Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Omat törttöilyt saa anteeksi viidessä vuodessa.

Lisäksi olen 'henkilökohtaisilta ominaisuuksiltani sopiva opetustehtävään' :)

Untitled.webp

Eikö voitaisi lopettaa koko Posti ja siirtyä markkinataloutta edistävien yksityisten kuriirien asiakkaaksi?

Itsehän en vihreyttä piiperrä, mutta eikös tämä ole aika helvetin epäekologistakin verrattuna sähköiseen viestintään. Metsää kaatuu ja paperia jalostetaan, jotta saadaan autolla roudattua se Ikea-katalogi paperisena laatikkoon. Sitten se nakataan takkaan.

Sähköisen asioinnin edistäminen, e-laskut jne. Niin ei muuta tule laatikkoon kuin ilmaisjakeluja.

Toki sähköistämiseen voisi pyrkiä, ja minulle tuli eräänlainen ajatus ikäihmisiä ajatellen miten voisi helpottaa ikäihmisten lähestymistä teknologiaan ja sähköiseen postin käyttöön.

Milleköhän taholle voisi idean tynkää heittää jos tästä tulisi joku ajatuksen kipinä jota viedä ehkä eteenpäin?

Mutta toisaalta kaikki mikä on kytketty internetiin, on myös suuri tietoturvariski. Kaikki internettiin kytketty voi olla kräkkereiden saatavilla. Yksityisyys voi olla helposti väärissä käsissä ja laajat tietovuodot mahdollisia. Kuten nytkin, toki kyllähän tietoturvaa aina kehitetään sitä mukaa kun teknologiakin kehittyy ja on myös valkohatut jotka tuovat ilmi näitä ongelmia.

Eikö voitaisi lopettaa koko Posti ja siirtyä markkinataloutta edistävien yksityisten kuriirien asiakkaaksi?

Itsehän en vihreyttä piiperrä, mutta eikös tämä ole aika helvetin epäekologistakin verrattuna sähköiseen viestintään. Metsää kaatuu ja paperia jalostetaan, jotta saadaan autolla roudattua se Ikea-katalogi paperisena laatikkoon. Sitten se nakataan takkaan.

Sähköisen asioinnin edistäminen, e-laskut jne. Niin ei muuta tule laatikkoon kuin ilmaisjakeluja.
En nyt jaksa kaivaa raakaa tilastoa mutta onhan tuo paperipostin määrä tippunut aivan järjettömästi tällä vuosituhannella.
Kummallista on ettei kuitenkaan paperimäärä ole vähentynyt samassa suhteessa.
Itse voisin periaatteessa olla tosi paperiton töissä kun esim. laskut lähtee sähköisenä ja voisin laittaa ne tilitoimistoon sähköisenä mutta haluan kuitenkin itselle sen paperin jonka jostain ihme syystä käsittelen manuaalisesti ja lähetän postilla sinne.
Vielä joitain vuosia sitten teetin paperimainoksia lähinnä rautakauppoihin mutta en enää teetä niitäkään vaikka jotkut vanhat jarrut vielä soittaa ja pyytää lähettämään brösyyreitä ja sitten ovatten ihmeissään kun kaikki on netissä. Varmaan soittavat lankapuhelimellakin.

Itse kun tuotan jonkun dokumentin mikä menee asiakkaalle, tulostan sen paperille, luen, merkkaan virheet ja korjaan sähköisesti ja lähetän sähköisesti asiakkaalle. Papru menee roskiin.

Näin lähtee aina virheeton doku. Ja tuen suomalaista paperi ja selluteollisuutta (ei mitn käryä mistä tulee paperit).

Jos teet pelkästään sähköisesti word tai excel ja lähetät eteenpäin, varmasti löydän jonkun virheen siitä.

Postia ei kuormita tämä tapa.

Määrittelypalavereihin laput paperille, niin voi tehdä muistiinpanot. Muuten en kyllä tulostele asiakasdokumentteja. Jos ne olis aina mahdollista kirjoitella uusiksi monen päivän aikana, niin varmaan tulisi fiksattua kieltäkin useampaan otteeseen, mutta useimmiten ne tulee katsottua pari kolme kertaa läpi ja loput hoitaa Wordin oikoluku.

Muoks. Tai oikeastaan paperille tulee otettua vain toisten toimittajien kuvaukset ja niihin kirjoiteltua tarvittavat täsmennykset. Jos pitää tehdä alusta asti joku paperi meidän päästä, niin sama kirjoitella suoraan Wordiin.

vieläkö @Joxuz syke vain nousee aamua kohden, Minulla se etelleen on aina matalimmillaan ennen ylösnousemusta

IMG_0037.webp

Me ollaan paljon tilattu vaatteita netistä, kokeiltu epäsopiviksi ja palautettu koska ilmaiseksi saa palauttaa. Kyllä siinä pitäis olla hyvin duunia posti-pateille.

Joo ja postikoneille myös.

Seuraan mielenkiinnolla ja uteliaisuudella mihin tämä Posti oikeen on matkalla, mulle kun ei oikeastaan tule kirjeitä enkä niitä lähetä. Paketeissa taitaa kuljetusfirma olla 50% tapauksista joku muu kuin posti.

viikko sitten 7kpl tätä ennen nyt en oo kaikkia laskenut mutta useasti. Sekä paketti palvelut.

Sun elämään tällä on isompi merkitys joten ymmärrän ärtymyksen.

En kyllä yhtään ihmettele miksi postin palveluiden koetaan huonontuneen kun omat myymälät lopetetaan ja annetaan toimipisteet kauppojen myyjien hoidettavaksi. Myyjistäkin kun joku prosentti on vuokratyöntekijöitä ja se eka päivä uudessa paikassa on aina edessä jossain vaiheessa.

Ja jotain ulkoistettiin SOL-palveluille?

Kuuluis mikä vituttaa ketjuun mutta laitan tänne kun mua on alkanut ärsyttää aivan helvetisti aamulypsyn Linnonmaa kun se vetää erinäisiä "faktoja" hatustaan kuten tänä aamuna tähän postiin liittyen. Alkoi tilittämään että postilla on monopoli kirjeissä ja paketeissa...
Postillahan oltaisiin ikionnellisia jos pääsisi eroon postin jakeluvelvoittteesta.

Kuuluis mikä vituttaa ketjuun mutta laitan tänne kun mua on alkanut ärsyttää aivan helvetisti aamulypsyn Linnonmaa kun se vetää erinäisiä "faktoja" hatustaan kuten tänä aamuna tähän postiin liittyen. Alkoi tilittämään että postilla on monopoli kirjeissä ja paketeissa...
Postillahan oltaisiin ikionnellisia jos pääsisi eroon postin jakeluvelvoittteesta.

No, ohjelman yleinen tasokin on minun mielestäni luokkaa:kakka: :yäk:

Kiinnostaisi kyllä tietää paljonko tuohon brexit-paskaan on menny työtunteja ja rahaa.
Nythän sitä taas vaihteeksi koetetaan lykätä.

Isänmaan mittakaava, sote uudistus

on kuntit veivattu sitäkin: isolla palkalla

Kiinnostaisi kyllä tietää paljonko tuohon brexit-paskaan on menny työtunteja ja rahaa.
Nythän sitä taas vaihteeksi koetetaan lykätä.

Tässä vaiheessa minä melkein toivoisin, että Johnson vetäisi pidemmän korren ja raahaisi britit väkisin helvettiin EU:sta lokakuun lopussa, kuten on luvannut. Ei sillä, että pitäisin Brexitiä missään mielessä hyvänä tai kannatettavana asiana sen enempää brittien tai EU:nkaan kannalta, mutta muussa tapauksessa tämä jo nyt liian pitkään jatkunut soutaminen, huopaaminen ja jaanaaminen jatkuu ilmeisesti maailmanloppuun saakka niin että siitä on kohta enemmän haittaa ja epävarmuutta kuin mistään muusta vaihtoehdosta. Parempi kertainen rytinä kuin ainainen kitinä.

Tässä vaiheessa minä melkein toivoisin, että Johnson vetäisi pidemmän korren ja raahaisi britit väkisin helvettiin EU:sta lokakuun lopussa, kuten on luvannut. Ei sillä, että pitäisin Brexitiä missään mielessä hyvänä tai kannatettavana asiana sen enempää brittien tai EU:nkaan kannalta, mutta muussa tapauksessa tämä jo nyt liian pitkään jatkunut soutaminen, huopaaminen ja jaanaaminen jatkuu ilmeisesti maailmanloppuun saakka niin että siitä on kohta enemmän haittaa ja epävarmuutta kuin mistään muusta vaihtoehdosta. Parempi kertainen rytinä kuin ainainen kitinä.
Osaatte esittää asian ytimekkäästi (y)

Jaaaa samaa mieltä.

Back
Ylös Bottom