Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Meni nenään herne, banaani ja vesimeloni.

Jalkapäivän jälkeen kauppaan hakemaan paria juttua ja postipakettia. Kassalle, jonka takana pakettiautomaatti on, niin eikös siinä ollut pari mustaa muumia ostamassa koko pakolaiskeskuksen tavaramäärää. Meni aika helvetin kauan jonottaessa.

No lopulta muumit sai asia hoidettua niin pari jantteria oli hakemassa pakettia, jonka kassa hoitaa. No sekään ei ollut ihan nopsa toimitus kun oli jotain epäselvyyksiä. Jalat tärisi tässä vaiheessa jo melkoisesti.

Juuri kun pääsin kassalle niin toinenkin kassa aukesi.

20210825_194502.webp
Pieni vuffe kävi kylässä 🤎

kauppaan hakemaan paria juttua ja postipakettia. Kassalle, jonka takana pakettiautomaatti on

Meillä paketit ohjautuu usein pieneen k-kauppaan missä sählätään postia kassatoimintojen ohessa. Jyrkkä ej asioinnille siellä ruokaostoksien(kalja) suhteen. Onhan se kamalata sähellystä.
Toki ääs-marketissakin voi tulla joku peliongelmainen lappuinensa edelle, haluaa tallettaa ääs-tilille käteistä kassalla + unohtanu punnita rehut, mutta satunnaisempaa.

Mulla on töissä ollut kyllä lomanjälkeen hyvä draivi nämä pari viikkoa. Tekemistä ollut aika paljon, mutta sellaista missä on järkeä, niin mennyt aika mukavasti ja tehty hyvää yhteistyötä ihmisten kanssa:giggle:

Oikeastaan tullut olo että josko vain asettuisi tänne, eikä enempää tässä kohdin jossittelisi kaikilla muilla mahdollisuuksilla... Viritellyt taloprojektia uudelleen, ensimmäinen uusittu tarjous tullut ja talopaketin hinta vs joulukuu 2020 oli noussut 9,7%. Kyseessä siis hirsitalo ja pidin tuota oikeastaan odotuksia maltillisempana nousuna. Kyseisellä firmalla ensimmäiset vapaat toimitukset viikolle 20, tuohon mennessä hyvässä lykyssä voisi muun rakennusmateriaalinkin hintataso normalisoitua, jos on niin tapahtumassa ylipäätään? :)

Yllättäen muutama tuttu raksa-alan ihminen ilmoittanut tulevansa oikein mielellään hommiin ihan maltillisella laskutuksella jos projektiin lähden ja ovat vielä sellaisia jotka kulkevat näillä perin muutenkin niin ehkä tästä aidosti saisi valmistakin aikanaan..:D

Olen itsekin miettinyt, että missä kohtaa olisi lapselle sopiva ikä metsästää. Eniten se lienee kiinni omista hermoista. Mä olen ollut isän mukana iltalennossa niin pitkään kuin muistan. Se on hyvä jahtimuoto lapselle. Sain härvätä ojassa vapaasti, kunnes isä huusi: "lentää!" Mun hommaa oli vahdata mihin sorsat tippuu ja juosta hakemaan ne. Ai että oli jännää! Nykyään tilanne on muuttunut, koska pellot paketissa eikä sorsat lennä. Toki varmaan jossain lentää, mutta iltamyöhä ja pitkä matka on show stopper lasten kanssa.

Tuttu on vienyt parivuotiasta repussa metsälle, mut hän pyytää pystärillä. Onnistuu kuulemma muuten ok, mutta tenava huutaa "pam pam pam...", joten hiipiminen on vaikeaa, mutta mitäpä siitä. Mun kolmevuotias kulkee teknisesti ottaen hyvin repussa, mutta pitkästyy äkkiä ja alkaa valittaa. Pomppulinnustus vaatii liikaa kävelyä, joten mieluummin unohdan pyynnin ja keskityn tutkimaan muurahaisia yms. juttuja lapsen ehdoilla.
Mulla on sikäli hyvä tilanne, et satuin saamaan riistaverisen naisen. Nyt puuttuu enää toimiva pystäri ja toukkavaiheen läpäisy niin käsillä on edellytykset koko perheen yhteiseen harrastukseen. 😊

Sulla on kyllä hyvä tilanne jos vielä naisella kiinnostaa samat hommat.

Lasten ehdoilla tietysti jos matkaan ottaa metille. Kanootilla käytiin viime vuonna yksi reissu paisteleen makkaraa ja sain myös yhden tavin piekkarilla näpättyä. Tytön kanssa käyty pyitä pillittään ja saatukkin. Kesällä yllättyin kuinka kova työ poju on jo metsässä kulkeen kun marjoja käytiin katseleen. Varmaan jo vuoden parin päästä voi muutaman kilsan lenkkejä käydä käveleen jos innostusta riittää. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Ja sääsket tai paarmat ei häiritse ollenkaan mikä myös hyvä homma ja säästää omia hermoja kun toinen ei valita.
Itellä ollut penskasta asti älytön polte metille. Jännä nähdä siirtyykö kiinnostus jälkikasvuun. Tuntuu että menee tämäkin vähän niin kuin koirilla, että vaikka samaa pesuetta niin ei kaikilla ole riistaviettiä. Kaveri aika isosta perheestä ja niiden vanhemmat kuljetti lapsia ahkerasti maastossa kun isä oli kova erämies, mutta vain tuolla kaverilla alkoi homma tosissaan kiinnostaan.
Työkaveri kans kova pyyntimies, mutta sen kummallakaan pojalla homma ei kiinnosta ollenkaan.

Back
Ylös Bottom