Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mää teen nyt vielä pari viikkoa lyhyempää työaikaa, niin tuollaiset viiden tunnin päivät on mukava tuupata kotoota. Menee aika ihan siivillä. Mutta kun täyden työpäivän työntää kotoota, niin seinät rupeaa helpommin kaatuun päälle ja varsinkin, jos tekee useamman etäpäivän peräjälkeen. Melkein kevyempää täydellä työajalla pyöriä konttorilla, kun näkee muuta porukkaa.

Nyt tosin kun tilanne on mitä on, niin himasta täytyy tuupata työajasta riippumatta ja sosialisointejakin joutuu miettimään.
Täälläkin alkoi 100% etätyöt toistaiseksi. Ei silti, itse ihan tykkään ja paljon etäpaltsuja joka tapauksessa, niin ei niin väliä missä istuu.

Koskaan en tosin ole yli viikkoa ollut etänä putkeen, joten katsotaan millä miettein siinä kesän korvilla.

Täälläkin alkoi 100% etätyöt toistaiseksi.
Sama.
Alkuvuodesta tein viikosta 3-4 päivää etänä mutta täyttä viikkoa en ole koskaan tainnut tehdä. Minulla on aina mahdollisuus tehdä etätöitä mutta jotkut asiat tekee mieluimmin toimistolla.
Lisäksi kotona koirat häiritsevät jonkun verran mutta toisaalta varmistavat, että tulee pidettyä taukoja. Ilman koiria istuisin etätöissä koneella koko päivän putkeen.

Eilen, koko päivänä, en jakanut yhtään ajatusta koronalle. En nähny yhtään uutistakaan asiasta. Oli ristiäiset ja ilta leikittiin esikoisen kanssa ulkona. Ennen nukkumaanmenoa katoin youtubesta fribakisat.

Täälläkin alkoi 100% etätyöt toistaiseksi. Ei silti, itse ihan tykkään ja paljon etäpaltsuja joka tapauksessa, niin ei niin väliä missä istuu.

Koskaan en tosin ole yli viikkoa ollut etänä putkeen, joten katsotaan millä miettein siinä kesän korvilla.
Joo. Paljonhan tuo riippuu toimenkuvasta ja ihmisestäkin. Aikaisemmassa duunissa tehtiin koko Jyväskylän konttori duunia saman järjestelmän parissa, niin oli helppo vaihtaa ajatuksia ja rupatella hyvin laajasti omiinkin duuneihin liittyen. Tykkäsin kyllä tuollaisesta jonkinlaisesta yhteisöllisemmästä tekemisestä.

Nykyisellään kun ollaan pienemmissä porukoissa kiinni asiakasprojekteissa ja meikäläisenkin suorat kollegat on kaikki toisissa konttoreissa, niin homma on muutenkin tavallaan yksinäisempää. Omakin toimenkuva on nykyään sellainen, että ei noista meikäläisen kuvioista kovin moni muu tiedä, ja kaiken saa yleensä selvittää alusta alkaen. Vähän ehkä raskasta välillä istua itekseen himassa tuntitolkulla miettimässä päätään pahki, mutta kyllä hommissa vielä mielenkiintoa ainakin riittää.

Ite teen duunia, missä pitäis olla f2f vuorovaikutuksessa ihmisiin jatkuvasti. Ei tätä etänä pysty kunnolla tekemään. Oon silti tehnyt etänä Porista Tsadin suuntaan ja maailmalle. Mitä nyt viikoittain ajellut pks. Siks miettinytkin alanvaihtoa kun ei tää anna sellasia onnistumisen elämyksiä.

Joo kyllä oikeastaan. Voisin esittää kainon toiveen että vihdoin saataisiin @Poppis tennishameessa quvina tänne.
Eli pariin tuntiin jos ei minulta tule mitään uusia postauksia niin laita vaan jo.
No katsotaan jos laittaa tässä pääsee salille asti. Kaikki harrastukset on nyt peruttu ja kotisalilla on aika vilposaa olla tennishameella.

...

Timanttisia kommentteja myös. Mm. "Mulla 2v poika silitti otsaani ja sanoi ”Isä, olen kehittänyt kurssin, joka keskittyy aivojen plastisuuden hyödyntämiseen, tiedostetun sekä tiedostamattoman stressin purkamiseen sekä mikrobiomin muokkaamiseen."

Jos mulla olisi 2 vuotias penska niin se luultavasti vain sanoisi "Anna ruokaa".

Back
Ylös Bottom