noin 48 h.

Toki, nyt viikonloppunahan vietetään "venetsialaisia". Eli mökkikansa itseasiassa häiritsee luonnonrauhaa ampumalla raketteja. Joten rauhaa ei ole, mutta vastapainona naksauttamalla aivot toiseen asentoon, voimme nauttia muiden paukuttelusta ja katsoa ilmaisia esityksiä eripuolilla. Eli pitänee varata mukaan pullo kuohuvaa, eli kylmää kulpivaa vissyä.

Minulla kun on tuota omaa rauhaa ja hiljaisuutta koko arki niin viikonloppuisin on hyvä irtautua arjesta ja piipahtaa omassa rauhassa imisten ilmoilla

Päivän mietelause kaikille työn orjille.

download.jpeg.webp

Minulla kun on tuota omaa rauhaa ja hiljaisuutta koko arki niin viikonloppuisin on hyvä irtautua arjesta ja piipahtaa omassa rauhassa imisten ilmoilla
Ymmärrän kyllä sinänsä; kun joskus olin kovin yksinäinen, menin kirjastoon tai kahvilaan viettämään aikaa, että en olisi yksin. Yksinäisyyttähän se ei poistanut mutta oudolla tavalla silti helpotti.

kun joskus olin kovin yksinäinen, menin kirjastoon tai kahvilaan viettämään aikaa, että en olisi yksin. Yksinäisyyttähän se ei poistanut mutta oudolla tavalla silti helpotti.

Minusta on aina ollut paljon pahempaa olla ns. yksin ihmisten keskellä kuin olla oikeasti yksin. Jos seinät kaatuvat päälle, niin ennemmin olen lähtenyt vaikka pitkälle kävelylle jonnekin, missä ei ole ihmisiä tai ei ainakaan tarvitse hetkeäkään toljottaa yksin paikallaan muiden ihmisten seassa. Yksin jonnekin kahvilaan, ihan painajaismainen ajatus.

tuo olisikin todella paha jos olisi nobodyn vaivaa, enhän kävisi silloin ikinä missään

Minulla on se, kun kotona istuessa ei ainakaan tapahdu mitään niin jossain missä on muitakin, on sentään häviävän pieni mahtollisuus että tapahtuu

esimerkiksi yhtesti: yksi nainen on ryhtynyt juttelemaan Minulle kahvilassa, pääsin jopa muutamaksi yöksi nukkumaan hänen viereen!
hänkin oli alunperin lähtenyt kahvilaan vain pakoon yksin kotona könnäämistä

Viimeksi muokattu:
Joka kerta sama juttu, että myyrä rupeaa pilkistämään just kolme minuuttia ennen palaveria...

Kunhan nojaa vähän eteenpäin pöntöllä ja jättää vessan oven auki niin valcot kantaa palaveriin

Back
Ylös Bottom