Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Näkyy olevan DD+ tai ei mitään, vaikka CC valikossa saa valita myös perus DD.

"The problem:
For many sources (like Netflix, Google Play Movies, HBO Go, etc), the Chromecast Ultra defaults to a Dolby Digital Plus (DD+) audio stream. Like many TVs, the LG OLED can't pass DD+ over HDMI ARC. The TV tells the Chromecast that it can't handle DD+ and the Chromecast degrades the audio all the way down to Stereo (not even just regular 5.1 DD, but 2 channel stereo)!"
Aika jännä. Ratkaisu on hifikauppaan meno ja uus vahvistin. :giggle:

Aika jännä. Ratkaisu on hifikauppaan meno ja uus vahvistin. :giggle:
Näitä tässä selaillaan :).
Toki softapäivitykselläkin menisi, mutta taisi olla siinä vanhassakin Chromecastissa sama vika (ominaisuus), että eivät taida päivttää ihan heti.

Ettei kukaan pääse luulemaan minua asialliseksi niin...
1623752738899.webp

Eikö se kerros tunnu ärsyttävältä siellä? Itse suihkun jälkeen sen pari kertaa viikossa vastoin kaikkia ohjeita topsitan sisältä saakka. Jos putsausväli venähtää, niin tuntuu jo ärsyttävältä ja pakko topsitella mahd. pian.
Tuntuu väilllä jopa niin paljon että vaikuttaa kuuloon, suosittelen silloin tällöin käytettävsi esimerkiksi remo-waxia jota nyt itsekin olen alkanut vihdoista viimein käyttämään useista suosituksista johtuen.

Minulla nuo korvakäytävät ovat sellaiset, että noita tukoksia jostain syystä pääsee sinne ajoittain muodostumaan.

Minulla pistettiin kolmesti kortisonia ja sali oli tauolla monta kuukautta. Ei auttanut.

Vasta kun lopetin pyöräilyn niin tuli kuntoon.

Yksilöitähän me kaikki ollaan mutta sinuna ottaisin sen tulehduskipulääkekuurin ja pitäisin taukoa salista ja pyöräilystä. Se käsien päälle staattisesti nojaaminen ei tunnu pahalta ja siksi sitä pyöräilyä ei hoksaa välttää.

Joo tullut ajettua maantiellä omassa skaalassa pitkiäkin 2-3h lenkkejä missä tuollaista staattista rasitusta. Lisäksi maastopyöräillen erilaista, mutta siinä taas vähän repimistä jne mukana.. Eli tässä 4vk aikana kun antanut olkapäille "lepoa" on tullut pyöriin hieman yli 20h. Ei tämä ihan niin lepoa ole ehkä olkapäille ollutkaan kuin ajattelin alunperin..😅

Lepo kipua tuottavasta rasituksesta kunnes rauhoittuu. Yleensä kuukausia.

Rehellistä kipua tuntuu tulevan vain salilla ja mikäli nukkunut tuolla kyljellä niin myös aamuisin sattuu. Sinänsä ei jatkuvaa leposärkyä ja liikeradat pysyneet.

Ehkäpä siis nyt vain sellaista missä ei tule painetta / rasitusta olkapäälle... Käytännössä pelkästään laitteilla treenailua salilla ja ehkä kävellen ulkoilua. Ärsyttää kun hemmetin hyvä liikuntakausi menossa, mutta parhaimmillaan voisi kestää jotenkin pyöräilyä jne kesälomalla 5vk päästä jos nyt malttaa toimia fiksusti :zzzz:

Kiitoksia ajatuksista!

Ehkäpä siis nyt vain sellaista missä ei tule painetta / rasitusta olkapäälle... Käytännössä pelkästään laitteilla treenailua salilla ja ehkä kävellen ulkoilua.
Jos nyt maantiepyöräilykin rasittaa, niin ei kai salilla voi mitään tehdä on se sitten laitteella tai kässäreillä.

No jalkoja voi vemputtaa laitteilla niin, että olkapäät ei ota rasitusta.

Kunhan vaan siis havainnoin, kun tuntuu että aina ei osata levätä. 😅

Näitä tässä selaillaan :).
Toki softapäivitykselläkin menisi, mutta taisi olla siinä vanhassakin Chromecastissa sama vika (ominaisuus), että eivät taida päivttää ihan heti.
Denonin hopea on nykyään 'premium silver' ja halvin AV-hopealaite vajaa 1500, jos nyt oikein nopsaan katsoin.

Taidan mennä vielä vanhalla vahvistimella ja HDMI jakorasialla:

häkkyrä.webp

Jos nyt maantiepyöräilykin rasittaa, niin ei kai salilla voi mitään tehdä on se sitten laitteella tai kässäreillä.

No jalkoja voi vemputtaa laitteilla niin, että olkapäät ei ota rasitusta.

Kunhan vaan siis havainnoin, kun tuntuu että aina ei osata levätä. 😅

Ei pyöräily siis itsellä ole kipua sinänsä aiheuttanut, enemmänkin pohdin että josko tuo "piilokuorma" hidastaa paranemista kuten Iva:n tapauksessakin oli käynyt 😊

Salilla käytännössä noin, eli ainoastaan eristävät jalkalaitteet 😁 Jotain olisi silti kiva tehdä 😊 Yhtäkaikki, lepäämisen vaikeus on totta silloin kun on kiinnostusta harrastaa 😊

Denonin hopea on nykyään 'premium silver' ja halvin AV-hopealaite vajaa 1500, jos nyt oikein nopsaan katsoin.

Taidan mennä vielä vanhalla vahvistimella ja HDMI jakorasialla:

katso liitettä 228879
Mun kokemukset noista ei ole mitenkään hirveän hyviä, mutta toki mun kokemukset on varmaan vuosituhannen alusta. Ehkä nuokin on kehittyneet, toivottavasti.

e: marantzin vehkeet väärää hopeaa?

Viimeksi muokattu:
Pakkiksen Tanpreen osaston pitäisi selvästi aktivoitua, hirmu järjesteleminen että saa agentin paikalle huutokauppaan kun itse eijole tulossa.

e: #heinä

Mun kokemukset noista ei ole mitenkään hirveän hyviä, mutta toki mun kokemukset on varmaan vuosituhannen alusta. Ehkä nuokin on kehittyneet, toivottavasti.

e: marantzin vehkeet väärää hopeaa?
Täytyy nyt hetki tuumata.

Jossain noissa oli, että DD+ ei mahdu optiseen piuhaan-vain HDMI, joten jos CC haluaa DD+ tai stereo, niin sama ongelma edelleen.

Back
Ylös Bottom