Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vaikka olen yrittäjä niin työmaalla olen käytännössä aina vain sen 8 tuntia ja kun pakkis yms. tärkeät toimistohommat vähennetään pois niin tehollinen työaika on sen 6h, korkeintaan.
Toisaalta viikonloppuisin ja iltaisin sekä usein ennen töihinlähtöä teen erinäisiä työhön liittyviä sähköposti yms. hommia niin ehkä se lopullinen työaika on sen 5/40 viikossa.
Mä en pysty tekemään normaalia työtä joka pusketaan lepäämättä taukojen välillä vaikka onkin jonkin verran vaihtelevaa koska yksinkertaisesti tulisin vain hulluksi.
Paitti joskus tulee poikkeustapauksia että on pakko painaa 10h yhtäsoittoa mutta niitä tulee aniharvoin.

Minä olen työsuhteessa ilman työaikaa; on vain tulostavoite. Välillä tulee tehtyä pitkiä päiviä. Lisäksi joskus joutuu käyttämään iltoja ja viikonloppuja työhön liittyviin juttuihin, välillä otan sitten reilusti takaisinpäin. Vaihtelee. Pääosin viikkotyöaika joka tapauksessa alle "normityöajan", se on vahvasti oma pyrkimys.
Mä en pysty tekemään normaalia työtä joka pusketaan lepäämättä taukojen välillä vaikka onkin jonkin verran vaihtelevaa koska yksinkertaisesti tulisin vain hulluksi.
Sama, vaikka en yrittäjä olekaan. Minulla ei ole ollut työaikaa sitten vuoden 2014. En halua leimata mitään kulkemisiani, ajatuskin ahdistaa. Enkä halua kellosta katsoa milloin saan lähteä kotiin ja milloin en.
Jos jossain vaiheessa joutuu miettimään muita ansaintamalleja, niin yrittäjyys on varmaankin ainoita vaihtoehtoja.

Minä olen ollut puolieläkeläisenä kaksi vuotta ja yhä jatkuu. Tosin omana tavoitteena olen pitänyt siirtymistä kuuden tunnin työaikaan, mutta tuo riippuu myös työnantajasta ja muutamasta muusta jutusta niinkuin terveys. Toisaalta voi olla, että taloudellisesti en juuri hyötyisi, sillä lisätyötunnit vähentäisi sitten eläkettä (n)Pitäisipä laskea tarkalleen, mikä kannattaa.

Tosin kyllähän ihan pelkän lisääntyvän työnilon ja osallistumisen hyvinvointiyhteiskunnan työtalkoisiin tulisi olla riittävä kannuste kunnon kansalaiselle :cautious:

Moni hyvä työntekijä turhautuu kun voisi tehdä päivän täyteen 6 tunnissa verrattuna niihin hieman verkkaisempiin tyyppeihin mutta ei se palkassa näy.
Minäkin aina sanon työntekijöille että kun on rauhallista niin ei turhaan säntäillä mutta sitten kun tulee niitä kiirehetkiä niin sitten paahdetaan, sellainen kiireily ihan vaan sen takia että näyttäisi kiireiseltä on typerintä mitä voi olla.

...sellainen kiireily ihan vaan sen takia että näyttäisi kiireiseltä on typerintä mitä voi olla.

Arvaa kyrsikö laitoshuoltajana ollessa, kun sattui työpariksi henkilö, jonka olemassaolon oikeutuksena ilmeisesti oli jatkuvassa kiireessä eläminen ja työtaakasta valittaminen. Jo aamusta alkoi vouhotus ja huokailu ja tauollakin piti istua siivousrätti käden ulottuvilla siltä varalta, että pomo olisi tullut piipahtamaan kahvihuoneessa :mad:

Ihan valtavasti meni aikaa ja energiaa tuollaiseen filmaamiseen. Minun persaus ei sohvalta noussut ennenkuin ihan oikeasti oli tekemisen aika ja tämä aiheutti tuohtumusta osassa kolleegajoukkoa. Joillekin oli huisin tärkeää saada osaston käytävä pyyhittyä ennen potilaiden aamupalaa, vaikka iltapäivällä olisi ollut aikaa sen lattian hinkkaamiseen vaikka kuinka kauan. Mutta jostakin oli pakko saada kriisi aikaan.

Onneksi pääsin sitten työpisteeseen, jossa sai työskennellä yksin. Mikä ihana työrauha!

Ei ollu kovinkaan nautinnollista 10h päivät, ku päivien jälkeen ei jaksanut yhtään mitään.
Eipä nää normipäivätkään oikein napostele nyt.

Varsinkin kesällä ei itsellä nuo 60+ tuntiset viikot ole mitenkään tavattomia töissä ja kyllä se pidempi putki noita toki rassaa, mut jos noita pitkiä päiviä ei ois ku se 3-4 päivää viikossa, niin menis itsellä kyl helposti. Vasta vuoroisesti ku sais sit sen 3-4 päivää viikosta tehdä mitä parhaaksi näkee. Oli se duuni päivä sit 8h, 10h tai 12h, niin ei siinä iltasella siltikään saa aikaiseksi samalla tavalla kuin vapaapäivänä.

Rakennushommia tehdessä törmäsi monesti moneen muuttuvaankin tekijään mikä monesti vaikutti työmaan etenemiseen, aikataulut ei aina kohtaa totuuden kanssa, toisinaan suunnittelijat jäivät pohtimaan asioita ja työmaa meni joskus jäihin. Toisinaan kohtasi tilanteita, jossa valitettiin rakentamisesta johtuvaa meteliä että lopettakaa heti.

En rakennusalalla ainakaan näkisi toimivaksi, kun hyvin mahdollista lapioihin nojaavista työntekijöistä rakennus suunnitelmien, aikataulujen muutoksista johtuviin tekijöihin. Saati jossain tehdastyössä ei niinkään välttämättä ihan kustannustehokasta, koska aina vähennetyt tunnit ovat pois tuottavuudesta, vaikka automatisaatio kyllä korvaa aika paljon toki sitäkin pitää olla joku vahtimassa.

Hyvä huomio tuo mitä tuli ilmi, että työ itsessään vaikuttaa toimiiko tuollainen vai eikö.

Mutta ajattelin hakea pizzan kinkku, ananas, aurajuusto.

Varsinkin kesällä ei itsellä nuo 60+ tuntiset viikot ole mitenkään tavattomia töissä ja kyllä se pidempi putki noita toki rassaa, mut jos noita pitkiä päiviä ei ois ku se 3-4 päivää viikossa, niin menis itsellä kyl helposti. Vasta vuoroisesti ku sais sit sen 3-4 päivää viikosta tehdä mitä parhaaksi näkee. Oli se duuni päivä sit 8h, 10h tai 12h, niin ei siinä iltasella siltikään saa aikaiseksi samalla tavalla kuin vapaapäivänä.
Ite hajalla 40h viikosta. Saattaa tietenkin olla oma osuutensa sillä, etten jaksaisi olla koko aikaa sosiaalinen.

En kyllä muista koska olisin ollut viimeksi työviikosta hajalla, varmaan entisellä työmaalla, kun nukkui viikolla 1-3 h yöunia ja loppuaika työmaalla. Se oli sitä aikaa se, onneksi pykälien mukaan piti olla 8 h lepoaika.

Minä voisin suorittaa ylityötä sen verran, että saisin ne Genelecit ostettua.

Ei. Vaan. Millään. Raaski.

Eikä jaksa.

Viimeksi eilen ajattelin asiaa ja tuntui niin pahalta, että lopetin jo haaveilemasta. Siltäerää.

Mies kuoli kiihdytysajossa Lappeenrannassa: 300 km/h kulkenut auto oli viritetty 80-luvun Audi

Onkohan 30v vanhan audin rakenteet (alusta, jarrut ym) ollett sellaset ja siinä kunnossa että sillä kannattaa puskea pitkästi yli 300? Tai renkaat semmosta speksiä että kestää moiset nopeudet..

e: aina miettiny kun noita hirmutehoilla olevia vanhoja volvoja/audeja/tojotoja ollut noissa ajoissa, että onkohan alustalle/rengastukselle uhrattu yhtään aikaa siltä moottorin virittämiseltä.. överitehokkaat mopot on kumminkin tehty jo tehtaalta kulkemaan sinne 300 pintaan niin niillä ei niin äkkiä tule raja vastaan
Sehän on ollut lähinnä ajan kysymys milloin jotain sattuu, kun vanhoja ritsoja viritellään kulkemaan poimunopeuksia.

Eli sikäli ihan oikea johtopäätelmä.

Kuka hullu etes lähtee sellaisella kopperolla ajaan moista vauhtia.

Polttelis vaikka gummia parkkipaikalla ja kiihdyttelis valoista.

IT-alalla aktiivinen työaika taisi keskimäärin olla jotain kolme tuntia. Kaikki muu menee turhuuteen, tai tärkeisiin juttuihin kuten kakka.
Itellä ei sentään mene ihan noin paljoa päivästä hukkaan, mutta kyllä esim. turhiin palavereihin hukkuu ihan älyttömästi työaikaa. Mieltä ylentävää jäädä virka-ajan ulkopuolella säätämään jotain kikkaretta, kun ensin on istunut 4h jossain täysin turhissa palavereissa, jossa on vaan pitänyt olla kuulolla.

Minä voisin suorittaa ylityötä sen verran, että saisin ne Genelecit ostettua.

Ei. Vaan. Millään. Raaski.
Vanhempaa analogimallia tai käytettyä, niin ei käy ihan niin paljon lompakolle. Vaikka valitettavan hyvin nuo pitävät hintansa käytettynäkin. Toki en ole huomannut ketjussa puhetta, että mihin näitä oltais hankkimassakaan...

Mutta hyvin nää muutamat mallit soi, joita on kuullut ja/tai omistanut. Setinkin saa hyvin simppeliksi, kun on streameri ja aktiivikaiuttimet ja telkkarin signaali tulee kaiuttimelle streamerin kautta, niin ei tartte pitää juuri minkäänlaista läjää laitteita.

Mies kuoli kiihdytysajossa Lappeenrannassa: 300 km/h kulkenut auto oli viritetty 80-luvun Audi

Onkohan 30v vanhan audin rakenteet (alusta, jarrut ym) ollett sellaset ja siinä kunnossa että sillä kannattaa puskea pitkästi yli 300? Tai renkaat semmosta speksiä että kestää moiset nopeudet..

e: aina miettiny kun noita hirmutehoilla olevia vanhoja volvoja/audeja/tojotoja ollut noissa ajoissa, että onkohan alustalle/rengastukselle uhrattu yhtään aikaa siltä moottorin virittämiseltä.. överitehokkaat mopot on kumminkin tehty jo tehtaalta kulkemaan sinne 300 pintaan niin niillä ei niin äkkiä tule raja vastaan

MP:llä on vielä kohtuullisen hyvät mahdollisuudet selvitä hengissä, jos kuskilla on asianmukaiset varusteet ja kaataa 300 vauhdista tuollaisessa kiitotieympäristössä. Auto kun ilman kunnon vöitä ja turvakehikkoa lähtee pyörimään ympäri tuollaisesta nopeudesta, niin mahdollisuudet selvitä on olemattomat.

Kuka hullu etes lähtee sellaisella kopperolla ajaan moista vauhtia.

adrenaliin, juu nou

tässä keväämmällä kauhistelin, kun joku oli viivalla turboladalla, oli poijjaat hengenvaarallisen näköistä touhua
vielä paljon tuota audia vaarallisemman

80 luvun alun ladan ja lopun audin ajoooominaisuuksia kovemmissa vauhdeissa ej varmaan tarvi verratta

apropoo, olikohan kuski #täysinselvinpäin
ladan siis

Back
Ylös Bottom