Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sylvin ukulele-duo:

No tuosta en tiedä, mutta Red Hot Chili Peppers löytyy ukuleleversiona. Ilman tennissukkaa tosin.

Nyt kyllä ois mukava kölliä sylvin sylissä halittavana ja nuuhkittavana

Kenties jopa oluen saisi juoda

Pitäisikö kuitenkin tarkistaa iltalääkkeen määrä? Alan huolestua.

Taatelikakkuhan on nykyään virallisella doping-listalla.

Nyt ei parane kyllä ostaa mitään, mielummin jäitä hattuun ja odotellaan miten käy. Jenkkilässä pidetty tiedoitustilaisuuksia, joten se ei lupaa markkinoille hyvää.
Nyt ollaan Helsingin pörssissä suurin piirtein joulukuun alun tasossa. Ihan järjetön nousuhan tässä välissä oli. Korjaus alas tulee aina jossain vaiheessa. Tuskin olisi korona paljon markkinoita heilutellut, jos arvostukset olis ollu matalalla.

Kah, seekkerikin on heränny.

1qwPkrt_1024x.jpg

Koska olen jo kipeä taidan pahentaa oloani syömällä kaiken.
Monen ylipainoisen loogisuus, kun söin eilen munkin niin ei loppuviikon syömisillä ole mitään väliä.
Mutta kipeänä saa toki syödä mitä vain koska se edesauttaa parantumista!

Mä meinasin laittaa kalapuikko&ranei niin joku sitten postaa tuollaista, tuntuu jotenkin epäreilulta taas elämä.
Vitut, tilaan kebabin.

Nyt ollaan Helsingin pörssissä suurin piirtein joulukuun alun tasossa. Ihan järjetön nousuhan tässä välissä oli. Korjaus alas tulee aina jossain vaiheessa. Tuskin olisi korona paljon markkinoita heilutellut, jos arvostukset olis ollu matalalla.

Arvostuksiahan tässä. Jos kyseessä olisi puhtaasti corona virus eikä mikään muu, niin mun mielestä täydellinen turvasatama olis amazon: pysy himassa tilaa netistä, katso amazon primeä ja cloud bisnekset. Pitäis olla +10% osake koska corona virus. Toisaalta finskin pitäis olla -40% koska nimenomaan niihin iskee pahiten, lentomatkailua Aasia-painotteisesti.
Todellisuudessa kummatkin laskeneet suurin piirtein saman verran.

Arvostuksiahan tässä. Jos kyseessä olisi puhtaasti corona virus eikä mikään muu, niin mun mielestä täydellinen turvasatama olis amazon: pysy himassa tilaa netistä, katso amazon primeä ja cloud bisnekset. Pitäis olla +10% osake koska corona virus. Toisaalta finskin pitäis olla -40% koska nimenomaan niihin iskee pahiten, lentomatkailua Aasia-painotteisesti.
Todellisuudessa kummatkin laskeneet suurin piirtein saman verran.
Näinhän se menee. Itse luovuin onely spekulaatio-osakkeista, koska niiden hinta on täynnä ilmaa ja oletuksia. Osa tappiolla osa voitolla, joten meni verot sopivasti.

Aika näyttää, koska ostan takaisin.

Syökös sylvi enään suklaata, kun ei ole tullut hetkeen vastaan?

Vai oliko suklaaton helmikuu. Nythän vaihtui jo maaliskuulle!

Näinhän se menee. Itse luovuin onely spekulaatio-osakkeista, koska niiden hinta on täynnä ilmaa ja oletuksia. Osa tappiolla osa voitolla, joten meni verot sopivasti.

Aika näyttää, koska ostan takaisin.

Mulla ainut jotenkuten spekulaatio-osake lienee QT, kaikki muut itse asiassa maksavat osinkoa.
Edullisempaa sitä osinkosalkkua on nyt rakentaa, joten ostan koko ajan kun en kerta mitään ole myynytkään. Käänteitä vaikea ellei jopa mahdoton ennustaa, ainakaan minun. Enempi kattelen firman bisneksiä ja arvostuksia. Alkaa halpaakin olemaan tarjolla, kun kaikki ovat laskeneet, nekin joihin tämä vähiten vaikuttaa ja ovat olleet miedosti arvostettuja alunperinkin. Kuitenkin loppupeleissä tämän viruksen pitäisi olla ohimenevä häiriö perusluonteeltaan. Matkailuala saa varmaan pysyvämpiäkin arpia, mutta uskoisin että muut toipuu. Enempi mua pelottaa USA:n pressanvaalit, 4 vuotta Bernie Sandersia vaikuttaa pahemmalta kuin corona virus. Itse asiassa Warren saattaisi olla jopa pahempi, sanonut palauttavansa yritysveron 20->35%. Tätäkin spekulaatiota saattaa olla jo hieman osakemarkkinassa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom