Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huoh. Harmittaa, kun osa hoitajista on erittäin epäkohteliaita nuorille naislääkäreille. Vaikka kuinka esittää oman asiansa kohteliaasti saa ties mitä töksäyttelyä takaisin. Oli onneksi myös mukavia ja kohteliaitakin hoitajia paikalla.
Etenkin vähän vartunneemmat hoitajat katsoo nenän vartta pitkin nuoria vastavalmistuneita. Tämäkin vain yleistys eikä päde kaikkiin ja monesti vain todella pieneen osaan.

Eikä välttämättä päde vain vastavalmistuneisiin joskus riittää, että olet vain uusi. Sellaisia ruttunaamoja tuntuu löytyvän joka työpaikalta joka alalta.

Suomessa on edelleen hyvin vahva kulttuuri sen suhteen, että kun sanot olevasi sairaanhoitaja niin sinua katsotaan vähän säälien "ai... Et sitten lääkäriksi päässyt?

Kyllä ainakin omiin viime vuosien kokemuksiin pohjautuen kaiken maailman vittumaisten vaivojen pohjalta voin sanoa ihan käsi sydämellä, että hoitajat ovat minua aidosti kuunnelleet, mutta lääkärit eivät, vaan ovat sitten tehneet diagnoosinsa lähes täysin itsenäisesti sivuuttaen hoitajien kirjaaman oirekuvan. Ei tästä kauaa ole, kun eräs nuori kaunis lääkäri huusi minulle päin naamaa, että sinä olet potilas ja minä lääkäri. Sinä luulet, minä tiedän. Ainakin minun usko tätä "maailman parasta terveydenhoitoa" kohtaan on kohtalaisella koetuksella, ainakin tietyissä asioissa. Mutta sellaista se vaan nyt on. Anteeksi. Eikä tästä nyt varmasti kannata kauheita yleistyksiä tehdä. Ehkä.

Juu, et antanut sinänsä uutta tietoa/ymmärrän valinnan, kunhan osu silmään. En toki seuraa mitä rengasta possu tehtaalla lyö minkäkin auton alle, useimmissa mitä olen ajanut on ollu misukat tai pirellit.

Tuli mieleen eräs rengaskauppias vuosien takaa, menin kysymään tarjousta rengas merkki x, malli y, koot nämä. Joku perus misukan sporttisempi, ei mikään semisliksi. "Et sä semmosta tarvi, tuossa hyvät ja halvat". Ei paljoa kiinnostanu mihin autoon, mihin käyttöön tms. Tilasin sitten netistä.
Jep, itse vähän jopa joudun kaverirasituksen vuoksi rinkulaskeneä seuraamaan. Ja toisaalta kyllä kiinnostaa itteäkin.

Kyllä tosiaan aika pihalla on moni rengaskauppa, kun lähdetään hakemaan jotain muuta kuin 60-sarjalaista Avensiksen alle (älköön kukaan pahastuko tästä yleistyksestä). Parissa täällä päin tiedetään kunnolla ja niissä asioi mieluusti.

Claccinen pöllö. Itse preferoin saman tekijän Autreau de Champillon Grand Cruta moneen tilanteeseen.

Hauska fakta: noita ei saa mistään itse zamppa-alueelta. Kukaan viinikaupan myyjä edes tiedä koko merkkiä. Pulju kumminkin löytyi kun siellä ajeli. Taitaa kaikki tuotanto mennä vientiin.
En ole tainnut maistaakaan, laitanpa listalle seuraaviin tilauksiin 👍 muitakin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Mietin tässä, että.

Jos haluaisi rakentaa pyramidin pihaan, olisiko asialle estettä oikeastaan?
Jos pyramidi on "lekkimökki" niin eikai? 🤔 Toisaalta niidenkin kohdalla vain alle neljän neliön leikkimökit saa ilman lupaa rakentaa. Sitä suuremmat rakennelmat vaatii luvan/toimenpideilmoituksen.

Onkohan kukaan koskaan yrittänyt hakea rakennuslupaa pyramidille? 🤭😅

Jos pyramidi on "lekkimökki" niin eikai? 🤔 Toisaalta niidenkin kohdalla vain alle neljän neliön leikkimökit saa ilman lupaa rakentaa. Sitä suuremmat rakennelmat vaatii luvan/toimenpideilmoituksen.

Onkohan kukaan koskaan yrittänyt hakea rakennuslupaa pyramidille? 🤭😅
Mutta minkä huonekorkeuden osalta neliöt lasketaan? Periaatteessa ihan kookkaan pyramidin saisi aikaan jos matalia reunamia ei lasketa neliöihin. Luvittaminen taitaa olla kuntakohtaista ainakin Oulussa raja oli 6 neliötä.

Jaahas, uutta helleputkea taas jo kiikarissa seuraavalle viikolle. :barefoot:

Sammutin äsken jäähdytyspömpelin. Johan jaksoi jauhaa pitkän jakson. Kiitos hälle.

Etenkin vähän vartunneemmat hoitajat katsoo nenän vartta pitkin nuoria vastavalmistuneita. Tämäkin vain yleistys eikä päde kaikkiin ja monesti vain todella pieneen osaan.

Eikä välttämättä päde vain vastavalmistuneisiin joskus riittää, että olet vain uusi. Sellaisia ruttunaamoja tuntuu löytyvän joka työpaikalta joka alalta.
Onneksi suurin osa, lähes kaikki mukavia ja asiallisia. Jää vaan nämä tuittupäät paremmin mieleen 😁

81343732417e4395a12897075c7fc69c.jpg

Olipas se makoisat unet, kämpässä +22 ja makkarissa +20. Kyl taas kelepaa. Melkein vois näin aamukahvilta suoraan hypätä fillarin sarviin ja käydä hetki hikoilemassa.

Takapihan ovi auki ja meinaa tulla kylmä, mitä tämä merkitsee!
Alkoi tekemään mieli jäätelöä, vihdoinkin jotain hyötyä lapsesta kun voi laittaa sen kauppaan :)

En ole tainnut maistaakaan, laitanpa listalle seuraaviin tilauksiin 👍 muitakin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Tuota on aina viinikaapissa. Nyt tilasin Autreaun Blanc de Blancia, mutta se tuli vasta toissapäivänä, joten ei ole vielä testiin päässyt. Muuten kaapissa on vielä aika paljon tuolta paikanpäältä pientuottajilta haettuja pulloja. Niitä tekis mieli mennä uudestaan hakemaan kun muuten niiden saaminen suomeen on mitä on. Tai no tulkitsenko nyt tullin ja verottajan sivuja, että EU:sta saisi tilata ilman veroseuraamuksia? e: ai niin se valvirahan tässä se riippakivi on, mutta tulkitsen tässä nyt, että periaatteessa nykypäivänä voisi tilata vaikka suoraan valmistajalta jos vain se suostuu tänne toimittamaan

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom