Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yllättävän kallis, 53keur kun sama bensakone pelkästään on 39keur. Joissain maastureissahan saa hybridisähkömoottorin ilmaiseksi ja vielä alennusta bensakoneesta, koska päästöverokikkailu.
Lisävarusteiden taso taitaa olla parempi ja ylim. härpäkkeet saa alemmalla CO2 verolla. Ja tietty muuten hieman alemmat käyttökustannukset.

Yhtiökumppani osti XC60 hybridin 400hv sähkömoottoreineen sai halvemmalla kuin sen pelkän bensakoneen (jotain 250hp?) ja alemmat verot ym. Kulutus on kolminkertainen ilmoitettuun ja kun sillä ei ole latausmahdollisuutta kotona, niin välillä kyllä pyörittelen päätäni kun se yli 70 tonnin autoa lataa milloin minkäkin marketin edessä ja tuulettelee kun sai ilmaista sähköä, keräis nyt vielä pulloja sieltä marketin roskiksista, niin säästäis vielä enemmän. :LOL:

Pelkkä bensakone on kyllä mahtava mukavuusvaruste, ei tartte runkata sitä töpseliä koko ajan johonkin, sen kun jättää auton mihin jättää ja lähtee milloin lähtee.
Jos hinta sama niin 330 xdrive puhtaasti bensakaakeilla aika houkutteleva.
no sehän tässä pelleillyssä hullua onkin, noiden CO2 päästöjen takia toi on firman kautta melko ilmainen.... ja maailma pelastuu

Minusta olis ihan hyvä jos useammalla tulis tavaksi kulkea edes silloin tällöin julkisilla.

Ihan itsekkäistä syistä olen tätä mieltä, vaikka tähän voisi paljon ideologiaakin liittää mukaan.

T. Tällä hetkellä autoton ja kiitollinen niistä (ei tarpeeksi kattavista) julkisen liikenteen palveluista, mitä paikkakunnallani on tällä hetkellä tarjolla.

....
Minusta olis ihan hyvä jos useammalla tulis tavaksi kulkea edes silloin tällöin julkisilla.

Ihan itsekkäistä syistä olen tätä mieltä, vaikka tähän voisi paljon ideologiaakin liittää mukaan.

T. Tällä hetkellä autoton ja kiitollinen niistä (ei tarpeeksi kattavista) julkisen liikenteen palveluista, mitä paikkakunnallani on tällä hetkellä tarjolla.

Ei julkisilla liikkuminen mitenkään ole haitannutkaan, minua palvelee tällä hetkellä ihan hyvin miten oman kaupungin julkinen toimii. Pääsen helposti paikasta a paikkaan b.

Mutta kyllä minä kaipaan toisinaan myös omaa autoa, enkä ole autolla ajanut pitkään aikaan niin olisi syytä totutella kun ei oikein huvikseen pistää 2000 euroa korttiin jota ei ole kauheasti "hyödyntänyt" . Oma auto antaa kuitenkin vapauden liikkua eikä tarvitse pakkasella harmitella, kun joku bussi jättääkin tulematta tai menet työpäivän jälkeen täyteen ängettyyn bussiin.

Autokuumetta on toisinaan ollut.

Viimeksi muokattu:
---
Mutta kyllä minä kaipaan toisinaan myös omaa autoa, enkä ole autolla ajanut pitkään aikaan niin olisi syytä totutella kun ei oikein huvikseen pistää 2000 euroa korttiin jota ei ole kauheasti "hyödyntänyt" . Oma auto antaa kuitenkin vapauden liikkua eikä tarvitse pakkasella harmitella, kun joku bussi jättääkin tulematta tai menet työpäivän jälkeen täyteen ängettyyn bussiin.

Autokuumetta on toisinaan ollut.

Juu, sama. Muutamia kertoja olen jäänyt kyydistä, kun bussi ei tullutkaan tai reitti olikin tilapäisesti muuttunut. Ei naurata, etenkään pakkasella.
Ja se kun jotkut bussivuorot toimii peruskoulun tahdissa ja itsellä on tarve kulkea myös niinä loma-aikoina...
Aikataulujen kyttäämisessäkin oma hommansa, etenkin kun täällä periferiassa ei bussit kulje samalla tavalla tiuhaan kuin Stadissa.

Nykyinen työmatkani ei ole kovin pitkä ja kauppakin on lähellä, mutta silti aina silloin tällöin olis tarvetta autolle.
Tasapainottelen olen-tyytyväinen-julkisilla-liikkuja- ja olispa-auto-mielentilojen välillä.
Eilen viimeksi, kun oli kantamuksia repun lisäksi molemmissa käsissä, niin kävi mielessä, että olis se vain kätevää laskea kantamukset takapenkille ja suhata kotiin. 😄

Pakko kyllä myöntää ettei tämä julkisten käyttö ollut kovinkaan pahasti traumatisoiva kokemus, toinen pysäkki oli kuitenkin sama missä jäin koko peruskouluajan pois.
Tosin yläasteen loppupuolella kävelin niin linkkurahat sai käytettyä tupakkaan ja kaljaan.

Back
Ylös Bottom