Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo 48 cm oli.
Mulla on yks metsäjoki missä noita on.

Saan kuvassa aina kalan näyttämään laihalta, toki ei täälläpäin noi kasva samanlailla kun esim Lapissa.

Kuitenkin tunnin ajomatkanpäässä Helsingistä.
Jännä että sieltäkin vielä löytyy nuita. Kannattaa kyllä pitää paikka omana tietona.
Jotenkin hieman eri mallinen kuin nämä meidän alueen harrit. Ilmesesti melko vanha kala kun nuin tummakin. Yhdessä peltojen välissä menevässä pienessä joessa oli kummallisia lähes kellertävän vaaleita ja älyttömän pyöreitä harreja. Söivät ilmesesti pientä nahkiaista kun niin turposivat muodottomaksi.

Minultakin loppui ratsastusharrastus siihen, kun alkoi tulla se fiilis, että kohta olen siellä maneesin seinässä. Pukkilaukkakierroksia nuorilla hevosilla, ja opettaja toteaa, että "eihän sua saa sieltä alas millään". Totesin itsekseni, että en minä halua maksaa 27 euroa tunti siitä, että pelkään.

Ratsastukseen verrattuna on huvittavaa, kun kysytään, että eikö minua pelota moottoripyöräily. Paljon vähemmän jännitettävää siinä on! Se ei keksi itse pelästyä jotain ja ala siksi järjenvastaiseen sekoiluun tai pomppimiseen päästäkseen minusta tai kuvitteellisesta möröstä eroon.

Olipa niin töksy rtg-lkr, että ihan alkoi naurattaa. Ei tervehdi, ei esittele itseään eikä katso silmiin. No, ehkä vähän paha päivä ressulla.

Mutta eipä ollut syöpä vaan joku selittämätön juopa vaan.

Mitenhän tuommonen esteratsastus luonnistuis tällaiselta pula-ajan lännenmieheltä? Ei kai se voi olla kovin vaikeaa saada heposta hyppäämään.

Olen kokeillut: on vaikeaa.

Sit ku hyppääminen lopulta onnistu toisen heposen imussa niin esteen jälkeen mun kaakki sotkeentu jalkoihinsa ja kellahti kyljelleen. Sain ponnistettua itteni sen verta irti, etten jäänyt pahasti alle. Olin kauhean tyytyväinen länkkärivaistoihini, kunnes opetyttö saapui paikalle: "Miten sä päästit sen tolleen kaatumaan? Otetaanpa uudestaan ja koita keskittyä!"

Ratsastus jos mikä opettaa pula-ajan länkkärille nöyryyttä ja vastuunkantoa. 🤠

Ratsastus jos mikä opettaa pula-ajan länkkärille nöyryyttä ja vastuunkantoa. 🤠
Niin, kyllähän tuon kokoisen elukan kanssa on pakkokin olla vähän niin kuin nöyrä. Siinä taida hirveästi yksi ihminen tehdä, kun hevonen päättää tehdä jotain.

Jos ihan vakavissaan puhuu, niin enemmän se meikäläisen todennäköinen hevosen kanssa meneminen ois jotain hyvin rauhallista köpöttelyä metsässä, mikä vois olla varsin mukavaa.

Naapurissa asuvan frendin kanssa ajellaan viikottain heittään kiekkoa samaan suuntaan, missä emäntänsä käy samalla reissulla ratsastamassa, niin pitäskin varmaa jossain kohtaa jäädä yllätyksenä tallille :P

Varmaan yhden käden laskettavissa ollu finnit päässä. Naamassa ei koskaan, joskus oli kulmakarvojen seassa. Nämä ilmestyvät perseeseen tai reisiin jos on ilmestyäkseen. Nomutta nyt on ilmaantunut aivan witun iso tatti takaraivoon. Aivan käsittämätön. Ja toki hienon näkönen höylätyssä kaljussa. Voiskohan olla joku sisäänpäin kasvanut hius? Ottanut itseensä kun pää höylätty.

Vai onko tämä 5g antenni? Tarvii laittaa kuparista tehty maski niskapuolelle.

On kyllä näihin pakotettuihin rahastus/temppuhevosiin verrattuna luksusta ja luonnollista ja turvallista tuotantolehmän elämä tissinlutkutuskoneiden ja rapstutukoneiden keskellä mennä omaan tahtiin. Tutut hoitajat jotka ei pakota kantamaan selässä tai hyppimään esteiden yli tahi muta luonnotonta tekemään. Good life. :-)

Fb 11v sitten.

Screenshot_20210805-102843_Facebook.webp

Minultakin loppui ratsastusharrastus siihen, kun alkoi tulla se fiilis, että kohta olen siellä maneesin seinässä. Pukkilaukkakierroksia nuorilla hevosilla, ja opettaja toteaa, että "eihän sua saa sieltä alas millään". Totesin itsekseni, että en minä halua maksaa 27 euroa tunti siitä, että pelkään.

Jos ihan vakavissaan puhuu, niin enemmän se meikäläisen todennäköinen hevosen kanssa meneminen ois jotain hyvin rauhallista köpöttelyä metsässä, mikä vois olla varsin mukavaa.
Minun kokemukseni näin aikuisena aloitetusta ratsastuksesta oli se, että mentiin liian lujaa eteenpäin. Olisin kaivannut enemmän aikaa tutustua hevoseen eläimenä ja yksilönä, sellaista hengailua ja köpöttelyä, istumisen ja kehon hallinnan panostamista. Minulle ihan sama, mikä jalka heposella missäkin, kunhan mennään kivasti eteenpäin.

Mieti ku se olis sanonu, että "täällähän on ihan hirviä syöpäkasvain ja älyttömästi etäetäpesäkkeitä"
Ehkä lkr olisi silloin edes hieman ilahtunut.

Kajsna - jossakin syrjässä on täällä sellainen talli kuin Onnenhumma. Siellä panostetaan sekä ratsastajan että hepukan hyvinvointiin. Tuttavani pitää sitä, mutta en ole koskaan käynyt, kun vähän pitkä matka autottomalle. Siellä on jopa yksi percheron - sen selkään minäkin kehtaisin mennä, kun kokoluokka vastaa omaani 😃

Varmaan yhden käden laskettavissa ollu finnit päässä. Naamassa ei koskaan, joskus oli kulmakarvojen seassa. Nämä ilmestyvät perseeseen tai reisiin jos on ilmestyäkseen. Nomutta nyt on ilmaantunut aivan witun iso tatti takaraivoon. Aivan käsittämätön. Ja toki hienon näkönen höylätyssä kaljussa. Voiskohan olla joku sisäänpäin kasvanut hius? Ottanut itseensä kun pää höylätty.

Vai onko tämä 5g antenni? Tarvii laittaa kuparista tehty maski niskapuolelle.

Tosilla on kyrpä ottassa mutta sinulla takaraivossa?

Henk.koht höylään myös kaljun. Jotenkin tuntuu että se höyläys joskus ärsyttää ihoa ja meinaa puskea satunnaista pattia. Aloin tekemään höyläyksen saunan yhteydessä ilman vaahtoja ns. natuna niin ongelma poistunut.

Back
Ylös Bottom