Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei kyse ole aggressiivisuudesta itsessään vaan siitä, että voimakasluontoiset koirat pyrkii selvittämään arvojärjestyksen, erityisesti suljetussa tilassa.
Nyt puhuttiin vieraan koiran menemisestä hoitoon vieraaseen paikkaan, jossa on muita koiria. Sillä ei ole mitään tekemistä työ- tai harrastustilanteen kanssa, jossa koira on käskyn alla ja sen kaikki fokus on ohjaajassa. Luulisi sinun tietävän, jos kerran harrastat itsekin?
Mä mietin tätä asiaa enemmän jalostuksen kannalta, vaikka Destryn koirista tämä lähtikin. Jos aggressiivisuudesta muita koiria kohtaan ei ole hyötyä käyttöominaisuuksien kannalta, niin miksei sitä karsita pois? Tämä on siis ihan oikea kysymys.

Kysypä siltä veisikö koiransa koirapuistoon (vieraiden koirien kanssa) ja miksi ei? (koska vastaus ei ole muuta) Ja sitten voit syytellä hänen koiraansa aggressiiviseksi ja päävikaiseksi. :)

Minäpä kysyn. Vaikka koirapuistoon ei pitäisi viedä yhtään koiraa, ihan vaan koska nenäpunkit :LOL:

Mä mietin tätä asiaa enemmän jalostuksen kannalta, vaikka Destryn koirista tämä lähtikin. Jos aggressiivisuudesta muita koiria kohtaan ei ole hyötyä käyttöominaisuuksien kannalta, niin miksei sitä karsita pois? Tämä on siis ihan oikea kysymys.
Minä en ole kasvattaja, enkä käynyt kasvattajakursseja joten en osaa vastata. Mutuilen kuitenkin, että koska kyse on koiran henkisestä kestävyydestä ja voimakkuudesta, joita siis työ- ja harrastuskäytössä tarvitaan, niin miten nämä asiat saataisiin jalostettua mukaan ja samaan aikaan karsittua sitä voimakkuutta toisella alueella, eli että suhtautuisi vieraisiin koiriin avoimesti eikä vastaisi esitettyyn haasteeseen? Eli miten se henkinen voimakkuus oikein rajataan toisaalta mukaan ja toisaalta pois? En tiedä.

Käyttökoira (ja ihan riittämiin niitä viettejäkin) :LOL:

Millä lailla se agressiivisuus muita koiria kohtaan muuten auttaa noissa suojelussa, jäljessä ja tottelevaisuudessa? Näissä mun hommissa kun muiden koirien huomioiminen on kaikki vaan pois huomiosta työhön ja yhteistyöhön ohjaajan kanssa.
Hauvalle terkkuja :)

En sitten vetänyt kumihanskoja käteen ennen chilin viiparointia, nenä on tulessa.

Minä en ole kasvattaja, enkä käynyt kasvattajakursseja joten en osaa vastata. Mutuilen kuitenkin, että koska kyse on koiran henkisestä kestävyydestä ja voimakkuudesta, joita siis työ- ja harrastuskäytössä tarvitaan, niin miten nämä asiat saataisiin jalostettua mukaan ja samaan aikaan karsittua sitä voimakkuutta toisella alueella, eli että suhtautuisi vieraisiin koiriin avoimesti eikä vastaisi esitettyyn haasteeseen? Eli miten se henkinen voimakkuus oikein rajataan toisaalta mukaan ja toisaalta pois? En tiedä.
Ei mullakaan ole kuin mutua, mutta eikö henkisesti ja fyysisesti vahva ja terve koira juuri osaa ylenkatsoa turhia haasteita, siis varsinkin joltain lamppuharjoilta? No, en tiedä, en oo varma ymmärränkö ihan edes oman koirani luonnetta, saati sitten muiden rotujen :LOL:

Hetkinen. Täällä puhuu maavarasta henkilö jolla itsellään maavaraa on suunnilleen norttiaskin verran.
eli ihan normaalia menoa tällä voorumilla.

Sanoisin, että jos pitää kysyä, millainen on mikrokontrolleri, kannattaa herra kuuklen kans vähä päivittää tietoja ennenku haaveilee urasta bittien parissa.
Ei herneitä mutta kunhan nyt kysyin. Yksi mikrokontrolleri löytyy kaapista ja sen kanssa vuosia sitten jotakin ledien sytyttelyä tuli tehtyä. Eikä uraa tällä hetkellä tarkoitus tehdä, harrastusmielessä kiinnostaa.

Back
Ylös Bottom