Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä yritän pitää itteni hereillä juomalla 19 aikaan kahvia, vituttaa kun ei näe yhtäkään leffaa yleensä loppuun kun nukahtaa 21.30.

Se on aika radikaali tuo aamuvirkun ja iltavirkun ero.

Tai mä uskon että kyseessä on se, että toisen luonnollinen piolookinen vuorokausi hieman lyhyempi kuin 24h(aamuvirkku) ja toisen vuorokausi hieman yli 24h (iltavirkku).

Se on aika radikaali tuo aamuvirkun ja iltavirkun ero.

Tai mä uskon että kyseessä on se, että toisen luonnollinen piolookinen vuorokausi hieman lyhyempi kuin 24h(aamuvirkku) ja toisen vuorokausi hieman yli 24h (iltavirkku).
Näitähän on tutkittu vaikka kuinka ja paljon, itsekkin jostain lukenut että ihmisillä on eri mittainen sisäinen vuorokausi.
Vuorokausirytmihän on alun perin siitä että pimeydessä vaani vaarat ja oli parempi olla turvassa luolassa pimeällä ja eipä tarvii mennä kuin viime vuosisadan alkuun niin oli vielä maantierosvoja jotka siellä vaani.
Herkemmillä ihmisillä keinovalo sotkee luonnollisen rytmin ja kun ei steissiä lukuunottamatta yöllä vaara vaani niin voi hillua miten huvittaa.

Aamu- ja iltavirkuista varmaankin se etu ollut evoluutiossa olla kumpiakin, että jos luolaan tullut sapelihammastiikeri haistelemaan iltayöllä doownekin perslihoja, minä kyllä havahdun rapinaan 01:00 ja herätän porukan, kun doownek vetää rem-unta kupoliin ja heräis vasta kun puoliksi syöty. Ja sama juttu sitten 4:30 kun mä syvimmässä unessa, niin doownek jo kepeäämmässä unessa ja heräis jos sapelihammastiikeri rapistelis luolassa ja nuuhkis mun perslihoja. Ite en heräis 4:30 mihinkään, syvimmässä unessa sillloin. Ehkä nuo ajat ollu hieman eri ennen telkkuja, pädejä ja puhelimia ym. keinovaloa, mutta noin niinku perusidean tasolla.

Kyllä mää taas ihmettelen, miten mää oleen tuon tykin tuonne seinään saanut, kun sen poistaminen on niin vit...himskatin vaikeeta.

Ei stna. Kuvasin penkkaamista ja jouduin toteamaan, että perse aivan luvattoman paljon irti penkistä. Nooo, eipä tässä vielä olla kisoihi menossa.

Tämä lienee helpoin tapa. Paitsi kuukävelyillä.

Hyttysiä vastaan tarvinnee vaan olla jokin varuste lavalla pötkötellessä.
Mittailin että jos heitetään reilun parin kilometrin jalkamarssi niin päästään käymään tunturin laella. Ihan ajankuluksi.

Todellakin, hyttysverkko joka ripustetaan roikkumaan. Sen sisään ilmapatja+makuupussi, siinä kesäkelissä kyllä pötköttelee.

Mittailin että jos heitetään reilun parin kilometrin jalkamarssi niin päästään käymään tunturin laella. Ihan ajankuluksi.

Todellakin, hyttysverkko joka ripustetaan roikkumaan. Sen sisään ilmapatja+makuupussi, siinä kesäkelissä kyllä pötköttelee.
Ei mahda mitään mutta tulee ihan el classico mieleen pojista retkellä...

View: https://www.youtube.com/watch?v=-ZOJGnBmIUI

Tämmöistä verkkoa ajattelin.
HTB13TWWRVXXXXXVaXXXq6xXFXXXC.jpg

Retkikunnalle pitäisi kyllä keksiä joku osuva nimi. Futherin ehdottama Brokeback Mountain on jo käytetty.

"Voisit olla kirjailija!

Henkinen ammattisi on kirjailija! Olet luova tyyppi. Sinulla on loistava mielikuvitus ja hyvät kielelliset taidot. Sinussa on lapsenomaista uteliaisuutta ja tarkkailet mielelläsi muita ihmisiä. Olet myös kärsivällinen: jaksat hioa asioita loputtomiin, jos se tekee niistä parempia. Et lannistu vastoinkäymisistä.

Muita mahdollisia ammatteja: toimittaja, käsikirjoittaja, taiteilija, muusikko"

Olen shokissa.

Naapuri löytänyt taas seinien porailun ihanuuden. Ostaisi kunnon poran ettei tarvitse kihnuttaa reikää.

Back
Ylös Bottom