Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siis eilen taloyhtiön saunavuorolla ensimmäistä kertaa ikinä lauteilla joku alotti juttelun.

Se oli crosfittaaja :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

En ees pelleile. Kertoi tekniikoista ja kuinka ruoan punnitsemiseen tarkoitetut vaa’at ei oo kalliita. Näytän vissii siltä et mua on hyvä valistaa. :confused:
Näpäytä sitä ensi kerralla, kun julkeaakin puhua saunassa.

Se oli crosfittaaja :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

... Kertoi tekniikoista

Itse en oikein ole ikinä ymmärtänyt näitä crossfitin tekniikoita. Voisit vaikka kysellä siltä vähän tarkemmin, olisi kiva lopulta ymmärtää mikä järki tässä on?

View: https://www.youtube.com/watch?v=tIZGGXVwGms

(Toki en itsekään osaa yhtään pn-liikettä kunnolla, olen ihan muuten vain lentänyt tangon kanssa perseelleni x kertaa eri tavoilla, tullut milloin mitenkin päin alas failatuista boksihypyistä ja pari kertaa pyörtynyt noston jälkeen ym.. Mutta se on eri asia.).

Itse en oikein ole ikinä ymmärtänyt näitä crossfitin tekniikoita. Voisit vaikka kysellä siltä vähän tarkemmin, olisi kiva lopulta ymmärtää mikä järki tässä on?

(Toki en itsekään osaa yhtään pn-liikettä kunnolla, olen ihan muuten vain lentänyt tangon kanssa perseelleni x kertaa eri tavoilla, tullut milloin mitenkin päin alas failatuista boksihypyistä ja pari kertaa pyörtynyt noston jälkeen ym.. Mutta se on eri asia.).

Tekniikat on ihan samat kuin missä muussakin asiassa tahansa mutta jos treenataan jotain emomia ja etenkin amrappia niin puhtaushan siitä on kaukana vaikka pitäisi kaikki tehdä puhtaana.
Sitten esim. leuat voi tehdä tavallisena tai kippiniä, kippi taas on liike joka mahdollistaa esim. bar muscle upin tekemisen joka ei onnistu puhtaalla leuanvedolla. Siksi toisekseen, on sekin ihan tarpeeksi kova liike kun toistoja alkaa toistasataa.
Niin ja boxihypyt, mullakin on kunnon ventti sääressä kun en keskittynyt kunnolla niin jalka lipsahti.

Hän tuli suoraan treeneistä rentoutumaan, joten tiedän siis ainakin milloin torstaisin on aika poistua (hän viimeistään on siellä). Saa saunoa rauhassa.

Katsos hän on ihan hurahtanut.

Kato gym failures. En mäkään oo ymmärtäny salilla käyjien tekniikoita. Että mikä järki siinä nostelussa on :D

No joo, en oo rossfittiä harrastanu, voisin kyllä. Yks frendi alko crossfit jotain 15 vuotta sitten. Sitä ennen ei ollut painoja nostellut yhtään. Ihan siima, tuuli heitteli pihalla. Mutta ihan käsittämättömään kondikseen veti ittensä ihan muutamassa vuodessa. Kiersi crossfit kisoja ympär eurooppaa. Ja tekniikka aivan tyylipuhdas.

Ite vois koittaa jos se ryhmäpaine ja tempo sais kuntoa aikaseks. Yksin salille ei tuu mentyä millään, eikä siellä mitään aikaseks saakkaan.

Kato gym failures. En mäkään oo ymmärtäny salilla käyjien tekniikoita. Että mikä järki siinä nostelussa on :D

No joo, en oo rossfittiä harrastanu, voisin kyllä. Yks frendi alko crossfit jotain 15 vuotta sitten. Sitä ennen ei ollut painoja nostellut yhtään. Ihan siima, tuuli heitteli pihalla. Mutta ihan käsittämättömään kondikseen veti ittensä ihan muutamassa vuodessa. Kiersi crossfit kisoja ympär eurooppaa. Ja tekniikka aivan tyylipuhdas.

Ite vois koittaa jos se ryhmäpaine ja tempo sais kuntoa aikaseks. Yksin salille ei tuu mentyä millään, eikä siellä mitään aikaseks saakkaan.
Se ryhmäpaine siinä on se juttu kun tosi usein tehdään 2-4 porukassa treeni niin ei halua olla huonompi kuin muut.
Toinen on ihan vaikka kyykky joka ainakin meillä tehtiin pareittain senkin takia kun ei olisi kaikille riittänyt räkkejä, siinä kun toinen tsemppaa ja on vielä back uppina niin uskaltaa punnertaa loppuun. Itselle tuli monta kertaa iloa kun etenkin useammankin naisen sai tekemään omat enkat kun selkeästi näki että on reserviä.

Aamun ajo: peilijäällä.
Lopputulema: tuurilla hengissä.
Pito: eijjole
Nastat: tilaukseen.
Ei ne peilijäällä pidä. Se on saletti.

Jos sellasella joutuu paljon ajaan, niin toki nastat sitten hyvä. Mutta ainakaan oma hyötymatka-ajo ei ole ikinä kaivannut nastoja läskiin. Peilijäisiä teitä kun ei osu talvelle välttämättä yhtäkään kertaa.

Ainoat liukkaimmat ajot yleensä kevällä, kun aurinko sulattanut penkkoja ja vesi valuu tielle. Se sitten jäätyy ja aamulla sellaisia liukkaita kohtia. Pahin vielä jos tie kallistaa sivulle.

Ei ne peilijäällä pidä. Se on saletti.

Jos sellasella joutuu paljon ajaan, niin toki nastat sitten hyvä. Mutta ainakaan oma hyötymatka-ajo ei ole ikinä kaivannut nastoja läskiin. Peilijäisiä teitä kun ei osu talvelle välttämättä yhtäkään kertaa.

Ainoat liukkaimmat ajot yleensä kevällä, kun aurinko sulattanut penkkoja ja vesi valuu tielle. Se sitten jäätyy ja aamulla sellaisia liukkaita kohtia. Pahin vielä jos tie kallistaa sivulle.

Vähän riippuu talvesta, nykyään on hyvin paljon juuri tuota nollan kahta puolta kelit, jolloin sulaa-jäätyy --> peilijää.
Eihän siinä mitään, jos pysyisi plussalla tai pysyisi pakkasella.
Ajan kuitenkin joka päivä ja ei näillä vuosilla voi enää kaatuilla, jokainen kaatuminen voi olla viimeinen tai ainakin vakavia vammoja tulee.

Vähän riippuu talvesta, nykyään on hyvin paljon juuri tuota nollan kahta puolta kelit, jolloin sulaa-jäätyy --> peilijää.
Eihän siinä mitään, jos pysyisi plussalla tai pysyisi pakkasella.
Ajan kuitenkin joka päivä ja ei näillä vuosilla voi enää kaatuilla, jokainen kaatuminen voi olla viimeinen tai ainakin vakavia vammoja tulee.
Onhan se totta, että kerran riittää että kaatuu ja on polvi sökö loppuajan. Ei auta leikkiä.

Itsellä ei nyt etäilyn takia tule enää kilsoja oikein mitään, ainoastaan ajankuluksi ajoa.

Täällä kyllä aika kovalla kädellä levitetään sepeliä. Aina väylät aivan sepelissä. Iloa läskistä on kyllä siinä, että kertaakaan ei ole sillä kumi puhjennut. Ei painu terävät kivet löysään kumiin. Jos siellä suunnalla ei sitten vain ole sepeliväyliä kaikkialla. Etelämmässä kai Helsingin suunnalla levitetään ureaa ja harjataan. Se varmaan mukava baana ajaa.

Minä luulin, että alkaa vointi olla parempi alkusyksyn terveysongelmien jälkeen ja aloinkin lähes päivittäin tekemään jumppaa (simple & easy tyyliin).
Nyt olen pari päivää miettinyt, että aloinko sittenkin riuhtoa liian aikaisin; koko viikon on ollut todella surkea ja vetämätön olo, suorastaan heikottanut pari päivää, vaikka yöunet ovat kunnossa eikä varmasti ole kalorivajetta (köh).
Tai sitten on vaan uusi aste PMS-oireisiin. :cautious: Nevertheless, tänään vaihdan jumpan metsätielenkkiin. Aurinkokin paistaa.

Minä luulin, että alkaa vointi olla parempi alkusyksyn terveysongelmien jälkeen ja aloinkin lähes päivittäin tekemään jumppaa (simple & easy tyyliin).
Nyt olen pari päivää miettinyt, että aloinko sittenkin riuhtoa liian aikaisin; koko viikon on ollut todella surkea ja vetämätön olo, suorastaan heikottanut pari päivää, vaikka yöunet ovat kunnossa eikä varmasti ole kalorivajetta (köh).
Tai sitten on vaan uusi aste PMS-oireisiin. :cautious: Nevertheless, tänään vaihdan jumpan metsätielenkkiin. Aurinkokin paistaa.
Onhan tarpeeksi jäänyt varaa sarjoissa? Painoakaan ei parane lisätä liian nopeaan tahtiin jos päivittäin tekee, vaikkahan tekisi 10 kertaa samalla painolla.
Sitten korotus, kun alkaa tuntua mave siltä että se lentää kattoon. Liioitellusti sanottuna, mutta juu nou.

Back
Ylös Bottom