Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oppisikohan sähkökitaraa soittamaan vartissa?
Akustisella nimittäin kärsivällisyys riitti sen verran... enkä ehtinyt siinä ajassa oppia.
Noi Andy Mckeen jutut onkin osapuilleen viimisiä, mitä kenenkään aloittelevan kitaristin kannattaa alkaa apinoimaan. Kaikki sen biisit menee jostain erikoisesta vireestä, joista osaa ei saa edes järkevästi soimaan normiskaalaisella kuusikielisellä. Tai sitten vire on joku vammainen ja mukana on vielä jotain banjo-capoa vain osalle kielistä. Sit kun haluat opetella kahta eri biisiä siltä, niin kauhea veivuu vireen kanssa ensin alle.

Ja nuo tapping-hommat on todella vaikeita saada kuulostamaan yhtään miltään luomuakkarilla saatika, että pitäs vielä vähän koputella rytmiä koppaan.

Enter Sandmanilla ja Iron Manilla vaan lähtö. Nuo läpsyttelyt ja kopsuttelut on muutenkin vähän homojen hommaa :D (Joo joo, McKee on kyllä mieletön kitaristi.)

Oppisikohan sähkökitaraa soittamaan vartissa?
Akustisella nimittäin kärsivällisyys riitti sen verran... enkä ehtinyt siinä ajassa oppia.

Odotukset:

Lopputulos:
Kävi hyvin pian ilmi, että peruskoulussa nokkahuilulla soitettu Ukko Nooa ei ilmeisesti riitä pohjiksi, sillä vartin "harjoittelun" jälkeen tuntui, että käpy palaa ihan totaalisesti. :ROFLMAO:

Mä löysin pojan vanhan nokkahuilun ja ajattelin opetella soittamaan sitä :LOL:
Olis kyllä hienoa opetella soittamaan sähkökitaraa.
Ja haave olisi oppia soittamaan saxofonia, se on ehkä kaikista seksikkäin soitin.

Multa löytyis sopraanofoni, saa ostaa pois. Ei tosin kuulosta yhtä seksikkäältä ku altto.

E. No sen verran pitää vielä sanoa, että kyllä se baritonifoni on mun mielestä kaikista seksikkäin.

Multa löytyis sopraanofoni, saa ostaa pois. Ei tosin kuulosta yhtä seksikkäältä ku altto.

E. No sen verran pitää vielä sanoa, että kyllä se baritonifoni on mun mielestä kaikista seksikkäin.
Pitääpä googlettaa ja kuunnella, nimi kuulostaa kyllä seksikkäämmältä kun saxofoni.

Opettaja kysyi miten saa 10 reikään yhteen niin sanoi että tunge nokkahuilu pilluus, ei tykännyt.

Ai saakeli, mun piti aloitella työnteko ensi viikolla mutta sattui joku ihme hepuli ja aattelin aloitella tänään.
Eihän se väärin ole?

Mitä vittua suomalainen kirjakauppa. 2vko sitten maksoin tuotteen ja vieläkin lukee "odottaa keräilyä". Pistin jo aikaisemmin @ että koska tulis, ei vastausta. Nyt koittanut soittaa niin palveluneuvojat aina varattuina. Synttärit lähestyy niin lahjalle olis pian tarvetta.

Jahas… nyt proteeini muuttuu yllättäen typeksi!
Toivottavasti kukaan ei kerro virheille että laihduttaessa suurin osa läskistä poistuu keuhkojen kautta hiilidioksidina ilmaan...

Mitähän nyt taas?

Käytän lounaalla useammin puikkoja kuin veistä ja haarukkaa, mutta tänään tikuttelu sattui käteen ihan vietävästi.

Ja selvennykseksi: kyseessä on rakastajakäsi, johon en ole hairahtunut vuosiin.

Mitähän nyt taas?

Käytän lounaalla useammin puikkoja kuin veistä ja haarukkaa, mutta tänään tikuttelu sattui käteen ihan vietävästi.

Ranne kipeä? Ojentaja kireä?

Toivottavasti kukaan ei kerro virheille että laihduttaessa suurin osa läskistä poistuu keuhkojen kautta hiilidioksidina ilmaan...
Kukas täällä tuntee molekyylibiologiaa parhaiten? @Delgado ?

Mulla on joo tutkinto molekyylibiologiasta, tosin tuo ei ole sitä tarkalleen vaikka siltä saattaa kuulostaa. :D Tuo on enemmän biokemiaa. Mulla on myös tutkinto siitäkin tosin. Halutaanko nyt asiaan siis jonkinlaista kommenttia?
Kyllä.

Myös valokuva saunanvastaisen seinän tapetoinnista kiinnostaa.

Mulla on joo tutkinto molekyylibiologiasta, tosin tuo ei ole sitä tarkalleen vaikka siltä saattaa kuulostaa. :D Tuo on enemmän biokemiaa. Mulla on myös tutkinto siitäkin tosin. Halutaanko nyt asiaan siis jonkinlaista kommenttia?
Tuossa hesarin jutussa annetaan ymmärtää että ylimääräinen proteeini muuttuu ihmisessä ainakin osittain typeksi tai ainakin niin paljon että vaikuttaa jo jätevesiin niin mikä se mekanismi oikein on?
Aina luullut että muuttuu vain läskiksi ihmisessä mutta toisaalta kun läskissä ei ole typpeä kun taas proteeinissa on niin onko se juuri tämä joka sen tekee?

Niin proteiini = amino(N)happoja. Ja tottahan toki laihtuminen tapahtuu hengittämällä. Hiiltä se läski enimmäkseen on.

Mitähän nyt taas?

1580206719636.webp

Back
Ylös Bottom