Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pitäsköhän mun virittää linked in

Oon kanssa miettinyt välillä, pitäisikö yrittää duunata profiili edes jotenkin informatiiviseksi ja vakuuttavan näköiseksi, mutta se vaatisi niin saatananmoisen määrän liioittelua ja valehtelua, että ei ole jaksanut kun mitään pakkorakoa tai konkreettista suunnitelmaa työpaikan vaihtamiseen ei ole. On se nyt vittua kun duunit jaetaan nykyään tuollaisen työelämätinderin kautta. Internet on pilannut maailman.

Suosittelen lämpimästi linkedin. Ei mulla siellä mitään liirumia: esittely on kaks lausetta. Sitten on listattu työhistoria ja mitä tehnyt missäkin positiossa. Sillä oon saanut aika paljon yhteydenottoja. Itseasias nykyinen duunikin on suoraan linkedinistä tullut.

me matalasti koulutetut käytämme mollia

jos selaan -> mitään kinostavaa sielä ei ole

On se nyt vittua kun duunit jaetaan nykyään tuollaisen työelämätinderin kautta. Internet on pilannut maailman.

näin on, jos työmaata joskus vaihdan teen sen vanhanaikaisesti

ovesta sisään ja asiasta tietävältä henkilöltä kysymään: onko töitä

Onneksi oli valpas ohikulkija, eiku...
palo.webp

Linkedistä tulee kyllä jonkun verran yhteydenottoja, mutta suurin osa apinahommaan. Joskus osuu jotain huippujuttuja, mutta sitten kusen haastattelun tai joku osa-alue ei riitä.
Nykyisessä duunissa tulee aina välillä näitä tulipaloja ja palkkakin on aika matala, toisaalta työmatka taas hyvin lyhyt. Kompensoi yllättävän paljon.

me matalasti koulutetut käytämme mollia

jos selaan -> mitään kinostavaa sielä ei ole

näin on, jos työmaata joskus vaihdan teen sen vanhanaikaisesti

ovesta sisään ja asiasta tietävältä henkilöltä kysymään: onko töitä

Toimiiko se missään enää noin? Kirjoittelin joskus työttömänä työhakemuksia tietokoneella ja tulostin ja aina menin aamuisin polkupyörällä paikanpäälle, koska myymäläpäälliköt olivat aamuisin yleensä paikalla.

Monessa paikassa sanoivat, että käy jättämässä sähköinen hakemus. Etenkin S-ryhmän paikoissa piti aina jättää sähköinen hakemus ja joku niitä kai joskus luki.

GDPR :kin sen kieltää, ettei mitään paperia voi toimittaa. Eikä sähköpostilla. Eikä soittamalla.
Pitää vaan laittaa hakemus firman sähköiseen rekryjärjestelmään.

GDPR :kin sen kieltää, ettei mitään paperia voi toimittaa. Eikä sähköpostilla. Eikä soittamalla.
Pitää vaan laittaa hakemus firman sähköiseen rekryjärjestelmään.
Siinä on kanssa asetushimmeli joka on kääntynyt käyttäjää vastaan.
Palkkatietoja ei voi lähettää tavallisella sähköpostilla mutta esim. google drive on hyväksyttävä tapa.

No voihan kökkökokkare. Käyttämättömiä lomapäiviä olikin vielä seitsemän muistamani viiden sijaan. Tarjoittaako tämä sitä, että olen ihan pakotettu lähtemään kanarialle lipittelemään sangriaa?

No voihan kökkökokkare. Käyttämättömiä lomapäiviä olikin vielä seitsemän muistamani viiden sijaan. Tarjoittaako tämä sitä, että olen ihan pakotettu lähtemään kanarialle lipittelemään sangriaa?
On tuokin tapa kohdata tälläinen tragedia.

Se Linkedin toimii varmasti, jos on vakuuttava työhistoria vastuullisissa tehtävissä alla. Mutta mikäli tilanne on se, että koulutus löytyy, mutta alan kokemusta on vähän tai ei lainkaan, niin silkkaa resurssien tuhlausta taitaa olla. Tietysti hankalaa se työllistyminen esimies- tai asiantuntijatehtäviin on missä tahansa silloin, mutta Linkedin on kyllä turha kanava, jos ei ole paljoa työelämäkontakteja. Noh pitänee itsekin kaikki kortit kääntää sitten (yrittää tehdä sinne asiallinen profiili) kun nykyisestä koulutuksesta saa tutkintopaperit kouraan. Olettaen ettei ole työtä tiedossa vielä valmistumishetkellä.

Töistä kotiin kävellessä tuli taas kerran huomattua, että ei ole hyvä asia olla sellainen ihminen, joka odottaa ihan liian paljon toisilta ihmisiltä.
Niin kuin esimerkiksi, että ohiajavan auton kuljettaja ajaisi vaikkapa sallittua nopeutta tai peräti hidastaisi ajonopeutta sen verran,
että rapa ei lentäisi kolmen metrin kaaressa kävelytiellä kävelijän päälle.

Sekin olisi todella hyvä jos olisi sen verran joustavuutta luonteenpiirteessä, että suunnitellun kaupassa käynnin voi ilman synkkiä ajatuksia vaihtaa pyykinpesuun.

#EnTunneItseäniHyväksiIhmiseksi

622f7d437255e808182e45aa1774d4c2.gif

Back
Ylös Bottom