Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mutta, jos on vuorokaudessa aikaa 24 h matkustaa, niin omalla kohdallani kiinteä koti pois ja tilalle retkeilyauto. Tai juna ja polkupyörä, ei ole pakko lentää äkkiä, koska on aikaa.
No joo jos valinnan tekee että asuu tempputuvassa niin sen ja asunnon kulut on varmaan aika samat.
Mutta matkustaessa ulkomailla saakin jo olla telttamajoituksessa, ei niin halpoja majapaikkoja taida olla että pystys asumaan asunnossa paitti ehkä jossain aasiassa tai afrikassa.
E: Just luin tänään jutun kun monet aasian maat on kyllästyneet köyhäileviin turisteihin jotka jopa kerjäävät rahaa, siis ihan länkkärit.

Paljonko kuntien ja minkkien pitäisi saada nettona tilille, jotta loppuisi nykyisen päivätyön teko?

Itselleni riittäisi 1500 e. Siihen pääsee hyvin sopivilla tuloilla ansiosidonnaisella, mutta ku ei sitä saa kuin 400 päivää nykyään. Loppuelämä riittäisi.

Edit, ehkä satasen tai kaksi pienempikin riittäisi, jos tietäisi että asumiskulut saa jakaa varmasti aina kaksi ihmistä.

Nykyisessä asunnossa, jos meinais asua niin 40ke netto/vuosi ja vois eläköityä. Vuokra on luokkaa kamala. Jos muuttais jonnekin missä on halvempaa niin paljon vähempikin riittäisi.

Texas tai jotkin paikat floridassa olis huokeita ja harrasteystävällisiä, mutta turhan kuumat kelit ja hurrikaanit. Denverin seutu coloradossa olis kans pop, mutta kestääkö sitä valkoista saastetta oikeasti?(lumi)

San diego olis melkeinpä parhautta, mutta hintataso pompsahtaa. San diegossa rannan lähellä olis aina passeli keli. Kelpais odotella maanjäristystä.

Kamelinvarvas... :kuvia:

5F562FA2-DD42-4010-AEA9-335E1DC3BBAB.webp

Mä en ymmärrä MIKÄ siinä kamelinvarpaassa on niin viehättävää? :confused:

Mutta, jos on vuorokaudessa aikaa 24 h matkustaa, niin omalla kohdallani kiinteä koti pois ja tilalle retkeilyauto.
Olen monesti ääneen sanonutkin, että jos vielä joskus pitäisi yksinään elellä niin kokeilisin asuntoautoelämää. Jotenkin viehättää sama kun retkeillessä, että mukana on kaikki mitä tarvitsee (koska se mitä tarvitsee, on oikeasti tosi vähän).
Tosin näen tämän mahdollisuutena myös parisuhteessa ollessa, eli ei vaadi lusikoiden jakamista tämä ajatus. :) Esim. alkuun voisi matkailla autolla pohjoisessa, siis Suomessa ja Norjassa pari viikkoa. Sitten kun ei tarvitse enää töitä tehdä, niin mikä estäisi muutaman kuukaudenkin reissuja. Siis joko kaikki yhdessä tai minä ja koirat, koska toista saattaa kiinnostaa enemmän esimerkiksi kuopan kaivaminen kaivinkoneella. (n)

No ei mikään jos henkilö on tuon näköinen ilmestys kuin kuvassa.
Mutta yhtä hölmöä olisi kysyä mikä tisseissä on niin hienoa, ja laittaa kuva 200 kiloisesta siiderivalaasta. Ei mikään, jos henkilö on järkyttävä ilmestys jo muutenkin.

Et vastannut kysymykseen, mutta kiitos @vokot ille vastauksesta!

Perse ruvella töitä tekemällä voi viettää vapaa-aikaa ja matkustella, mikä pitää tehokkaasti huolen siitä että lompakossa on lähinnä kuitteja.

Totta. Tää on sit enempi ammatinvalintakysymys. Mutta jonkun pitää myös olla hoitoalalla.

asumiskulut saa jakaa

Tämä. Minä olen elänyt niin kauan taloudessa, jossa on vain yhden ihmisen palkka, että eläisin kyllä herroiksi jos kulut voisi jakaa.
Silloin myös mun palkka riittäisi matkusteluun yms.

Totta. Tää on sit enempi ammatinvalintakysymys. Mutta jonkun pitää myös olla hoitoalalla.

Tämä. Minä olen elänyt niin kauan taloudessa, jossa on vain yhden ihmisen palkka, että eläisin kyllä herroiksi jos kulut voisi jakaa.
Silloin myös mun palkka riittäisi matkusteluun yms.
Parisuhteen harvoja hyviä puolia. T: pettynyt ja ehkä vähän katkera.
Toisaalta kun tarkemmin ajattelee niin mä maksoin viimeiset 12 vuotta kaikki asumiskulut...
Ja vielä tarkemmin kun miettii niin kaikki matkustelut.

Jotenkin tulee mieleen että toinen kovin keskittyneenä kaivelee koneella ja toinen tuumaa että lähtee naapurin Jorman kanssa pariksi viikoksi asuntoautoilee niin toinen vaan huikkaa että tarkista öljyt ja jatkaa kaivamista :ROFLMAO:

Jotenkin tulee mieleen että toinen kovin keskittyneenä kaivelee koneella ja toinen tuumaa että lähtee naapurin Jorman kanssa pariksi viikoksi asuntoautoilee niin toinen vaan huikkaa että tarkista öljyt ja jatkaa kaivamista :ROFLMAO:
Tarkoitin, että pari viikkoa varmaan mahduttaisiin samaan autoon mutta pari kuukautta voisi olla toiselle vähän vähemmän unelmahommia kuin minulle. Onneksi olen ihan kykenevä tekemään juttuja myös yksikseni. :)
Ja jos omat jutut vie kaiken ajan ja mielenkiinnon tuossa määrin kuin esimerkissäsi, en tarvitse sitä naapurin Jormaa kyllä mihinkään. :LOL: Pystyn myös yksikseni pakkaamaan koirat autoon, vaikka ihan vain Mondeoon huristelemaan pois. :LOL:

Olen monesti ääneen sanonutkin, että jos vielä joskus pitäisi yksinään elellä niin kokeilisin asuntoautoelämää.
Täällä sama. Laittaisin tavarat suurimmalta osalta myyntiin, astiastoa sun muuta pienempää, mutta arvokasta laatikoihin ja varastoon. Ois se vaan jotenkin mielelle mukavaa, kun koti olisi aina siellä missä on itse.

Kaksin se ei onnistuisi ainakaan vakituisena asumuksena. Näin on sanottu, kun asiaa ääneen olen pohtinut. :ROFLMAO:

Back
Ylös Bottom