Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nytkin ollut jo öitä, kun nukkuminen alkaa kärsiä lämmöstä. Meillä nyt onkin makkarin ikkuna auki vuoden ympäri paria paukkupakkasyötä lukuunottamatta ja oon nukkunut pelkkä lakana peittona nyt useemman viikon jo. Ostan ittelleni kesällä pakastimen mihin meen yöks säilytykseen.

Se on valittamista kun ulisee ettei ole hyvin mutta ei tee asialle mitään, minä en valita ulkona olevista keleistä vaan sopeutan olosuhteet mitkä voin itselle mieluisiksi ja olen onnellinen.

Pelkästään tämän ketjun muutamien jäsenten kulutus pitää pystyssä yhden keskisuuren panimon.

Pitkät vapaat niin jäi putki päälle.

Keskiviikko
Pöhjala Sombrero cellar series. Vähän epäilytti meskaliinitynnyrikypsytys, mutta olikin oikein raikas.

Torstai
Pöhjala Must kuld. Reilu portteri, oikein namia.
3x Olvi Export

Perjantai
Fat lizard Rib tickle rubgy lager. Ei niin pahaa kuin läskit liskot yleensä, mutta eipä tarvitse toista ostaa.
Keisari stout. Tunkkainen ja karvas.

Lauantai
Tsingtao strong lager. 8,9% ja melkein humalaton, oikein hyvä saunajuoma.

Se on valittamista kun ulisee ettei ole hyvin mutta ei tee asialle mitään, minä en valita ulkona olevista keleistä vaan sopeutan olosuhteet mitkä voin itselle mieluisiksi ja olen onnellinen.

Voi olla, että myöhemmin kesällä tuleekin jotain tehtyä, vielä ei olla kipurajalla lämmön puolesta.

Itsekin ylipainoinen jo valmiiks painoindeksin perusteella, jännä nähdä päästäänkö loppukesästä ihan uudelle kasilla alkavalle kymmenluvulle, apua :confused: Normipaino nyt ei oo hirveesti ahdistanut, kun vatsalihaksista näkyy(näkyi) yläpalikat ja peffaan nyt aina mahtuu vähän lisää fyllinkiä.

Noniin, intialainen IT korjasi etänä mulle yhden projektinhallinnan ohjelman. Hoitui kätevästi. Miinuksena se että excel lakkas toimimasta. Sitähän ei tarvis ku noin koko ajan.

Edit. Eiku lakkas koko office toimimasta. Huomenna olis taas visiitti pääkaupunkiseudulle asiakkaan pääkonttoriin. Piti joku presis tehdä mut mennään takki auki.

eikö excel ole jo huomattavan vanhanaikaista?

On se juu vanhanaikaista. Mutta kaikki maailman yritystoiminta lakkaisi olemasta jos excel lakkaisi toimimasta.

Mietin onko mitään yritystä.. mutta varmaan persettä myyvät yritykset käyttävät myös exceliä aikataulun tekemiseen.

kaikki maailman yritystoiminta lakkaisi olemasta jos excel lakkaisi toimimasta

en etelleenkään pidä nykyajasta

kaikki on liian pienestä kiinni

esim. sähköstä

oletteko,kuntit,milloinkaan miettinyt mitä nykypäivänä tapahtuisi jos internet lakkaisi toimimasta viikoksi
Minä olen

oletteko,kuntit,milloinkaan miettinyt mitä nykypäivänä tapahtuisi jos internet lakkaisi toimimasta viikoksi
Minä olen

En.
Olen tosiaan kotoisin periferiasta. Tapaninmyrky kaatoi kototaloon menevältä tieltä kymmenkunta runkoa sähkölinjojen päälle pari kilsaa molempiin suuntiin. Oli sähköt pois pari viikkoa, puhelinverkko oli myös down reilu viikon. Oli askeettista porukoilla sen aikaa. Tosin ei hätää, iso leivinuuni lämmitti mökin, puuhellalla ruoka ja kaffe. Kynttylän valossa virkkailivat molemmat. Tykkäsivät kuulemma. Kauppareissujen yhteydessä pääsivät soittelemaan että kaikki ok.

Nyt on kyllä tuuletusikkunassa sellainen mdf levy viritys että jos isännöitsijä ei ole huomiseen mennessä vierailulla niin ihmettelen.
Mutta ei muuten ole hiki :rock:

Raskaana?

Siivoushulluus. Oon joka päivä kahden viikon ajan siivonnu, tänään innostuin vaihtamaan lto-laitteen suodattimet, käänsin kesäpellin ja pesin liesituulettimen irrotettavat osat.

Päähän iski pieni ja helppo huonekaluprojekti.

Pakko päästä toteuttamaan.

Nyt oon haaveillut korjaavani parketissa olevia naarmuja ja koloja (en oo löytänyt sopivaa tuotetta vielä), maalaavani oven karmien kohtia joista maali lähtenyt ja terassi pitäisi öljytä joku päivä. Ehkä syksylle/ens kesälle se. Vielä näyttää ihan hyvältä pinta.

Back
Ylös Bottom