Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla meni oma allekirjoitus tuon kaltaiseen muotoon, kun keskustan tavaratalossa olin töissä ja oli sitten se virheiden korjausoikeus ja piti lukuisiin kuitteihin allekirjoitusta laittaa pitkin päivää. Eka kirjain sinnepäin, joku vähän välistä noin ja muutoin tollasta en jaksa kirjottaa viivaa. Siinä olen pysynyt edelleen.
Itsekin katsoin, että voisi olla omasta kynästä: oma sukunimi. :LOL:

Mulla meni oma allekirjoitus tuon kaltaiseen muotoon, kun keskustan tavaratalossa olin töissä ja oli sitten se virheiden korjausoikeus ja piti lukuisiin kuitteihin allekirjoitusta laittaa pitkin päivää. Eka kirjain sinnepäin, joku vähän välistä noin ja muutoin tollasta en jaksa kirjottaa viivaa. Siinä olen pysynyt edelleen.
Mulla on oma kuittaus tuon kaltainen, se nyt on ihan sama vaikka kirjoittaisi joulupukki siihen sutaten.

Eihän nuo hinnat sinällään pahoja ole, sellaisille, joilla sitä likviditeettiä on. Pitää löytyä liitua, niin johan voi piirtää. Omaa- tai vierasta. Jos joutuu lähtemään nollapisteestä, niin muodostuu aika pahan näköinen yhtälö. Sen oravanpyörän mielekkyyttä on helppo naureskella täältä kehitysalueelta. Varsinkin jos on useampi lapsi ja ei halua heitä kaikkia asuttaa samassa huoneessa.
Suomi on hullu- ja sairaskin maa. Tavallisen toimistorotan elämässä se tulee esille seuraavasta: 4k€ bruttotulojen muuttaminen nettotuloiksi vaatii niin mahdottomia voimanponnistuksia, että se vapaa-ajan tuhlaaminen ei ole järkevää, jos saavutettu hyöty valuu kalliimpaan asumiseen.

Maaliskuussa 2017 tienasin bruttona 3.200 euroa, ja maksoin Espoossa omistusasunnossa asumisesta n. 800 e/kk (laina kuluineen+vastike). Nyt kuukauden nettotulot alkaa nelosella, eikä työkuorma ei ole kasvanut samassa suhteessa tarkastellessa vuotta kokonaisuutena. Asuinneliöt on tuplattu, ja samanlaisella 800 e/kk-kustannuksella kuittaantuu myös autotallin lyhennys+vastike. En tokikaan asu Helsingissä, mutta en onneksi myöskään Hakunilassa.

Mutta toki tässä on mukana sopivasti tuuria harkittujen ratkaisujen takana, ja asunnon arvonnousua on tehty selkänahasta remontoiden.

Suomessa vielä tuo verottaja on niin mukava, ettei se oikein kannusta työntekoon. Minuahan tuo nyt ei niin koske, koska kaulusköyhälistöä, mutta lähipiirissä on useampia harkitsemassa täydestä työajasta downshiftaamista, koska sosiaalidemokraattinen vittuilu.

Piti olla lepopäivä, mut juoksentelin puol tuntia 4.59min/km avg 160. Pamahti kevyt ketutus töissä päälle, pahin ketutus jäi lenkille. Huomenna paluu ketun ääreen.

Ei oo asuntomarkkinat ihan tasan. Nyt koronan myötä täällä perähikiän kaupungeissa taas sentään kauppa käy, mutta vielä pohjoisemmassa ja/tai syrjemmässä niistä ei pääse eroon edes ilmaiseksi. Tuttu peri vanhempiensa kuoltua muuttotappiokunnasta kerrostalo-osakkeen ja sitä ei oikeasti saa edes lahjoitettua pois - maksaa nyt sitten varmaan vastiketta lopun ikäänsä.

Itse tässä juuri myin talon Joensuussa.
+ meni kaupaksi
- 10 vuotta = reilu 50k takkiin

Ei oo asuntomarkkinat ihan tasan. Nyt koronan myötä täällä perähikiän kaupungeissa taas sentään kauppa käy, mutta vielä pohjoisemmassa ja/tai syrjemmässä niistä ei pääse eroon edes ilmaiseksi. Tuttu peri vanhempiensa kuoltua muuttotappiokunnasta kerrostalo-osakkeen ja sitä ei oikeasti saa edes lahjoitettua pois - maksaa nyt sitten varmaan vastiketta lopun ikäänsä.

Itse tässä juuri myin talon Joensuussa.
+ meni kaupaksi
- 10 vuotta = reilu 50k takkiin
Huutokaupatcomista kun kattelee niin pohjis-suomesta saa välillä noita itsemurhakuutioita kyllä ihan ilmatteeksi.

Huutokaupatcomista kun kattelee niin pohjis-suomesta saa välillä noita itsemurhakuutioita kyllä ihan ilmatteeksi.
Pitääkin vinkata, että laittaa huudettavaksi.
Huutokaupassa menee hyvinkin sellaista, mikä ei ilmaiseksi kelpaa.

Ois saanut taas tehtyä kunnon huumoripätkän yhdestä kauppiaasta.
Katsoin että eräs tuote sopuhintaan myynnissä ja minäpä menin ostoksille kun ilmoituksessa kovasti kehuttiin tuotetta.'
- joo se on sellainen se mutta kun laitat vähän lisää niin saat paaaaljon paremman.
No mitäs maksaa?
- eihän tää oo kuin pari sataa lisää.
Aha, eli heti hinta pomppas kymmeniä rosentteja?
- joo mutta kyllä se kannattaa
Jos kerran olet sitä mieltä niin otetaan sitten tää setti.
- niin nämä osathan ei kuulu tähän mukaan.
Niin siihen halvempaan kuului koko setti mutta tähän ei?
- no tää on kato vähän erilainen.
Vai niin, no on tää vielä muita halvempi niin otetaan se.
- "ynnäilee hintaa"... niin tää oli sitten veroton hinta.
Mitä helvettiä? Siinä ilmoituksessa ei lukenut mitään että veroton kun myös kuluttajille.
- no joo kun ei niihin aina laiteta
No nyt alkaa olemaan jo kusetuksen makua.
- "jupinaa ja toisen tyypin kanssa neuvottelua"
- no kyl tää kai sitten täytyy myydä että hinta on verollinen.
Oon kuule aika lailla samaa mieltä, laita se summa nyt siihen ennenkuin ehdit muuttaa mieles niin maksan.

Oli muuten oikeasti lähellä etten hermostunut ja lähtenyt menemään, muutenkin menin vain hakemaan tuotetta niin koko saatanan ostoprosessi kesti 45minsaa kun kokoajan koitti myydä jotain vähän parempaa.

Pitääkin vinkata, että laittaa huudettavaksi.
Huutokaupassa menee hyvinkin sellaista, mikä ei ilmaiseksi kelpaa.
Sama kuin halvemmissa harrastelaitteissa, vaikka olisivat täysin kunnossa, niin ei millään kaupan mutta kun laittaa maininnan, että vaikka tsi miehelle projektiksi niin jo kelpaa 😁 Saa harrastaa 👌

Back
Ylös Bottom