Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kuskin ovessa pitää olla aina 40cm pätkä alumiinikaapelia tietynlaisia tilanteita varten. Esim jos tarvii maakaapelia asentaa. Teleskooppipampusta tulee sanomista.
Moon päätynyt pitämään penkin alla kirvestä.
Erittäin monikäyttöinen työkalu. Jos tarvii vaikka yllättäen tehdä nuotio niin saa puut pilkottua.

Moon päätynyt pitämään penkin alla kirvestä.
Erittäin monikäyttöinen työkalu. Jos tarvii vaikka yllättäen tehdä nuotio niin saa puut pilkottua.
Kyllä. Siksi on myös lihalaatikollinen kuivaa koivuklapia kirveen ja sahan lisäksi. Saa tulet heti pystyyn ja välineet toki hakea lisää.

Myös kaffia, kaffipannu, trangia ja kaasupoltin löytyy.

Ei ahista, jos jää välille.

Mulla on pesismaila kontissa mutta on siellä kyllä myös pallo ja räpyläkin.
Mulla jäi vähän jöötimpää syöttökaapelia 10m ylimääräiseksi niin saa käydä sahaamassa auton ovitaskuun mallikappaleita jos tarvii :LOL:

Ja myös enemmän opetella sitä, kuinka pieni ratin kääntö riittää niissä isompienkin väistöissä. Mutta ei, tuntimääriähän vähennettiin.

Juu. Itsellähän on ajo-opetuslupahakemus vetämässä - saa nähdä mitä kaikkea kurssi sisältää, jos lupa tulee - tunteja tullee ainakin paljon.

FFA8C5E5-08F5-4E06-A575-A0C3EC849056.webp Oh-hoh, olipa kerrankin hyvä eväs lounaspaikassa. Hirvikäristystä ja lohta tarjolla.

Mm. puukko, kirves, saha ja kenttälapio kulkee autossa.

Vähän aikaa mietittynä ainakin seuraavat kulkee aina autossa perusvarustuksen lisäksi (mukana tulleet työkalut, varoituskolmio yms):

Kenttälapio
Kirves
Saha
Puukko
Linkkari
Monitoimityökalu
Ensiapupakkaus
Jauhesammutin
Rengaskiila
Renkaanpaikkapullo
Pikkukompura
Akkukaapelit
Hinausköysi
Hakuvalo
Taskulamppu
Kertakäyttöastioita
Särkylääkkeitä
Huopa
Huomioliivi
Tuhkakupillinen kolikoita

Aiemmin mainittujen lisäksi mukana on yleensä myös sorkkarauta. Sillä voi yrittää kolariauton ovia availla, jos ei pelastuslaitos ole paikalla ja asialla on syystä tai toisesta kiire. Käy se moneen muuhunkin ja sen mukana olo on ehken helpompi perustella kuin maakaapelin pätkän. Maastoautolla liikuttaessa lisäksi maastotunkki ja täysimittainen pistolapio/lumilapio (vuodenajan mukaan) kulkevat matkassa. Joskus moottorisahakin.

Minulla kulkee henkilöautossa mukana ylimääräistä painolastia lumiharja, loput matkatavarat kulkee taskussa, eli matkapuhelin, talon avaimet ja rahat

Autossa on periaatteessa kaikki tarpeet pieneen tilapäismajoitukseen ja toimivan koiraharrastusaiheisen leirin pitämiseen useammalle henkilölle. Ja koiralle.
Lisäksi kulkua sävyttää voimakas Schäfer Eau de Parfum (jota en tietenkään itse edes tunnista).

Minulla lumiharjalla vain on kausipaikkavaihtelu, kesällä tavaratilassa, talvella takajalkatilassa
olen niin laiska, etten jaksa siirtää sitä varaston ja auton välillä kahta kertaa vuodessa, saat oimia ylimääräisenä painolastina kesälläkin

Minulla lumiharjalla vain on kausipaikkavaihtelu, kesällä tavaratilassa, talvella takajalkatilassa
olen niin laiska, etten jaksa siirtää sitä varaston ja auton välillä kahta kertaa vuodessa, saat oimia ylimääräisenä painolastina kesälläkin

Talvella toki myös sisä-tilan_läNmitin.

sateenvarjosta tuli mieleen, että en ole koskaan oppinut semmosta käyttämään, saattaa semmonen kaapista löyty en ole varma, toisaalta: jos sataa, ei minulla juurikaan ole pakottavia tarpeita liikkua ulkona

henkilöautokin sottaantuu jos sillä märällä ajaa #ajankuluksi

Ainakin nämä yleensä aina auton perällä:

Kunnon rengasavain
Lumilapio
Kirves
Kääntöveitsi
Pakillinen työkaluja
Renkaanpaikkapullo
Haalarit + hanskoja
Hinausköysi
Taskulamppu
Huomioliivi
Koiran lämpöliivit
Öljyä + jäähdytysnestettä

Talvella monesti vielä lämpösaappaat

68605657_2497692553630762_3879689012683735040_n.jpg

Lähes aina mietin treeneissä kun on juoksua niin kiitän etten ole nainen ja pohdin ettei taida olla helppoa naisilla joilla on jonkinverran rintavarustusta.
Sattuneesta syystä tosin tuolla hyvin harvalla naisella on tissit.

Toi renkaanpaikkauspullo pitäs käydä kyllä ostamassa niin pääsis edes tovin eteenpäin.

Sen kolme kertaa, kun on ollut rengasrikko, niin ei ole vaahdotkaan pysyneet sisällä, mennyt sen verta pahemmin, mutta ehkä ensi kerralla...

Back
Ylös Bottom