Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ainoa takaveto joka mulla jäänyt lumeen kiinni oli Mersun slk, ja sekin jäi ylämäkeen ja oli tullut about 10 cm sellaista vettynyttä raskasta lunta. Siihen olisi voinut jäädä etuvetokin. Aina pääsee kinoksen yli kun on tarpeeksi vauhtia :ROFLMAO:

Minä olen jäänyt useasti kiinni ja varmaan kaikki kerrat ollut neliveto alla. Niitä kun ollut valtaosa.

Kaksi kertaa on jäänyt erityisen hyvin mieleen: Ekalla kerralla fiilistelin parkkiksella kuinka menee puuterisista aurausvalleista läpi ja miten vaan. No pitkittäin ja vaihteen vaihto pienemmälle vallilla aiheutti vauhdin hiipumisen ja sen, että tarpeeksi kun olin lumiharjalla koittanut tökkiä auton alle, joku etuvetokosla onneksi pysähtyi parkkiksella kysyyn tarviinko jeesiä. Mutta, voin kertoa, että se lumi on aika piukassa siinä kohtaa kun auto kantaa mahasta ja renkaat suttaa. Tuon jälkeen on kulkenut mukana aina lapio.

Toisella kertaa toisella aatolla piti lähtee makkaraa käristään nuotiolle. No metsätietä ei aurattu lainkaan ja totesin jälleen että mehän koitamme. Vallista läpi metsätielle ja meinas meno hyytyä, no lukot päälle ja mentiin 2 m vielä lisää. Sen jälkeen ovi auki ja selvisi että lunta polveen saakka. Ihmekkään, kun meno hyyty. Mutta, onneksi oli lapio, niin ei haitannut yhtään puolisen tuntia urakoida 10 m uraa takaisin tielle.

Nelivedolla pääsee vaan pidemmälle jumiin. Mutta eipä se haittaa, kun on lapio. Ja klapeja. Ja kirves. Ja sumppivehkeet. Aina mukana.

Minulla on takaveto aiheuttanut lapsuudentrauman. Äidilläni oli Mazda 323 ja pihatienä ylämäki. Talvikelillä muistan miten koko lapsilauma hyppäsi takaluukkuun, kun renkaat sutaisi tyhjää ekan kerran. Siellä sitten kuviteltiin itsemme mahdollisimman painaviksi ja kannustettiin Mazdaa nousemaan mäki ylös.

Itse olen jäänyt etuvedollani jumiin kesäaikaan asfaltille. Syynä oli nyrkkitreeneissä aiheutunut huimaus ja vieras parkkipaikka. Näiden seurauksena päätin ajaa parkkiruudusta suoraan eteenpäin tajuamatta, että edessä on betoniporsas. Ajoin vissiin possun kumolleen, jolloin se kiilautui keulan ja asfaltin väliin ja siinä sitä oltiin. Ei auttanut kuin kaivaa tunkki takaloosterista, tunkata keula ilmaan ja ruveta kiskomaan possua helman alta. Samaan aikaan piti muina miehinä moikkailla jengiä, joka purkautui salilta parkkipaikalle ja jolta olin juuri ottanut tattiin huolella. Silloin päätin, että seuraavan kerran juutun kiinni nelivedolla ja mahdollisimman kauas kaikesta ihmisasutuksesta.

Surkeata kaupunkilaisvässyköintiä tuollainen takavetoisilla asfaltilla nyhjääminen. Kunnon nelivedolla kun pääsee niin pitkälle, ettei takaisin pääse ilman kaivinkonetta tai metsäkonetta :LOL:
En edes muista milloin olisin viimeksi jäänyt autolla kiinni johonkin, siis edes tuolla keskimoottorisella urheiluautolla.
Toisaalta se voi kertoa lähinnä yrityksen puutteesta.

Back
Ylös Bottom