Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

-4 astetta pakkasta marraskuussa tuntuu paljon kylmemmältä kuin -4 astetta tammikuussa.

Minusta olis ihan hyvä jos useammalla tulis tavaksi kulkea edes silloin tällöin julkisilla.

Ihan itsekkäistä syistä olen tätä mieltä, vaikka tähän voisi paljon ideologiaakin liittää mukaan.

T. Tällä hetkellä autoton ja kiitollinen niistä (ei tarpeeksi kattavista) julkisen liikenteen palveluista, mitä paikkakunnallani on tällä hetkellä tarjolla.
Asun sellaisessa kylässä, että julkisilla liikkuminen olis hyvin hyvin hyvin hankalaa (Miksei mahdollista?). Pakko olla käytännön syistä auto. Ja kun perheessä kaksi työssä käyvää aikuista ja lapsia + 5 eläintä, niin pakko olla kaksi autoa.

Mutta kertokaas te autottomat, millä vitulla käytte esim kaupassa? Just tulin kaupasta kahden jättisuuren kestokassin kanssa + 12kg koiran ruokasäkki. Ruokakassit jaksoi just kantaa autosta sisälle. Raijaatteko noi jättikassit metroon ja vahditte ettei naapuri vie ohuenohutta kalkkunaleikettä?.. vai käyttekö joka päivä hakemassa pienen Kånken-repullisen ruokaa taloyhtiön ekan kerroksen alepasta?

Ei silti, itse olen käyttänyt julkisia viimeaikoina vittuilumielessä. Kun intrapreneuship on muotia ja konsultti-alalla arvoihin kuuluu että asiakkaan raha meidän raha, niin olen työreissuilla taksin sijasta käyttänyt julkisia. Vanhat pierut käyttävät aina taksia, niin olen sitten hehkuttanut asiakkaan kuullen omia matkakuluja ja eettisyyttä.

edit.. Julkisia käyttänyt siis kotimaassa & pohjoismaissa reissuilla. Kehitysmaissa käydessä on pakko olla kuljettaja ja iso auto.

Veikkaan että tää on joku universaali ilmiö. Lopuilla on ollut vain aivan liian pitkä koulumatka tai sitten laiskoja. Mahdollisesti myös tyhmiä tai sitten viisaampia ja hankkineet kalijarahat helpommalla.
On muuten kumma miten aina sai perjantaiksi kasaan ne bisserahat, vaati kyllä isovanhemmilla vierailuja yms. touhua. Joskus jopa joutui kotona siivoamaan ja bambin katseella kertomaan että haluis mennä elokuviin tjsp.

Täällä HEX-NET koska vakkilaiset.

Meni joskus hermo kiinalaisiin. Tosin, jos pelkkä luku riittää, niin en osaa sanoa. Lienee joku halpa käikäle, millä pärjää.
Unohtui mainita että vikavaloja täytyy toki pystyä nollaamaan.

Niin kauan kun omalla autolla pääsee nopeammin, halvemmalla ja joustavammin kuin julkisella, on valinta selvä.

Pöhönässä ei toki omalla autolla, tai ainakaan itse ajaen.

-4 astetta pakkasta marraskuussa tuntuu paljon kylmemmältä kuin -4 astetta tammikuussa.
Juu:

3885E61B-BA91-464F-AAB5-30444CA1FE7B.webp

Tulipa käytyä perhemarketissa ja kiinnitin huomiota kun joku naisoletettu ihan rauhaksiin oli kirjoja pällistelemässä, kärryssä oli ostokset ja päällimmäisenä näytti olevan pakasteita.
Aloin miettimään että pohtiiko toiset ihmiset ollenkaan ruuan lämpenemistä/pakasteiden sulamista kun ihan rauhaksiin tutkii ne kärryissä asioita?
Itse haen aina viimeisenä pakasteet ja painelen suoraan kassalle.

Tulipa käytyä perhemarketissa ja kiinnitin huomiota kun joku naisoletettu ihan rauhaksiin oli kirjoja pällistelemässä, kärryssä oli ostokset ja päällimmäisenä näytti olevan pakasteita.
Aloin miettimään että pohtiiko toiset ihmiset ollenkaan ruuan lämpenemistä/pakasteiden sulamista kun ihan rauhaksiin tutkii ne kärryissä asioita?
Itse haen aina viimeisenä pakasteet ja painelen suoraan kassalle.
Pakasteet haetaan kärryyn juuri ennen kassalle menoa. Senhän tajuaa dorkakin.

Pakasteet haetaan kärryyn juuri ennen kassalle menoa. Senhän tajuaa dorkakin.
Amerikassa näistä olisi varmaan käytetty nimitystä white trash.
En nyt halua leimata kaikkia ihmisiä mutta jostain syystä sellainen tyhjä ilme yhdistettynä melko isoon elopainoon yhdistää yleensä näitä hieman erilaisemmin käyttäytyviä ihmisiä.

Back
Ylös Bottom