Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Höhöh
3FCC2C7A-A10D-4F57-8AD0-99368EB992EC.webp

Oo kiva kuulla käyttökokemuksia, mun kaveri hankki juuri ja vempele vaikuttaa erittäin houkuttelevalta. :cool:

Piti heti eilen testata ja onhan tuo kätevä peli. Mulla ei normilakkaus kestä edes vuorokautta hyvänä, eikä omatunto kestä uusia kolmen viikon välein 50 eurolla kynsiä, niin tämä on mainio kompromissi. :cool: Tuli erittäin siistiä jälkeä!

Kynsiuuni?

Saanko arvata.
Viiden euron komponentit ja myyntihinta vähintään kymmenkertainen.

No tuskin tuommoiset kiinaledit kahta euroa enempää maksaisi, mutta ihan kaikkeen ei itse taivu.

Piti heti eilen testata ja onhan tuo kätevä peli. Mulla ei normilakkaus kestä edes vuorokautta hyvänä, eikä omatunto kestä uusia kolmen viikon välein 50 eurolla kynsiä, niin tämä on mainio kompromissi. :cool: Tuli erittäin siistiä jälkeä!

No tuskin tuommoiset kiinaledit kahta euroa enempää maksaisi, mutta ihan kaikkeen ei itse taivu.
@Joxuz olisi tekaissut tuon kynpillä.

Josta tuli mieleen, millainen homma mahtaisi olla itse tehdä induktiokuumennin?
Jäsen J?

Ärsyttävää kuunnella kun naapuri imuroi kun itse on niin poikki, että en jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla ennen iltavuoroa.

@Joxuz olisi tekaissut tuon kynpillä.

Josta tuli mieleen, millainen homma mahtaisi olla itse tehdä induktiokuumennin?
Jäsen J?
Tehonsäätö ei ongelma, voidaan laittaa vielä PID-säätö siihen, niin kyllä on lämpötila niin tarkka, että ei varmana saa edes rahalla moista. Pitää vain odotella vielä yksi kurssi matikkaa, niin ehkä ymmärrän sen PID-säätimen toiminnan. Odotellaan sitä.

Mutta, kyllä. Ei ole paha rasti lainkaan. Pääkomponentit löytyy kahteen kertaan mm. eteisestäni laatikosta. Odottaa tarvetta induktiokuumentimelle ja pistehitsille. Samoilla osilla saa aikalailla tehtyä kumman vaan.

Pääkomponentit saat, kun purat jostain vanhan mikron. Sieltä talteen rautasydän ja ensiökäämi. Toisiokäämiksi laitat paksua hitsauskaapelia, niin paksua siis, että ei mene käämiin kuin yksi silmukka.

Tulos: muutama voltti ulos ja virtaa sen mitä ensiökäämi antaa. Induktiolämmittimessä vaan hitsauskaapeliin kiinni jokin käämi ja pultti sisään lämpiään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tehonsäätö ei ongelma, voidaan laittaa vielä PID-säätö siihen, niin kyllä on lämpötila niin tarkka, että ei varmana saa edes rahalla moista. Pitää vain odotella vielä yksi kurssi matikkaa, niin ehkä ymmärrän sen PID-säätimen toiminnan. Odotellaan sitä.

Mutta, kyllä. Ei ole paha rasti lainkaan. Pääkomponentit löytyy kahteen kertaan mm. eteisestäni laatikosta. Odottaa tarvetta induktiokuumentimelle ja pistehitsille. Samoilla osilla saa aikalailla tehtyä kumman vaan.

Pääkomponentit saat, kun purat jostain vanhan mikron. Sieltä talteen rautasydän ja ensiökäämi. Toisiokäämiksi laitat paksua hitsauskaapelia, niin paksua siis, että ei mene käämiin kuin yksi silmukka.

Tulos: muutama voltti ulos ja virtaa sen mitä ensiökäämi antaa. Induktiolämmittimessä vaan hitsauskaapeliin kiinni jokin käämi ja pultti sisään lämpiään.
Ei ihan auennut tällä selityksellä, mutta täytyy perehtyä asiaan.
Eiköhän youtubesta löydy videoita missä noita värkätään.

Ei ihan auennut tällä selityksellä, mutta täytyy perehtyä asiaan.
Eiköhän youtubesta löydy videoita missä noita värkätään.
Lähtee siitä, että purat mikron. Saat samalla kaksi kivaa magneettia jääkaapin oveen. Tai pajalle.

Juutuubissa varmana matskua aiheesta.

Back
Ylös Bottom