Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oon kans funtsinu kouluja pitkään. Ja käynytkin työn ohella dippaa ja maisteria ja lettutieteiden vihtori-opintoja, mutta jättänyt kaikki kesken koska vapaa-aika. Ja valinnut vapaa-ajan vastapuoleksi työn opiskelun sijasta koska raha. Tykkään rahasta. Rahalla voi ostaa elämiseen tarvittavia asioita.

Nyt oon vakavasti miettinyt kouluun palaamista, mutta en koulun penkille vaan liitu-taulun eteen. Voisin palkassa downshiftaa 50% jotta sais vapaa-ajan, stressittömyyden, matkustamattomuuden. Oonkin tietoisesti pedannut tätä petiä jo useamman vuoden. Nyt tuntuu siltä että pitäis laukaista downsift vaihe pikaisesti.

Mä olin yhessä vaiheessa koulun ohella kahdessa paikkaa kirjoilla ja kun molemmista pukkas viestiä, niin koin että ei saatana onko tässä järkeä kun jompaan kumpaan tuli pistettyä ei pysty kun oli jo toiseen sopinut menevän.

Mutta nyt vain yhdessä paikassa syyskuun loppuun ja loppuvuodesta ei suunnitelmia töiden osalta.

Oli omasta mielestäkin kivaa. Työn ohella ins.->DI alle kahessa vuodessa vitosta hipovalla keskiarvolla (koska oli kivaa).
Aivan. Kollegakin taisi kouluttautua tradenomista KTM:ksi töiden sivussa tuohon pariin vuoteen, mutta vaikutti paikoitellen olevan aika kiirus. Minä en niin ajatellut hoppua pitää, kun opinto-oikeuskin on mallia "ei vanhene", niin tekee omaan tahtiinsa, mutta kuitenkin niin, että koko ajan etenee.

Mitä noihin arvosanoihin tulee, niin aika paljon nelosta ja vitosta on pukannut itsellekin, mutta tulee kyllä olemaan kurssseja, joissa tulee olemaan enemmän tai vähemmän pihalla.

Gradu täytyy katsoa vielä ihan erikseen, miten sen kanssa tekee. Kandia ei ilm. tartte tehdä, kun on yksi ylempi tutkinta taustalla.

ei kyllä tulisi töiden lisäksi opiskelusta sitten yhtään mitään

ei varmaan tulisi pelkästä opiskelustakaan, yksi iso syy: ei tiedä mitä kinostais tehdä työkseen joten ei tiedä mitä sitä opiskelisikaan

ei kyllä tulisi töiden lisäksi opiskelusta sitten yhtään mitään

ei varmaan tulisi pelkästä opiskelustakaan, yksi iso syy: ei tiedä mitä kinostais tehdä työkseen joten ei tiedä mitä sitä opiskelisikaan

Tsek.

e: tietenkin jos siirtyisi kokopäiväisesti #kaikkienalojenasiantuntijaksi niin voisi mennä ehkä tämän päivän linjalla...puoli päivää töitä ja lopun aikaa piereskelee soffalla

Oli omasta mielestäkin kivaa. Työn ohella ins.->DI alle kahessa vuodessa vitosta hipovalla keskiarvolla (koska oli kivaa).

Kokeilin samaa. Eikä siitä tullut vittuakaan :D Suuri hatunnosto tästä.
Tosin mulla nyt oli amk ykköstä hipovalla keskiarvolla. Lukio ei ollut onneks ykköstä hipova vaan ihan A-luokkaa.

Ylempi amk oli helppoa työn ohessa, mutta sit muutin ulkomaille ja oli sen verran special case ettei pystynyt etänä tekee. Koska ei ollu toimivaa netti-yhteyttä. Pitäis toi heittää uudelleen käyntiin. Itselle hv-dippa olis ihan jees.

Kokeilin samaa. Eikä siitä tullut *suusaippualla*kaan :D Suuri hatunnosto tästä.

näihän se suuresti taitaa olla, että lahjakkailla opiskelijoilla se on vaivattomampaa työnkin ohessa

onko @TJJ tietoinen, että mallaskoski avoinna tälläkaudella enää tänään,hu ja la

hu voisi vielä piipahtaa, jos jaksaa

Oon vähän kans ajatellut dippaa. Mut saa nähdä.

Tuon ajatuksen takia pitänyt tason siellä vitosia hipovalla. Vaatii vaan töitä: aivan saa t anasti.

Olen opiskellut töiden ohella vuodesta 2006 lähtien. Lähinnä mielenkiintoisia kokonaisuuksia avoimella yliopistolla ja pari vuotta sitten KTM-tutkinnon.
Nyt olen vähän himmannut tahtia noiden yo-kurssien suhteen koska opiskelen vähän muita juttuja. Kuitenkin nytkin opinto-oikeus olemassa.

Aloin opiskelemaan töiden ohella, kun työ ei tarjonnut riittävästi henkisiä haasteita ja toisaalta, olen hirveän utelias ja kiinnostunut monista asioista.
Tykkään opiskelusta ihan hirveästi!
Nautin siitä oivaltamisen tunteesta mikä joskus tulee ihan pelkästään siitä, että saa johonkin asiaan uuden näkökulman mitä ei ole aiemmin osannut ajatella.

En oikein osaa enää kuvitella, etten tekisi jotain opiskelua työn ohella. Ajatus sellaisesta tuntuu jonkinlaiselta aivokuolemalta.
Vaihtoehtona olisi ehkä haasteellisempi työ mutta se rajoittaisi elämää sitten muutenkin.

Aamukasista sosialisointia yhtä soittoa ja nyt keräilen hetken hotellihuoneessa illan strategiaa miettien. Jos dinner alkaa vasta klo 20.00 niin jälkkäri on hyvällä tuurilla syöty 21.30. Kymmeneksi ei ihan ehdi nukkumaan, koska pitää vieläkin sosialisoida mutta jos asettaisi tavoitteeksi 22.30. :sleep:

Minä en tekisi päivääkään töitä jos ei olisi pakko. Ja opiskelisin vaikka koko loppuelämäni jos en olisi näin dorka.
Pakko silti yrittää.

Oliskin vaan yksi työ ja skole.

Kävin poikkeuksellisesti #ajankuluksi #henkilöautolla.

Liukasta kun meinaa sutia. :whistle: e: auttaskohan se turpon nelikko pito-ongelmiin? esson baarin juttujen mukaan: ei

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom