Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kahden kuukauden kirjanpito veivattu. Jestas mä vihaan tota kuittien kasaamista. 830 euron kuitti renkaista jossain perseessä. Oliskohan autossa?
Itse laitan aineiston tiliotteen mukaan järjestykseen ja katson että kaikki on mukana, lopuista huolehtii tilitoimisto.
Ei kyllä järki riittäs ihan siihen kirjanpitohommaan.
E: just eilen sain tehtyä ja jopa postiin samantien.

#töis

wFzGZ-RPp.jpg

Itse laitan aineiston tiliotteen mukaan järjestykseen ja katson että kaikki on mukana, lopuista huolehtii tilitoimisto.
Ei kyllä järki riittäs ihan siihen kirjanpitohommaan.
E: just eilen sain tehtyä ja jopa postiin samantien.
Mä kasaan aina kaikki laskut ja kuitit samaan lootaan. Mut sit aina autossa on bensakuitteja, figuureista paypalia, tullia, maksukuittia jne. Aina ihan kaaos.

Mulla on kuitteja useissa eri sähköposteissa ja niitä pitää sitten metsästellä ja yrittää muistella että kaikki on tullut huomioiduksi.

Eikö teillä oo sähköistä kuittia käytössä vielä kellään?

Ei oo kyllä mitään kokemusta nykypäivän kentästä, että edelleenkö pienet tilitoimistot ja yrittäjät hoitavat kirjanpidon ihan paperikirjanpitona..

Meillä menee paperisena ostolaskut kirjanpitäjälle, muutama per kuukausi. Tapana on ollut tulostaa tiliote ja viitemaksut päivittäin, mihin sitten merkataan etä ollaan maksut suoritettu ja jos jotain häikkää niin merkataan sitten ylös, niin pysyy asiat järjestyksessä. S-bisnes kortilla ostellaan kahvit ja paskapaperit yms ja saahan sillä isommasta prismasta vaikka mitä. Ei tartte erillisiä kuitteja, yksi kortin kuukausilasku riittää. Yleensä ei mitään irtokuitteja ole. Jouluna toki sitten alkosta iso läjä asiakkaille lahjaviinejä ja viinoja, niistä kuitit ja vielä käsin kirjoitetaan ylös ja vakuutellaan siihen satteeksi, että asiakkaille on joululahjaksi. :rolleyes:

Eikö teillä oo sähköistä kuittia käytössä vielä kellään?

Ei oo kyllä mitään kokemusta nykypäivän kentästä, että edelleenkö pienet tilitoimistot ja yrittäjät hoitavat kirjanpidon ihan paperikirjanpitona..
Siis en mä nyt papereita pyörittele, kyllä ne on ihan tallennettuna koneelle, kirjanpitokin. Mutta silti niitä kuitteja saa etsiä sieltä ja täältä.

Siis en mä nyt papereita pyörittele, kyllä ne on ihan tallennettuna koneelle, kirjanpitokin. Mutta silti niitä kuitteja saa etsiä sieltä ja täältä.
En minäkään sitä meinannu, että kenelläkään kirjanpito missään ruutuvihossa on, mutta kuitit ja tiliotteet ilm. on aika monella mapissa tai kuoressa, jossa niitä pidetään joko ite tallella tai kiikutetaan kirjanpitäjälle. Kun siis minun käsittääkseni nykyään on ihan sovelluksia, joilla nappaat vaan kuvan kuitista ja linkoat tilitoimiston järjestelmiin. Ja tiliotteet sai pankista sähköisesti jo useampi vuosi sitten, kun tein hetken aikaa kirjanpitoa.

En minäkään sitä meinannu, että kenelläkään kirjanpito missään ruutuvihossa on, mutta kuitit ja tiliotteet ilm. on aika monella mapissa tai kuoressa, jossa niitä pidetään joko ite tallella tai kiikutetaan kirjanpitäjälle. Kun siis minun käsittääkseni nykyään on ihan sovelluksia, joilla nappaat vaan kuvan kuitista ja linkoat tilitoimiston järjestelmiin. Ja tiliotteet sai pankista sähköisesti jo useampi vuosi sitten, kun tein hetken aikaa kirjanpitoa.
Ne paperiset on vaan niin helppoja käsittää.

Sen kun muistaiskin aina heti napata sen kuvan kuitista ja tuupata samantien eteenpäin mutta ei, sitten niitä kaivellaan ties mistä kuskin penkin alta tai roskiksesta.

Eka viikko takana. Enää 18 jäljellä. Ei sillä, että laskisin.

Aamukammassa on yksi piikki vähemmän.

Onneksi otin töitä tähän loman jälkeiselle viikonlopulle niin ei tarvitse kuin 12 päivää sykkiä putkeen. Köyhän elämä on kivaa.

Back
Ylös Bottom