Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

...kotona muutama A4 muistilappu omia listauksia ja havaintoja käyttäjäkokemuksista, olen siis ostamassa lapselleni 300e puhelinta joululahjaksi. :LOL: ...

Mutta näin muuten varmasti on tarkempi rahasta näin yleisellä tasolla, mulla menee vaan etenkin tekniset härvelit aina hiukan tunteisiin ja eeeeeehkä ihan hiukan liikaa hifistelen, ehkä juuri siksi ettei kylve rahassa, niin koitan silti hakea "bang for the buck". Esim uuden tv:n hankintaa tässä miettinyt nyt muutaman kuukauden ihan tosissaan, lukuisia vertailuja ja youtube arvosteluja tullut tuijotettua. Mutta mulle se on aina 10v sijoitus. Lähinnä hermot menee jos joku bongaa Gigantin kuvastosta "hei tossa olis 65" 499e"

Joko Wombut on ostanut puhelimen?

...Telkkareita olen nyt vertaillut ja uppoan koko ajan syvemmälle tähän.
Nyt olen menossa siinä kohti, että LG 65 Oled pitää saada ja mielellään vielä sillä tuoreemmalla toisen sukupolven 9-prosessorilla.
Ei sentään Signature-sarjaa tarvis olla. Ja kun nuo ei-signaturetkin maksaa aika paljon, niin olen toistaiseksi ollut ilman telkkaria...

TV:n osalta sain vertailut päätökseen, kun huomasin, että kohta julkaistaan uudet mallit ja sitten taas mennään...

Ostin melkein karvalakkiversion, kun olisihan tuosta ollut vielä kaksi parempaakin mallia olemassa. 😁
Mutta vertailujeni perusteella C9:ssä pitäisi olla hyvä hinta-laatusuhde.

Seinäteline luvattiin saapuvaksi tällä viikolla.

LG C9.webp

Eikä tässä vielä kaikki... tarvitsen kotiteatterinkin, siitä on ollut huomattavasti kovemmat vieroitusoireet kuin telkkarista.

Mutta vaikka en vielä ole edes kunnolla ehtinyt perehtyä vahvistimiin ja kaiuttimiin ja mitä niitä nyt tuohon hommaan liittyykään,
niin TV vertailujen oheistuotteena ehti jo käydä ilmi, että tarvitsen Dolby Atmos -kotiteatterijärjestelmän...
ja pankkitilini ei valitettavasti ole tällä hetkellä Dolby Atmos yhteensopiva.
Tosin onhan niitä rahoituksia, mutta mutta...

For fucks sake! 😅

Tämä kuume ei nyt ainakaan yhtään vähentynyt, kun tuo paketti saapui olohuoneeseen.

Ehkä ensi vuonna alan perehtymään ja vertailemaan...
Pitäisi varmaan olla järkevä ja ostaa suosiolla joku sound bar, mutta ku... välillä on vaikeaa olla järkevä näiden haaveilujen kanssa.

7.1.4_3174a231e2cb18c8a3a59669239c4126.png

:kuola:

Liitteet

• IMG_20191211_153624.webp
    IMG_20191211_153624.webp
    143 KB · Katsottu: 146
Pitäisi lähteä kaljoittelemaan ja saa vielä pistää työajaksi. Ja minä kun ajattelin elää terveellisesti.

Seppo Kolehmainen jäi housut kintuissa kiinni valehtelussa tässä al-koholisti leirin asukkien tuomisesta kun oli itse allekirjoittanut koko suunnitelman vaikka väitti ettei ole edes nähnyt sitä.
Tänään sain just yhden oman jutun paprut räpylään jossa on kanssa viranomaiset vähän pistellyt omiaan niin jopa esimies valehtelee ihan täysin.
Mä en vittu voi ymmärtää että jos joku perseilee viranomaistyössä niin miksei se esimies puutu siihen?
Kyllä jossain vaiheessa tulee niin vittumainen virkamies porrasta eteenpäin kiivetessä että alkaa lakaisemaan siitä paskaa alaspäin mutta on aivan vitun äärettömän raskasta jokaiseen erikseen tehdä kirjelmä... vittu.

Ostin melkein karvalakkiversion, kun olisihan tuosta ollut vielä kaksi parempaakin mallia olemassa.
Mulla on tuosta LG:n OLEDista prosessoriltaan aikaisempaa sukupolvea oleva malli, mutta ei niitä parempia ole minusta mitään järkeä ostaakaan. Niissähän ei kuvanlaatu muutu minusta miksikään ja ostaja maksaa tyyliin jalustasta ja television kaiuttimista, joista ainakaan jälkimmäisessä ei ole minusta yhtään mitään järkeä, kun ostaa sitten mieluummin ihan kunnon äänentoistolaitteet ääntä varten. Jälkimmäinen sitä suuremmalla syyllä vielä, jos kotiteatteri kiinnostaa muutenkin.

Mulla on tuosta LG:n OLEDista prosessoriltaan aikaisempaa sukupolvea oleva malli, mutta ei niitä parempia ole minusta mitään järkeä ostaa. Niissähän maksaa tyyliin jalustasta ja television kaiuttimista, joista ainakaan jälkimmäisistä ei ole minusta yhtään mitään järkeä maksaa, kun ostaa sitten mieluummin ihan kunnon äänentoistolaitteet ääntä varten. Sitä suuremmalla syyllä vielä, jos kotiteatteri kiinnostaa muutenkin.

No näin järkeilinkin, että minun ei kannata maksaa ekstraa television kauttimista,
kun kuitenkin on haaveissa kotiteatteri, jolla tulee kyllä kuunneltua sitten musiikkiakin.

Ei, mutta liittyy virtaan ja ampeereihin. Siitä saadaan aasin silta hitsiin ja kemppiliimaan.

Eli vähän liimaa liitoksiin, niin ei ole turhia pyöriviä osia?
Kemppiliima 5/5.

Kaverini kysyi viikonloppuna että kai suunnitelmiin kuuluu käydä huuhtomassa kultaa jossain purolla🤠

Lupasi vaskoolin lainaan jos tarvetta.

Kemppiliima 5/5.

Kaverini kysyi viikonloppuna että kai suunnitelmiin kuuluu käydä huuhtomassa kultaa jossain purolla🤠

Kävin kuule laplandiassa viime vuonna testaamassa ja suosittelen jättämään vaskoolit pois.
On meinaan oikeasti suuri vaara että jos sinne jotain sattuu saamaan niin äijä tulee pois vasta talvella sieltä.

Kemppiliima 5/5.

Ehdottomasti. On se hyvä yhdistää samaan reissuun monta huvia.

Juniorina olen lemmenjoella käynyt huljuttaan. Kai ne jossain purkissa on vielä jemmassa.

asensin kattovalaisinta, mallia led

pääkytkin nollilla: miksi valot välähtävät kun johdon kytkee valaisimeen?
En tiedä, arvaan onely.

Virran muutos kelassa synnyttää jännitteen ja ledit jos sisältäisi muuntajan, niin siellä on kela.

Mistä virran muutos, ehkä ledien kela eri potentiaalissa ja kun sen kytki, niin potentiaalit tasautui.

Tai skenaario kaksi, että siellä ledeissä kondensaattoreita jotka pääsi purkautuun kytkettäessä, joten ledit paloi sen pienen hetken, kun kondensaattorien varaus purkautui. Tämä voisi jopa olla todennäköisempi.

Jos minulta kysytään niin on. 👌
Tai siis vitusta en tiedä.

Vertailuna käytän näitä, kun näillä saa. Ei siis vittua mutta.
#kysyksjoku
Hienot. On se tämän päivän muotia. Melkein hävettää pitää näitä nykyisiä suorakaiteen muotoisia insinöörilaseja.

edit. Otin saman tyyliset Ray banit vahvuuksilla. Ja häivytetyillä linseillä.
niillä ajan golffia luu pihalla.

Back
Ylös Bottom