Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Doh! Climate Messiah Greta Thunberg’s Plastic Boat Trip Will Require Four Transatlantic Flights | Watts Up With That?

Mun mielestä tässä koko jutussa lasta käytetään poliittisen päämäärän maskottina. Eihän se Gretan vika toki ole ja varmasti itsekin hyötyy, aina joku virka aukeaa tuolla maskottitaustalla, että sinällään ei hyväksikäytetyksi jää huonossa mielessä omalta kantiltaan. Mutta onko tämä niinku asioiden asiallista hoitoa, vai pelleilyä? Niin pelleilyä on.
Hyvin teatraalista shitii

View: https://twitter.com/kimvaisanen/status/1176195154123874305?s=21

Asperger hällä tais olla (vaikka nykyään ei taideta enää diagnosoida aspergeriksi vaan kuuluu autismin kirjoon) ja mitä näitä nyt on nähnyt niin suhtautuvat kiinnostuksen kohteeseensa mahdottomalla intohimolla ja tietävät paljon, yleensä kokolailla kaiken, siitä itseä kiinnostavasta aiheesta. Yleensä tosiaan ovat paljon fiksumpia kuin suurin osa ihmisistä.
Juu tämä ei ollut tässä tapauksessa se koukku, mutta hyvää perustietoa, kiitos siitä

nyrkin ja läppärin
On.

Minua ei tarvitse kuin kerran lyödä. Toistaiseksi olen siltä säästynyt. Vaikka välillä sitä vähän ihmettelen kun olen melko ärsyttävä tapaus.

Screenshot_20190923-212650_Chrome.webp

Jumalauta. Vatsa sulaa kahdessa tunnissa. Heti mulle ny.

Tiesittekö muuten että miesoletetun kives näytä osapuileen tuollaiselta palluralta kun sen kaivaa pussistaan pois?

Kumpi sitten on parempi: tietää jostain yhdestä asiasta kaikki vai kaikesta vähän.
Tämä on tietenkin vaikea kysymys. Monille saattaa kuitenkin tulla yllätyksenä se tieto, että autismin kirjoa edustava ihminen saattaa olla myös monilahjakkuus. Sellainen kaikkien teoria-aineiden kympin oppilas. Ehkä myös taiteellisesti tai musiikillisesti lahjakas. Kuitenkin niin helposti normaalina pidetystä sosiaalisesta kanssakäymisestä tai muista ympäristötekijöistä (melu ja häly pahimmat) ahdistuva, että ei vaan pääse kiinni työelämään. Vaikka haluaisi ja älyllisiä ja muitakin kykyjä olisi enemmän kuin kenelläkään meistä.

Doh! Climate Messiah Greta Thunberg’s Plastic Boat Trip Will Require Four Transatlantic Flights | Watts Up With That?

Mun mielestä tässä koko jutussa lasta käytetään poliittisen päämäärän maskottina. Eihän se Gretan vika toki ole ja varmasti itsekin hyötyy, aina joku virka aukeaa tuolla maskottitaustalla, että sinällään ei hyväksikäytetyksi jää huonossa mielessä omalta kantiltaan. Mutta onko tämä niinku asioiden asiallista hoitoa, vai pelleilyä? Niin pelleilyä on.

Tänä pänä ympäristöasioita voi häikäilemättä käyttää poliittisen päämäärän saavuttamiseen. Ja jopa toimii.

Toinen esimerkki Brasilian sademetsien tulipalo. Joka vuosi palaa ja nyt paloi keskimääräinen määrä edeltävään 15 vuoden jaksoon verrattuna. Samaan tapaa palaa esim Indonesiassakin, jengin kaskeaa reilulla kädellä. Siperiassakin paloi tänä vuonna Euroopan kokoinen alue mettää.

Mutta kun Bolsonaro kritisoi greenpeacin rahoitusta niin johan alkoi kansainväliset mediat paukkua että maailman keuhkot tuhoutuu. Makronit ja hamilttonit jakoi twitterissä kuvia (jostain ihan muusta palosta).

Sinulla on oikeaa tietoa asiasta.

Työn puolesta näihin asioihin on tullut tutustuttua ja käytyä koulutuksissa, mutta silti on aika vähän aiheesta vielä itsellä tietoa.

Juu tämä ei ollut tässä tapauksessa se koukku, mutta hyvää perustietoa, kiitos siitä

Juu en tuohon aiheeseen jaksa mitään kantaa ottaa enkä jatkossa aiokaan, mutta tuli sellainen kuva kommentistasi ettei Thurnbergiä voi siteerata, koska autisti. Tämä tulkinta voi toki johtua siitä, että usein oon törmännyt autismin kirjon henkilöistä puhuttavan negatiiviseen sävyyn ilman, että on asiasta oikeasti mitään tietoa.

Näin siis tilaisuuden tässä jakaa vähäsen autismitietoa.

Tänä pänä ympäristöasioita voi häikäilemättä käyttää poliittisen päämäärän saavuttamiseen. Ja jopa toimii.

Toinen esimerkki Brasilian sademetsien tulipalo. Joka vuosi palaa ja nyt paloi keskimääräinen määrä edeltävään 15 vuoden jaksoon verrattuna. Samaan tapaa palaa esim Indonesiassakin, jengin kaskeaa reilulla kädellä. Siperiassakin paloi tänä vuonna Euroopan kokoinen alue mettää.

Mutta kun Bolsonaro kritisoi greenpeacin rahoitusta niin johan alkoi kansainväliset mediat paukkua että maailman keuhkot tuhoutuu. Makronit ja hamilttonit jakoi twitterissä kuvia (jostain ihan muusta palosta).

Niin, Brasiliassa on oikeistolainen/populistinen presidentti ja tällaisia asioita mielellään kaivetaan esiin ja käytetään vastaan aika suoralla logiikalla vaikka itse tuotaisiin maahan niitä elintarvikkeita ja biopolttoaineita sun muita. Nimenomaan täällä promotaan "vihreän talouden" juttujen puolesta, minkä alta niitä metsiä täytyy polttaa pois. Kaikki ne aiemmat vuodet kun asioille ei tehty mitään sen kummempaa ja asioita pahennettiin kaiken maailman brasilialaisten biomömmöjen maahantuonnilla ja verotuella tänne meille Suomeenkin ja edelleenkin sitä tehdään, niin eipä sillä niin väliä.

Mun mielestä olis ihan järjettömän hienoa kun tuo Greta hiffais yhtäkkiä, et ei juma, eihän tässä ilmastoasiassa ole muuta realistista ratkaisua ole kuin ydinvoima, nollapäästöt ja vie ylivoimaisesti vähiten maa-alaa mistään energiantuotanmuodosta. Sen kun väläyttäis YK:n kokouksessa, niin loppuis laivamatkat ja media-aika kuin seinään.

Mun mielestä olis ihan järjettömän hienoa kun tuo Greta hiffais yhtäkkiä, et ei juma, eihän tässä ilmastoasiassa ole muuta realistista ratkaisua ole kuin ydinvoima, nollapäästöt ja vie ylivoimaisesti vähiten maa-alaa mistään energiantuotanmuodosta. Sen kun väläyttäis YK:n kokouksessa, niin loppuis laivamatkat ja media-aika kuin seinään.

Tai sitten se, että ilmastonmuutoksen syy ei ole päästöt, vaan populaation räjähdysmäinen kasvu, jonka seurausta päästöt ovat. Ratkaisuna ihmisten vähentäminen. Ja köyhistä maista aloitetaan niin kertaheitolla vähenee nälänhätä ja kouluttamattomuuskin.

Tai sitten se, että ilmastonmuutoksen syy ei ole päästöt, vaan populaation räjähdysmäinen kasvu, jonka seurausta päästöt ovat. Ratkaisuna ihmisten vähentäminen. Ja köyhistä maista aloitetaan niin kertaheitolla vähenee nälänhätä ja kouluttamattomuuskin.

Ei ihmisten vähentäminen, varsinkin kun Euroopassa on suurempi väestötiheys kuin Afrikassa.
Mutta väestönsiirtojen lopettaminen. Rikkaat teollisuusmaat ovat jo keksineet luonnollisen ratkaisun ongelmansa. Väestö vähenee luonnostaan ilman väestönsiirtoja. Ja ollaan me keksitty se päästötön ydinvoimakin. Ja ilmastoasiathan ei ole köyhien maiden vika. Tarvitaan vain asennemuutos kääntämään nämä kaksi median ja ties minkä konsensuspolitiikan väärin perustein demonisoimaa/glorifioimaa asiaa oikeinpäin. Ydinvoima hyvä + väestönsiirto paha = ilmastonmuutos saatu pysyvälle ratkaisu-uralle.

Back
Ylös Bottom