Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taas tapaus jossa laki ei ole yleisen oikeustajun mukainen. Kuvottava juttu. Ja pimee nainen.
Se on jännä että jos oikeus haluaa niin se pystyy kaivamaan jonkin pykälän jolla voidaan jotain kiertää mutta kaikissa tapauksissa siihen ei taida olla halua.
Tai oikeastaan ei oikeus niitä kaiva vaan asianajajan homma on etsiä jotain johon tuomari voi tarttua, luin kerran jutun jossa vanhempi tuomari kertoi kuinka häntä vitutti kun jotkut hävisi selkeän asian huonon asianajajan takia mutta tuomari ei voi itse esittää mitään vaan on toimittava hänelle kerrottujen faktojen sekä asetuksiin vetoamisen pohjalta.

Nyt palstan pajaukot:
Klassinen "tein itse ja säästin"

Kaupasta tosin yleensä saa paremman, joka pitkällä aikavälillä tulee halvemmaksikin.

Mutta hyvä että jotkut jaksaa harrastaa.

Tuossa on kuntit tasa-Arvoa

Tulee mieleen eräässä toisessa forumin osiossa oli aiemmin juttua mm. elareista, niin siellä kun pari miestä yritti sanoa että päätökset on välillä ihan hulluja ja epäreiluja, niin ei siinä auta kun porukka tuli kommentoimaan faktat että "näin se hoidetaan" ja siten ilmeisesti kaikkien muiden paskakokemukset ja tarinat oli pakosti valetta.

Tulee mieleen eräässä toisessa forumin osiossa oli aiemmin juttua mm. elareista, niin siellä kun pari miestä yritti sanoa että päätökset on välillä ihan hulluja ja epäreiluja, niin ei siinä auta kun porukka tuli kommentoimaan faktat että "näin se hoidetaan" ja siten ilmeisesti kaikkien muiden paskakokemukset ja tarinat oli pakosti valetta.
Eräässä ryhmässä oli keskustelu elareista ja siellä yksi nainen sanoi että lapselle pitää taata samankaltaiset olot vanhempien varallisuudesta riippumatta ja siksi varakkaan pitää maksaa ohjeistustakin suurempia elareita. Minä kommentoin hänelle että siinäkin tapauksessa että äiti lähivanhempana tienaa hitosti mutta viikonloppu isä on köyhä niin varmaankin määrätään maksamaan isälle että olosuhteet on yhtä hyvät. Arvaa olinko mulkku kun moista höpöä jauhoin :)

Jos en nyt oo oikein ymmärtänyt niin kun ollaan avioliitossa niin isä vahvistetaan automaattisesti isäksi vaikka ei olisi. En oo perehtynyt voiko sitä päätöstä kumota.
Mutta sen lain nojalla nuo elaritkin on määrätty. Mutta tosiaan en ole perehtynyt siihen lakiin onko siinä mahdollisuutta kumota isyys ja velvollisuudet. Laki mättää ja oikeus joutuu noudattamaan lakia.

Sitä en kyllä ymmärrä miten lapsen äiti on kehdannut viedä asian oikeuteen!

Mutta tosiaan en ole perehtynyt siihen lakiin onko siinä mahdollisuutta kumota isyys ja velvollisuudet.

Niinhän tuossa jutussa sanotaan, että isyyden kumoamista on haettava kahden vuoden kuluessa ja tässä tapauksessa lapsi oli pari kuukautta yli kaksi vuotta, kun mies laittoi paperit sisään. Jos nainen olisi narahtanut huorailustaan muutamaa kuukautta aiemmin, niin tässä ei olisi ollut mitään ongelmaa. Melkoinen ansa laissa, sano, kun se kaksi vuotta pätee tällaisessakin tapauksessa.

Hyvä aamu! Viimenen aamu peräkylällä. Kolme saukkoa lähellä rantaa syömässä. Pelkäsin, että niitä ei enää ole, kun yksi oli jäänyt auton alle jokin aika sitten. Viime viikonloppuna näin jäällä jäljet ja toivoin, että olisi useampi kuin yksi. Hyvin näyttää saukoilla menevän, tyytyväisinä sukeltelevat kalaa.

Jos en nyt oo oikein ymmärtänyt niin kun ollaan avioliitossa niin isä vahvistetaan automaattisesti isäksi vaikka ei olisi.

Joo. 4 vuotta sitten kun sain esikoisen, parin kuukauden sisään piti käydä sosiaalitoimistossa. Täti kyseli ootteko harrastanu tönkönts, kävikö muna pillussa, oliko takaapäin ja kävikö välissä suussa vaiko ihan raamatun ohjeiden mukaan? Sinänsä helppo vastata ku pysty näyttää kuvia. Oli ihan hauska tilaisuus, täti itekkin naureskeli ja sanoi et nää on näitä mitkä pitää kysyä, että saadaan lakiin kirjattua 18 vuoden elatusvelvollisuus.

Sittemmin pappi teki naimahommat ja nyt kun iltatähti syntyi elatusvelvollisuus on automaattisesti mun.

Aika hölömöä mun mielestä.

Joo. 4 vuotta sitten kun sain esikoisen, parin kuukauden sisään piti käydä sosiaalitoimistossa. Täti kyseli ootteko harrastanu tönkönts, kävikö muna pillussa, oliko takaapäin ja kävikö välissä suussa vaiko ihan raamatun ohjeiden mukaan? Sinänsä helppo vastata ku pysty näyttää kuvia. Oli ihan hauska tilaisuus, täti itekkin naureskeli ja sanoi et nää on näitä mitkä pitää kysyä, että saadaan lakiin kirjattua 18 vuoden elatusvelvollisuus.

Sittemmin pappi teki naimahommat ja nyt kun iltatähti syntyi elatusvelvollisuus on automaattisesti mun.

Aika hölömöä mun mielestä.
Joskus se tunnustaminen on ollut oikeasti totista touhua kuulemma. Itsellä vain 2000-luvulla ja se oli just sellaista että kysyi notta onko se nyt sun mielestä sun johon mä että toivottavasti hehheh nimi paperiin ja hittoon.

Tämä entinen fitness-harrastus on pilannut mun silmät.
Joku nevörhöörd lähetti mulle töihin alastonkuvansa.
Kannattaisi vielä muutaman vuoden nostella kunnolla punttia ennenkuin mulle lähettää kuvansa :LOL:

Joskus se tunnustaminen on ollut oikeasti totista touhua kuulemma. Itsellä vain 2000-luvulla ja se oli just sellaista että kysyi notta onko se nyt sun mielestä sun johon mä että toivottavasti hehheh nimi paperiin ja hittoon.

Joo mulla oli ihan rehdit kysymykset yhdynnöistä sun muuta.

No oli siinä ihan pituutta, mutta se ei ollut paraatikunnossa, olis edes sen verran nähnyt vaivaa :LOL:

Se en ollut sit minä. Aina on nähty kunnolla vaivaa, että on esittelykunnossa. Koskaan en jätä hommia puolitiehen.

Back
Ylös Bottom