Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Saapiko udella, mitä sorttia?

Vanha - uusi

Screenshot_20191129-195037_QuickPic.jpg

+ Velo DD15+

e: käytettyjä

e2: saa nähä miten tuo paneeli lähtee tulevassa asumuksessa toimimaan, jos ei niin sitten vaihtoon, ääni on kyllä tautisen kaunis kun se toimii

Viimeksi muokattu:
Vanha - uusi

e: käytettyjä
En tunnista kuvasta tarkempaa mallia, mutta Martin Loganit oletan? Mulla tökkäisee vähän elektrostaattien ulkomuoto, mutta kyllä tuolla paketilla soundin pitäs olla aikas kohdallaan. En oo kyllä ite oikein kuullutkaan kunnollisia elektrostaatteja, subilla tai ilmankaan, mutta kehuja noista kyllä näkee, kun lueskelee.

Martin Loganit

Electromotion ESL, halpismalli.

Aivan mahtavan kuuloisia mun korvaan, mutta hyvin tarkkoja ovat tilasta, asettelusta ymsjneetc.. Ulkonäkö on tietenkin tekniikan sanelema, mutta on nuo kauniimmat kuin mitä itse rakensin joskus 90-luvun lopussa. :)

e: vähän riskiostos, kun ei päässyt omassa tilassa kuunteleen etukäteen, mutta toiveet on korkealla.. sattui sopivasti vähän käytetyt eteen, niin piti napaka kokeiluun, jos ei toimi niin ei toimi ja vaihdetaan perinteisempään..myydään nämä irmalle sitten.

Electromotion ESL, halpismalli.
Aivan (y)

Aivan mahtavan kuuloisia mun korvaan, mutta hyvin tarkkoja ovat tilasta, asettelusta ymsjneetc.. Ulkonäkö on tietenkin tekniikan sanelema, mutta on nuo kauniimmat kuin mitä itse rakensin joskus 90-luvun lopussa. :)
Onksulla mitään huonekorjainta noiden kylkeen? Ei ole siis tietoa, kannattaako tommoisia lähteä korjailemaan, vai koittaa vaan löytää paikka ja koittaa akustoida tilaa.

Ja totta tuo tummennettu. Samahan pätee vaikka joihinkin Avantgarden tötteröihin, jotka pitäs kanssa joskus vielä kuulla.

Itse oon ollu vähän tämmönen neiti ja kannellut tänne näitä sisustussiistejä Genelecin vekottimia. Tää S360 on kyllä paremman näköinen pimeässä.. vähän niinku omistajakin.

Itekki aikanaan haaveillu elektrostaateista, rakennusohjeita tuli taannoin lueskeltua, ku kaupallisten hinnat oli tyystin ulottumattomissa. Nykyinen teatterihuone on a) pieni moisille ja b) teatterihuoneena vaatii monikanavan ja c) ihan hyvä jo nykyisellään, myös musiikille.

E: ja ku on tyytyväinen nykysettiin, niin on vältelly aiheen foorumeita. Kiitos tästä, ny mietityttää taas... :unsure:

Onksulla mitään huonekorjainta noiden kylkeen? Ei ole siis tietoa, kannattaako tommoisia lähteä korjailemaan, vai koittaa vaan löytää paikka ja koittaa akustoida tilaa.

No tällä hetkellä ei oikeastaan ole edes vahvistinta. Kun muutetaan ja ekaa kertaa voi tehdä oman kotiteatterin ja sitten olohuoneeseen 2.1 kuunteluvälineet. Nyt on kaiuttimet molempiin, olohuoneesta puuttuu...kaikki muu...subissa on sisäänrakennettuna aika kattavat säätövaihtoehdot, automaattisena ja manuaalisena. On tässä nykyisessä (eli kotiteatteriin siirtyvässä) setissä antimode subille ja vaffarissa jonkinlainen huonekorjain, mutta ei mitään sen kummempaa. Pitää nyt alkuun ajaa noita tuolla vanhalla vaffarilla kunnes vähän pääsee käsitykseen toimiiko nuo ollenkaan toivotusti, sen jälkeen miettiä vaffaria ja muita kilkkeitä. Se että Nainen on nuo edes auttavasti hyväksynyt, on jo paljon...isompi akustointi todennäköisesti ei tule olkkarissa kyseeseen, pientä on pakko tehdä että ne toimii kuten pitää.

Vahvistin tuskin tulee olemaan mallia: putki.

Mutta kertokaas nyt vanhalle mitkä ovat nykyään digitaalisen toiston järkevät muodot? Spotifyä ei noilla paljoa kannata kuunnella. Ilmeisesti on jotain häviöttömiä formaatteja, jotka verkkolevylle ja toisto jollain, millä? Kauheesti nykyvahvareissa on kaikkia kirjainyhdistelmiä mitkä ei kerro mitään. Toki Naisella on paljon ceedee-levyjä ja ilmeisesti vielä enemmän älpee levyjä. Ceedeet jos sais digiaikaan olis varmaan näppärä?

Mutta kertokaas nyt vanhalle mitkä ovat nykyään digitaalisen toiston järkevät muodot? Spotifyä ei noilla paljoa kannata kuunnella. Ilmeisesti on jotain häviöttömiä formaatteja, jotka verkkolevylle ja toisto jollain, millä? Kauheesti nykyvahvareissa on kaikkia kirjainyhdistelmiä mitkä ei kerro mitään. Toki Naisella on paljon ceedee-levyjä ja ilmeisesti vielä enemmän älpee levyjä. Ceedeet jos sais digiaikaan olis varmaan näppärä?
Kyllä tuolla hifipölhöjen palstalla näytetään paremmillakin laitteilla kuunneltavan streamia, eli Deezerin Hifia tai Tidalin vastaavaa. Kummatkin tarjoavat cd-tasoista ääntä. Onhan noita sitten lisäksi esim. Highresaudio ja Qobuz, jotka tarjoavat musaa ja latauksia vielä korkeammalla laadulla, mutta noista ei ole toistaiseksi omakohtaista kokemusta. Tarkoitus on kyllä ollut tutustua.

Mutta jos lähtökohta on se, että sulla ei ole vielä digitaalista musaa missään muodossa, niin alla olevaa on ainakin kehuttu:

https://www.hifihuone.fi/tuotteet/cd-ja-bluray-soittimet/nad-masters-m50-2-digital-music-player/

Tuo rippaa ne rouvan cd-levyt talteen kovalevylle, jos niin on tarvetta, soittelee kaikki yleisimmät streamauspalvelut ja soittaa musat myös verkkolevyltä, jos sellainen löytyy. Liitäntöjen ei pitäs loppua kesken ja ohjaus hoituu ihan näppärällä kännykkäappilla.

Toinen vastaava olis varmaan esim. https://www.audio-philia.co.uk/hifi-shop/novafidelity-x50-pro-music-server. Jälkimmäisestä on todennäköisesti aika vähän kokemuksia täällä kotimaan kamaralla, mutta ulkomailla näytetään tykkäävän.

muoks. eiku perkeles, näähän tarttet sitten erillisen dacin, jos tuota Nadia meinaisit hommata. Unohdin, kun ite oon kahtellut tuota juuri siksi, että tuolta sais soundin digitaalisena suoraan Genelecille.

lisämuoks. sekoilen, olihan sulla niitä vekottimia, johon ton voi törkätä kiinni.

Viimeksi muokattu:
Max131 nevvoma kapine palvellut täällä täydellisesti, joten uskon että tietää mistä puhuu.

Omassa Nodessa on tuo BluOS appi mahdollisuus ja on erittäin toimiva kampe. Uskon, että toimii myös hinnaltaan 8 kertaa kalliimmassa vekottimessa.

On muuten jotenkin näppärää, kun saa ohjattua musaa itse laitteesta, tv:n kakella, luurilla ja tietokoneella. Ei tarvi pyllyä nostaa, kun aina on joku lähellä.

^ Jotkut väittävät, että tuo NAD olisi soundiltaan vielä ihan toista luokkaa Nodeen verrattuna, mutta tiedä sitten. En ole päässyt testaamaan himassa. NADin C658 esivahvistin / streameri kävi testissä ja pientä eroa soundissa oli, mutta ei mitään semmoista, että olisi tonnin erotuksen arvoinen ollut.

Tuo NAD M50.2 olisi aikas finaalihankinta, mutta toistaiseksi pärjää itsekin Nodella ihan hyvin.

Pelkkää säästöä olla töissä koko pvä mustana perjantaina.
Ei niin kovin mustaa ollut kun klo 21.20 astuin työpaikan ovesta ulos. Meinas olla liukasta tsygällä ajella.

Back
Ylös Bottom