Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Suksiminen mukavata hommoo.

Se huoltopuoli on siinä se vaikeus.
Sillo kun hiihti kilpaa, oli hiihtäminen jokseenkin typerää hommaa, mutta olin hyvä siinä, joten hiihdin. Välineet oli aina kunnossa sillo, pappa hoiti välinehuollon.

Peruskoulun jälkeen hiihto jäi. Meni monta vuotta ettei hiihtänyt. Toissatalvena varmaa 7 km, viime vuonna joku 35-40 km. Tänä talvena jo hienosti viime talven kilometrejä edellä, joten tavoite täynnä!
Viime vuonna käytin sukset voideltavana. Eipä löysiin suksiin taida voitelut pahemmin auttaa. Eikä raaski tälle talvea enää uusia ostaa, kun painotilanne mysteeri.

Mutta nykyää rauhassa hiihtely iha mukavaa hommaa! On tässä kuntokin kohentunut juoksun ansiosta.

Sillo kun hiihti kilpaa, oli hiihtäminen jokseenkin typerää hommaa, mutta olin hyvä siinä, joten hiihdin. Välineet oli aina kunnossa sillo, pappa hoiti välinehuollon.

Peruskoulun jälkeen hiihto jäi. Meni monta vuotta ettei hiihtänyt. Toissatalvena varmaa 7 km, viime vuonna joku 35-40 km. Tänä talvena jo hienosti viime talven kilometrejä edellä, joten tavoite täynnä!
Viime vuonna käytin sukset voideltavana. Eipä löysiin suksiin taida voitelut pahemmin auttaa. Eikä raaski tälle talvea enää uusia ostaa, kun painotilanne mysteeri.

Mutta nykyää rauhassa hiihtely iha mukavaa hommaa! On tässä kuntokin kohentunut juoksun ansiosta.

Sukset täytyy ehdottomasti hankkia ensi talveksi, toivottavasti ladulle mahtuu yksi tunari ettei joudu laturaivoajien kohteeksi.

Nimimerkillä koulussa olin aina jossain ojan penkassa kun oltiin hiihtämässä sukset sojotti kohti taivasta.

Mikä lie nykyään noiden karvapohjien yms. huoltopolitiikka.

Mutta joskus se oli sitä silitysraudalla suksen hieromista.
Karvapohjia kävin kattomassa joulun jälkeen. Pitäs olla helpot. Siirsin ostoa, kun kelejä ei oikein ollut. Ne vois perinteiseen ostaa ens vuonna, vapaalla nyt mennyt vanhoilla fisuilla.
Sukset täytyy ehdottomasti hankkia ensi talveksi, toivottavasti ladulle mahtuu yksi tunari ettei joudu laturaivoajien kohteeksi.

Nimimerkillä koulussa olin aina jossain ojan penkassa kun oltiin hiihtämässä sukset sojotti kohti taivasta.
Kyllä sinne joukkoon mahtuu. Yksi tunari itsekin olen, näytän pingviiniltä :ROFLMAO:

Minusta olisi mukava hiihtää mutta en halua mennä yleisille laduille.
1) en ylipäätään halua nähdä muita ihmisiä, kun vietän vapaa-aikaani - elleivät satu olemaan treenikavereita tms. ja tietysti pakolliset kaupassa asioinnit. Mutta mitä enemmän rauhassa, sitä parempi
2) en haluaisi pahoittaa mieltäni laturaivon takia
3) koen turhiksi kaikki ulkoilumuodot, joihin ei voi kytkeä koiria mukaan

Jäällä hiihtäminen olisi ihanaa, sillä tavalla retkeilytyyliin eväiden kanssa. Olisi lääniä mennä yksin ja koirat saisivat painaa mukana.

Olisipa vaan vielä jäätä.

Ja sukset. 🙈

Olen peruskoulun jälkeen käynyt kymmenen vuoden välein kokeilemassa joko se hiihtäminen olisi mukavaa hommaa.
Nyt on sellainen tuntuma, että ei ihan noin tiuhaan tarvitse kokeilla.

Kevättalvella tykkään kyllä käydä joskus kävelemässä jäällä. Vielä mukavampaa jos samalla voi käydä jossain laavulla.
Ja mukana olleiden ystävien koirat ovat olleet ihan mahtavia kävely- ja laavuttelukavereita. :)(y)

Jään aina vähemmistöön, kun porukka aloittaa ensin lumifantasioinnin ja sen jälkeen homma jatkuu hiihtofantasioilla.
Olen vuosikymmeniä altistunut tuolle valkoiselle p*sk... siis lumelle ja kylmälle, enkä taida tottua siihen koskaan...

Tänä talvena on ollut vielä tavallistakin jäisemmät kadut, niin on saanut taas pingviinikävellessä haaveilla mahdollisimman vähän ampiaisia ja verta nauttivia hyönteisiä omaavan kesän tulosta.

Minun puolestani riittäisi ihan hyvin, että lunta olisi vain 23.12. - 02.01. eikä yhtään kylmempää kuin -5 astetta. 🎄
Muun ajan voisi ihan hyvin olla kesä. 🌳 🌊 🌷 🌤

😁

Mulle kävis tää heti. Ketä pitää äänestää?

Täytyy myöntää että paras talvi ikinä ollu täällä etelässä. Voi lähteä ulos lenkkarit jalassa eikä tartte siivota shaibea auton päältä. +5 ja vesisade 10x parempi kuin -5 ja lumisade. Taloyhtiökin säästää lämmityskuluissa, auton kulutus laskee ja ei tartte miettiä onko mutsi ja faijja jonkun kinoksen takana vankeina ja lähteä sinne kolaamaan.

Back
Ylös Bottom