Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minähän menin ihan kuorsaukseen hakemaan jeesiä, knk-lekuri oli sitä mieltä että ensin lähdetään siitä notta laitetaan unihutkimus härvelit kaulaan ja sitten mietitään eteeenpäin.
Sen tulos oli keskivaikea ja melkein lähelle vaikea uniapnea vaikka tunnen itseni ihan virkeäksi aamuisin, mietinkin millainen superihminen tulee tän härvelin jälkeen.
Tosiaan ja kuorsaus ollut ajoittain aivan infernaalista, toiset huomauttunut kyllä katkoksista mutta ei ole itteä haitannut.

Hommahan lähtee siitä käyntiin että terveykeskukseen aika tai kuten minä menin yksityiselle josta laittoin lähetteen keskussairaalan uniklinikalle, kolme käyntiä yhteensä ja homma nyt paketissa.
Joo meillä nämä tutkimukset kuuluu ihan työterveyden piikkiin, kunhan on ollut x-ajan talossa. Lääkäriaika siis olikin jo, mutta lääkäri tuon joutui perumaan jostain omasta syystään. Pitääpä kysyä tuosta uudelleen!

Mulla ei aamuväsymystä ole, mutta iltapäivät on välillä raskaita. Ouralla ja Polarilla mittaillessa unta alkaa nykyään olla jo varsin hyvät määrät. Pahimmillaan meni vuosia, että iltapäivät oli ihan mielettömän raskaita ja se oli todella kamalaa aikaa kun tuntui että virta on täysin loppu joka ainut päivä. Silloin oli vaan niin kaikkea muutakin stressiä ettei oikein tullut mieleen olisiko taustalla tälläista sairautta! Nyt kun en enää heräile öisin omaan meteliin niin iltapäivällä töiden jälkeen jaksaa tehdä aivan erilailla asioita ja se on ihan mahtavaa. Tästä kehityksestä parempaan herännyt epäilys että olisiko osasyy tuossa 🙂 On nimittäin ihan hullun hieno tunne kun voi töiden jälkeen lähteä fillarilla lenkille tai vaikka salille ilman, että tuntuu kuin joku olisi syöttänyt unilääkkeitä.

Ootko huomannut selkeää muutosta virkeyteen tms kun olet laitetta käyttänyt? Itsellä oli lääkäriaikakin varattu että aletaan kuorsaamista tutkimaan kun pahimmillan heräilin mekkalaan itsekin ja oli tyyny jatkuvasti hiestä märkänä yms sopivia oireita.

Lääkäri tuon ajan perui jonkun jutun takia ja koko asia unohtui kun ei ollut enää sijaiskärsijääkään muistuttamassa. Jossain kohdin nuo muutkin oireet ovat loppuneet täysin, eikä vierailijat ole herätelleet vaikka olen erikseen sanonut ettei tarvi kärsiä siitä vaan herättää jos metelöin. Nyt vain tuli mieleen kun olen muutenkin itseään laittanut kuntoon, että pitäisikö nuo uniapnea-tutkimukset koittaa polkaista uudelleen käyntiin, niin saisi ainakin mielenrauhan asialle :unsure:
Todellakin olen. Aiemmin en pysynyt millään hereillä iltapäivän palavereissa ja suurimpana ongelmana oli auton rattiin nukahtamisoireet. Muutaman kerran herasin vastaantulijoiden kaistalta ennen laitteen käyttöä. Nyt ei mitään ongelmaa ajaa pidempääkään matkaa. Muutenkin vireystasot ihan toista luokkaa. Suosittelen todella tutkimista ja laitteen käyttöä, jos sellainen määrätään. Niin ja noita erilaisia maskeja on olemassa todella monia eri vaihtoehtoja. Aikansa kestää, että löytyy itselle sopiva. eikä kannata epäsopivalla edes koittaa itseään totuttaa, kyllä sen melkein viikossa huomaa mikä on sopiva itselle.

Kävin tk-ssa näyttämässä outoa ja ennennäkemätöntä läiskää ihossa. Se ei kutise eikä kirvele - se vaan on ollut jo ainakin kuukauden. Sain hydrokortisonireseptin. Levitän sitä nyt kaksi viikkoa. Lääkäri vielä opasti, että vain tuo aika, koska sitten pitää olla useampi viikko hydrokortisoimatta ennen koepalan ottamista. Daa. Jos lkr pitää pigmenttimuutosta mahd pahanlaatuisena, niin miksi näytettä ei voi ottaa heti? 🤔

No. Onneksi on Google. Olen diagnosoinut itselläni ilmiselvän melanoomaan!

Tai sitten se on Piporadion signaalimerkki.

Loppu on lähellä.

Screenshot_20210528-121319~2.webp
En tiedä millä spekseillä olen saamassa työtä.

Joo meillä nämä tutkimukset kuuluu ihan työterveyden piikkiin, kunhan on ollut x-ajan talossa. Lääkäriaika siis olikin jo, mutta lääkäri tuon joutui perumaan jostain omasta syystään. Pitääpä kysyä tuosta uudelleen!

Mulla ei aamuväsymystä ole, mutta iltapäivät on välillä raskaita. Ouralla ja Polarilla mittaillessa unta alkaa nykyään olla jo varsin hyvät määrät. Pahimmillaan meni vuosia, että iltapäivät oli ihan mielettömän raskaita ja se oli todella kamalaa aikaa kun tuntui että virta on täysin loppu joka ainut päivä. Silloin oli vaan niin kaikkea muutakin stressiä ettei oikein tullut mieleen olisiko taustalla tälläista sairautta! Nyt kun en enää heräile öisin omaan meteliin niin iltapäivällä töiden jälkeen jaksaa tehdä aivan erilailla asioita ja se on ihan mahtavaa. Tästä kehityksestä parempaan herännyt epäilys että olisiko osasyy tuossa 🙂 On nimittäin ihan hullun hieno tunne kun voi töiden jälkeen lähteä fillarilla lenkille tai vaikka salille ilman, että tuntuu kuin joku olisi syöttänyt unilääkkeitä.
Hommasin ite kans työterveyden kautta hommat kuntoon. Tulos vaikea uniapnea ja koko maskilla menty eikä valituksia enää kuorsaamisesta. Syvät unet nykyään yli kolmea tuntia kun ennen olivat 15-45min. Siihen maskiin tottuu kyllä ja oikeastaan ainoa veemäinen ongelma mulla kun on järjetön syljeneritys niin välillä joutuu poistamaan maskista kuolat yöllä :giggle:

kyllä, kaukana menneisyydessä on ne ajat, kun vielä oli harhaluulo että jotain on edessä
Loppu on lähellä.
Te kaksi voisitte perustaa Kaurismäki-seuran.

Kokoontuisitte kerran kuussa keittiön pöydän ääreen ja nauttisitte taskulämmintä koskenkorvaa hehkulampun kelmeässä valossa.

e:

Muutamia mainitun herran viisauksia tähän:

-Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään
-Jos ei tee kääntymystä heti voi joutua kadotukseen
-Jos aiot päästä perille, sinun on vain parannuttava sairaudesta, köyhyydestä, kurjuudesta ja apeudesta
-Ja siihen tarvitaan kerta kaikkiaan vain työhalua
-Tee joka päivä se, minkä viisaus ja velvollisuus vaativat

Back
Ylös Bottom