Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Just heräsin selkäkipuun. En voi maata selällään jalat suorina koska se provosoi selkää todella paljon.
Ostin eilen new york kahvia, voisin pihauttaa sumpin. Jos menisi aamulenkille sitten kun selkä antaa vähän periksi.

Tänään voisin ruveta siivoamaan yhtä huonetta niin saan siirrettyä sängyn uuteen makkariin.

Nyt teatterissa on 7 x Amphion Argon + Bk monolith df+
Noni, en siis muistanu ihan omiani. Leffakokemuskin todnäk varsin asiallinen. Tuo subi näkyy olevan kohtuu suosittu. Ooksää musalla tota kokeillu, vai menikö ne Loganit niin alas, ettei tarvitte?

Aamuisin herätessäni evästän itseni päivään
Kertaamalla mielessäni kaikki ne asiat,
Joissa olen elämässäni epäonnistunut,
Ja kaikki ne mahdollisuudet,
Jotka olen jättänyt käyttämättä

Noni, en siis muistanu ihan omiani. Leffakokemuskin todnäk varsin asiallinen. Tuo subi näkyy olevan kohtuu suosittu. Ooksää musalla tota kokeillu, vai menikö ne Loganit niin alas, ettei tarvitte?
Aikasemmin tuo oli ainoa setti. Loganien kanssa on Velodyne dd15+, itsessään ne ei hirveän alas mene, vaikka pieni, oliko 8" bassoelementti niissä on.

Aikasemmin tuo oli ainoa setti. Loganien kanssa on Velodyne dd15+, itsessään ne ei hirveän alas mene, vaikka pieni, oliko 8" bassoelementti niissä on.
Aivan. No, tuossa pitäs riittää ulottuvuutta ja kapasiteettia :D

Hinnoissaan näköjään nuokin. Muutaman satasen päälle vielä Genen 15-tuumaiseen. Arvon ite, hommaisko kaksi pienempää 12-tuuman mallia vai yhden 15-tuumaisen (Genellä 7380-malli). Optimihan ois kaksi isompaa, mutta kymppitonni pelkkiin subeihin tuntuu ajatuksena jo niin pahalta, ettei saa perusteltua itelleen mitenkään päin..

Onneksi maskisuositus. Kaupassa käydessä naamasta ei näy muille eilen nautit alkoholiannokset.

Arvon ite, hommaisko kaksi pienempää 12-tuuman mallia vai yhden 15-tuumaisen (Genellä 7380-malli). Optimihan ois kaksi isompaa, mutta kymppitonni pelkkiin subeihin tuntuu ajatuksena jo niin pahalta, ettei saa perusteltua itelleen mitenkään päin..

Mulla oli joskus kaks pienempää (rel q50), sanotaanko että yhdellä isolla on vähemmän muuttujia säätöhommissa ja sinänsä simppelimpi ratkaisu. Paha verrata muuten toimintaa kun 2 pientä relliä vaihtu sitten tuohon bk:n jöötiin, niin varsinkin tehopäivitys oli aika merkittävä.

e: muutenkin laitteet kirjaimellisesti eri vuosituhannelta, mutta toinen relli oli silloin merkittävä päivitys hintaansa nähden (jonka ostin jäsen MHKlta)

Mulla oli joskus kaks pienempää (rel q50), sanotaanko että yhdellä isolla on vähemmän muuttujia säätöhommissa ja sinänsä simppelimpi ratkaisu. Paha verrata muuten toimintaa kun 2 pientä relliä vaihtu sitten tuohon bk:n jöötiin, niin varsinkin tehopäivitys oli aika merkittävä.

e: muutenkin laitteet kirjaimellisesti eri vuosituhannelta, mutta toinen relli oli silloin merkittävä päivitys hintaansa nähden (jonka ostin jäsen MHKlta)
Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä subista ja sekin vaan nyt kymppituumainen tässä työpöytäsetissä, mutta oon ymmärtänyt, että kahdella subilla pitäs saada aika kiistatta tasaisempi bassovaste kuin yhdellä. Säätöhommistahan ei Genen vehkeillä tarvitse hirveästi murehtia, kun menevät tuolla ohjaussoftalla melkeinpä nappia painamalla.

Noiden Genen isompien mallien kanssa tulee toki tilakysymys vastaan nopsaan, ovat saatanan isoja ja pitäs olla sit jo oikeasti iso tila. Ja noista lähtee bassoakin niin hirveällä voimalla, että tilassa ois pakko olla sit ihan kunnolla demppaustakin, ettei soundi ole ihan puuroa. Mulla kun nuo pääkaiuttimetkin jo puskee ihan kiitettävästi bassoa.

Equttaa voi, mutta sit basso on vaan semmoinen pehmeä tumpsaus.

Noiden Genen isompien mallien kanssa tulee toki tilakysymys vastaan nopsaan, ovat saatanan isoja ja pitäs olla sit jo oikeasti iso tila.
Kyllä ne kaks pienempääkin vaatii jo jonkin verran tilaa ja sijoittelua säätämisen lisäksi.

Mutta melko varmaa on että kaksi hyvää on parempi kuin yksi hyvä. Mutta ei välttämättä parempi kuin yksi tosi hyvä.

Mutta melko varmaa on että kaksi hyvää on parempi kuin yksi hyvä. Mutta ei välttämättä parempi kuin yksi tosi hyvä.
No Genen tapauksessa yksi tosihyvä ois 7382A, jossa 3 x 15" elementtia ja hintaa 11k€ :D ja ei tarvis olkkariin koittaa puhua tuota.

Mut siis minusta kahden etu on jo siinä, että niitä bassosäteilijöitä on useampi kuin yksi. En muista lonkalta teoriaa ihan pilkulleen, mutta kun niitä säteilijöitä on useampia, niin moodeissa tapahtuu kumoutumista ja bassovasteesta saa tasaisemman.

Mut siis minusta kahden etu on jo siinä, että niitä bassosäteilijöitä on useampi kuin yksi. En muista lonkalta teoriaa ihan pilkulleen, mutta kun niitä säteilijöitä on useampia, niin moodeissa tapahtuu kumoutumista ja bassovasteesta saa tasaisemman.
Kyllä. Ja sitten huonosti sijoiteltuna/säädettynä ne kaksi vain vahvistaa niitä seisovia aaltoja. 😱

e: tuo genelec, #hehe kiva sisustuselementti, sen kun saat puhuttua tv-tasoksi niin jokainen mies tulee kurssillesi "näin ylipuhun naisen mihin vaan"

e: tuo genelec, #hehe kiva sisustuselementti, sen kun saat puhuttua tv-tasoksi niin jokainen mies tulee kurssillesi "näin ylipuhun naisen mihin vaan"
En minä oikein haluais tuollaista katella itekään ja varsinkaan olkkarissa :D

Genellä on sit noi W371 bassotornit. Niillä ei soitella infrataajuuksia, mutta ovat kuuleman mukaan kyllä jonkinlaista kuivan iskubasson referenssiä, jos tila on yhtään kohdallaan. Ne olis sitten 9k€ kappale.. oon minä niitäkin miettinyt, mut ei hifiostosten takia viittis oikein ruveta pankin kanssa naimisiin.. Tai en tiedä, katotaan :D

Back
Ylös Bottom