Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos yleisesti puhutaan työpaikoista, kuinka usein vaihdatte/olette vaihtaneet työpaikkaa? Onko syynä ollut palkkaus, erilaiset tehtävänkuvat vai ihan muuten vaan uudet tuulet?
Minä yritän jo ihan pelkästään kiusalla roikkua kiinni nykyisessä, vaikka ne yrittää vyöryttää minut pois 😑 Olen noin 15 vuotta ollut samassa firmassa ja tässä nykyisessä - liikaa asiakaspalvelua sisältävässä - tehtävässä viimeiset neljä vuotta.

Eikä minua kyllä kukaan muukaan palkkaisi😃

rupes duunitorin mainokset pyörimään bannerissa, jatkakaa niin kohta varmaan monster ja joku muu....

Minulla onely fitnessstukku

tulkitsen, että vielä rantakuntoa ei ole saavutettu
onnekis on taas koko ilta aikaa työstää sitä

Kovasti tekisi mieli opetella joku ulkomaankieli sille tasolle, että ravintelista saisi apetta.

Pitäisi vain päättää (arpoa) kohde.

Eikä minua kyllä kukaan muukaan palkkaisi

ei, jotain täytyisi ensin opiskella jos työmaata haluais vaihtaa ja se ei meikämustalaisen keskityskyvyllä ole vaihtoehto
vaihtoehto olisi siis oppisopimus, mutta ei jaksa, eikä sitäpaitsi etelleenkään minkäänlaista haisua mitä sitä rupeis tekemään

ja tuota ei pystyty edes välittömästi ahdistumatta ajatella

Mä en ymmärrä tuota Linkedin hommelia, ainakin kuulopuheiden perusteella kaikille muille soitellaan kokoajan ja tarjotaan erilaisia töitä. Ei oo mulla kyllä luuri pirissyt kyseisissä merkeissä, ehkä mä vaan oon astetta paskempi duunari :X3:
Eipä siinä, en kyllä ihan helpolla vaihtaisi.

Mä en ymmärrä tuota Linkedin hommelia, ainakin kuulopuheiden perusteella kaikille muille soitellaan kokoajan ja tarjotaan erilaisia töitä. Ei oo mulla kyllä luuri pirissyt kyseisissä merkeissä, ehkä mä vaan oon astetta paskempi duunari :X3:
Eipä siinä, en kyllä ihan helpolla vaihtaisi.

Sehän riippuu täysin siitä, että kuinka löydettävissä sun profiili on, kuinka kattava se on JA minkä alan hommia teet tai olet tehnyt. Oon omani näpertänyt harkiten ja useampia ohjeita lukien, jolloin se nousee hakutuloksissa aika hyvin. Lisäksi tehtävät on sellaisia, että niitä ylipäätään haetaan suorahakuina paljon, kun esim. mun nykyinen tehtäväni ei ollut julkisessa haussa löydettävissä lainkaan. Viesti jostain paikasta tulee joka viikko, mutta useimmat on sellaisia, että ehdotetaan käytännössä edellistyöpaikkaani vastaavia tehtäviä.

Sitten taas monta kollegaa on sellaisia, että ei ole koskaan otettu yhteyttä. Profiili on näillä yleensä sellainen, että siellä on lähinnä nimike+työnantaja+palvelusaika, eikä sen tarkemmin avattu tehtäviä sanallisesti. Ne ei siten myöskään samalla tavalla osu avainsanoilla hakevalle konsultille.

Mulla on ihan juosten kustu rallienglannilla ja yhteydenottoja tulee satunnaisesti vaikkei edes kiinnostunut lippu ole päällä atm.

Kai sitten moni ei jaksa tässä hommassa niin senioreita ei ihan joka oksalla kasva.

Sehän riippuu täysin siitä, että kuinka löydettävissä sun profiili on, kuinka kattava se on JA minkä alan hommia teet tai olet tehnyt. Oon omani näpertänyt harkiten ja useampia ohjeita lukien, jolloin se nousee hakutuloksissa aika hyvin. Lisäksi tehtävät on sellaisia, että niitä ylipäätään haetaan suorahakuina paljon, kun esim. mun nykyinen tehtäväni ei ollut julkisessa haussa löydettävissä lainkaan. Viesti jostain paikasta tulee joka viikko, mutta useimmat on sellaisia, että ehdotetaan käytännössä edellistyöpaikkaani vastaavia tehtäviä.

Sitten taas monta kollegaa on sellaisia, että ei ole koskaan otettu yhteyttä. Profiili on näillä yleensä sellainen, että siellä on lähinnä nimike+työnantaja+palvelusaika, eikä sen tarkemmin avattu tehtäviä sanallisesti. Ne ei siten myöskään samalla tavalla osu avainsanoilla hakevalle konsultille.
Ihan mielenkiinnosta täytyy perehtyä tuohon ja laittaa profiili kondikseen.

20210603_165338.webp
Fillarointihommissa.

Toimiala​

Oluen valmistus

joku teistä juopoista voisi mennä tonne katsomaan kun kaljapullot ja tölkit vilistää.

Kaveri oli vuosituhannen lopulla eräässä suuressa panimossa töissä, ei siellä yövuorossa tyydytty ihan vaan katsomaan. Aika sumeita oli jotkut tarinat. =D

Riippuu työkentästä. Mutta jos kiinnostaa tulla löydetyksi, niin ehdottomasti. Säästyy hakemisen vaivalta, kun soitetaan.
Näin perinteisten alojen työmiehenä, mutta vissiin hyvänä (älä hyvä mies lyö naulaa vatupassilla) on soiteltu ihan ilman netti-ilmoitteluaki... Toki, ala ja piirit vaikuttaa valtavasti.

Back
Ylös Bottom