Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Torkuttaminen on kyllä tyhmintä mitä voi tehdä, ja jos samassa sängyssä nukkuu toinen, niin puhdasta vittuilua häntä kohtaan. Selkeä eroperuste 😡
Yksin asuvana liukuvalla työajalla on tosiaan ihan kiva välillä torkutella. Toisen herättäminen aikaisin sen takia että saa itse torkuttaa on tosiaan melko ajattelematonta.
Jos toinen tarvii unta ja herääminen myöhempään niin ihan tervettä yrittää touhailla sen verran hissukseen että saa nukkua jne. Ihan maalaisjärkeä.

Parhaimmillaan se parisuhteessa toki kohtaa pieni torkuttaminen, aikataulut yhteisine aamupaloineen jne ja kaikki voi olla pääosin tyytyväisiä. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän mustavalkoisia asioita maailmassa tuntuu olevan 😂

Minua ei häiritse toisten torkuttelut, koska minä en pääsääntöisesti todellakaan siihen herää - siis siihen normaaliin, että ehtii kello soida vain pikkuhetken ennen torkuttamista. En herää oikein mihinkään muuhunkaan kolinaan, että antaa mennä vaan. :zzzz:

Se kello ei ole soittamassa viimeiseen mahdolliseen hetkeen, koska on uskomatonta kyllä mahdollista, että nousen suosiolla heti, ja sitten olenkin toimistolla kärppänä ajoissa. Välillä se on vaan kiva ottaa vielä muutama minuutti uniaikaa ihan vaan siksi, että ei ole ihan pakko lähteä. Parasta käpertyä unisena hetkeksi kainaloon ennen päivän velvollisuuksia, ja siten on jopa yllättävän kivaa se, että torkutus on yhteinen paha tapa.

IMG_20200103_124559.webp
Uutta opiskeltavaa.

Sopiiko @Saatana sellainen järjestely että jos tarvitaan evakuointi niin tulet ilmatyynyaluksella?
Juuu äkkiäkös tästä leijailee. Rojekti saattaa olla vain hieman vaiheessa vielä :coffee:
Puuttuu esim:
Käteinen
Suunnitelma
Materiaalit
Aika

Hoverwing olisi aika näpsäkkä laitos, voisi laskeutua paikalliseen suohon, mihin jäätte jumiin. Linnuntietä pääsisi nopeampaa.
Vaatiikohan lentolupaa?

Juuu äkkiäkös tästä leijailee. Rojekti saattaa olla vain hieman vaiheessa vielä :coffee:
Puuttuu esim:
Käteinen
Suunnitelma
Materiaalit
Aika

Hoverwing olisi aika näpsäkkä laitos, voisi laskeutua paikalliseen suohon, mihin jäätte jumiin. Linnuntietä pääsisi nopeampaa.
Vaatiikohan lentolupaa?
Noilla pääsee jo alkuun

Yksin asuvana liukuvalla työajalla on tosiaan ihan kiva välillä torkutella. Toisen herättäminen aikaisin sen takia että saa itse torkuttaa on tosiaan melko ajattelematonta.
Jos toinen tarvii unta ja herääminen myöhempään niin ihan tervettä yrittää touhailla sen verran hissukseen että saa nukkua jne. Ihan maalaisjärkeä.

Parhaimmillaan se parisuhteessa toki kohtaa pieni torkuttaminen, aikataulut yhteisine aamupaloineen jne ja kaikki voi olla pääosin tyytyväisiä. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän mustavalkoisia asioita maailmassa tuntuu olevan 😂
Yksin asuvana ja liukuvalla työajalla on ihan kiva joskus se jättää herätys kokonaan laittamatta 🙂

Yksin asuvana ja liukuvalla työajalla on ihan kiva joskus se jättää herätys kokonaan laittamatta 🙂

Näin ajasta ja paikasta riippumatonta opiskelua harrastavana tuntuu, että tahtoisin sittenkin vuorotyön, että joku pakottaa mut olemaan työpaikalla tiettyyn kellonaikaan. Itsensäjohtamisesta ei välillä tuu mitään, oon kunnon naislapsi. Onneksi on koira niin pitää sentään ulkoilla.

Näin ajasta ja paikasta riippumatonta opiskelua harrastavana tuntuu, että tahtoisin sittenkin vuorotyön, että joku pakottaa mut olemaan työpaikalla tiettyyn kellonaikaan. Itsensäjohtamisesta ei välillä tuu mitään, oon kunnon naislapsi. Onneksi on koira niin pitää sentään ulkoilla.
Tiedän tunteen. Aikoinaan piti gradua kirjoittaessa ottaa vaan itselleen sellainen deadline, jolloin piti olla yliopiston kirjastossa joka päivä. Muuten ei mitään toivoa saada mitään aikaan :sneaky:

Oletan silti, että sulla on taas ihan hyvin kuitenkin kertynyt niitä opintopisteitä :giggle:

Tiedän tunteen. Aikoinaan piti gradua kirjoittaessa ottaa vaan itselleen sellainen deadline, jolloin piti olla yliopiston kirjastossa joka päivä. Muuten ei mitään toivoa saada mitään aikaan :sneaky:

Oletan silti, että sulla on taas ihan hyvin kuitenkin kertynyt niitä opintopisteitä :giggle:

Joo, piti jatkamani aiheesta, että on muutkin niitä nais- ja mieslapsia näemmä kun posti toi nimittäin KUNNIAKIRJAN tiedekunnalta koska suoritin yli 55 opintopistettä ekana vuonna.. 😁 sehän on alle ohjeajan, jos maisterin meinaa tehdä kahdessa vuodessa, heh.

Mä ajattelin täksi kevääksi suunnitella sellaista, että en tekisi kotona opiskeluhommia ollenkaan vaan menisin aina muualle, vaikka alakerran opiskelutilaan, niin tulisi vähän ryhtiä tähän ja koti olisi sitten rauhoitettu siltä stressiltä.

Jahas, olinkin vähän myöhässä paheksumisieni kanssa.. mutta aikaisemmin päivällä piti tehdä töitä. Nyt on hyvä mennä viettämään viikonloppua, kun kaikki menikin duuneissa ihan uusiksi. Nykyisessä rojektissa piti alkaa käyttämään yhden virman vekotinta alustana, mutta tänään kuului, että ko. virma menikin nyt konkurssiin, niin mänööpi kaikki ihan uusiksi.

muoks. mikähän murre iski tuossa edellä..

Mä ajattelin täksi kevääksi suunnitella sellaista, että en tekisi kotona opiskeluhommia ollenkaan vaan menisin aina muualle, vaikka alakerran opiskelutilaan, niin tulisi vähän ryhtiä tähän ja koti olisi sitten rauhoitettu siltä stressiltä.
Toimii kotonakin, kun rytmittää. Ainakin täällä.

Parhaillaan vartin tauko. 45 min tekemistä ilman ylimääräistä vempulointia ja sen jälkeen aina 15 min taukoa.

Tosin, täällä nyt ei ole opiskelutiloja, mutta tämä toimiva systeemi. Jos kotona muuta häiriötä, niin vastamelukuulokkeet päähän ja sinne musiikkia todella pienelle. Sen verran pienelle, että ei kuule mitä puhutaan tai lauletaan, mutta sekoittaa lopun kuulokkeiden läpi tulevan melun.

Tämä siis, kun luen jotain teoriaa tai rustaan laskuja. Joku kirjoittaminen nyt menee vasurilla, kun ei vaadi kummoista keskittymistä.

Tätä olen ihmetellyt.

"what you put up with you end up with"

Pidä puoles eläkä vaan ihmettele. Ens kerralla kolmannesta herätyksestä herätyskello ikkunasta niin pitkälle kuin jaksat heittää. Voit toki varoittaa että näin tulee käymään, jos haluat olla hienovarainen asian suhteen. :-)

Back
Ylös Bottom