Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onko täällä kunteilla tai minkeillä jotain sykehärveleitä ranteissa? Tekeekö noilla mittareilla oikeasti jotain, vai onko se vain "kiva" olla?

Houkuttas Polarin Vantage V tai M, jos moinen kapistus sais jatkettua kevään mittaan kehittynytttä aerobista kuntoa lopunkin vuotta. Aina alkuvuodesta yskin keuhkot pihalle, kesän kynnyksellä kunto hyvä ja loppu vuoden aikana palaan takaisin samaan pisteeseen aerobisen suhteen. Joten taas tammikuussa alkaa rääkki uudelleen.
Garminin mikäs vivoactive 3 onkaan. Vähemmälle jääny "aktiivikäyttö", mittaa jatkuvasti on ranteessa ja kokoajan tulee lukemia seurattua, ku tarkkailee kehon stressitilaa ja tallentaa unen määrt ja laadut.

Olen ottanut kestävyysliikuntaa mukaan viikko-ohjelmaan 2-3krt. Tänäänkin 40min <120 sykkeillä. En kyllä kauheasti tykkää mutta koska terveellistä niin pakko yrittää..
Mulla garmin näyttää noin 23 h alle 120 sykkeillä tälle lauantaille. Kuinka kovaa sä kotosalla touhuat?

Garminin mikäs vivoactive 3 onkaan. Vähemmälle jääny "aktiivikäyttö", mittaa jatkuvasti on ranteessa ja kokoajan tulee lukemia seurattua, ku tarkkailee kehon stressitilaa ja tallentaa unen määrt ja laadut.
Mitäs tää foorumi ny meinaa, tätä ei voi muokata vaikka seuraavaa omaa vois? No, "mittaa" ja "jatkuvasti" välissä piti kyllä olla "niin montaa asiaa, että". Mihin lie lie se katos.

Juu mielenkiintoista ois saada unesta vähän lukemia, koska se mahdollista on. Samoin houkuttas se, että sais aerobisen kunnon pidettyä ylhäällä kesästä eteenpäin.

Mutta pian se selviää, kun kusti polkee.

Mitä jos pitää kahta kelloa? :cautious:

Mekaaninen + sähkövempele.

5690f4945b33798b93b340ba9350793b.webp

Onko täällä kunteilla tai minkeillä jotain sykehärveleitä ranteissa?
Minulla oli Polarin A360. Se oli typerä. Sen aktiivisuusmittaus ja -suositus oli vain pielessä Mitä vähemmän asetit siihen normiaktiivisuudeksi (toimistotyö), sitä vähemmällä päivän tavoiteaktiivisuus tuli täyteen.
Omalla järkeilyllä kun sen pitäisi olla juurikin toisinpäin (mitä vähemmän liikut arjessa, sitä enemmän pitäisi liikkua lisäksi) .
Polar A360 kadotti jatkuvasti yhteyden iPhoneen, eli tietojen synkkaus puhelimeen ei toiminut käytännössä ollenkaan. Jossain vaiheessa hermostuin niin, että kirjoitin Polarille asiakaspalautteen jonka päätin viestiin, etten tulee enää koskaan ostamaan heiltä yhtään mitään.
Myin vehkeen torissa.

Arkikäytössä on Garmin Vivomove HR, koska se näyttää siistiltä normikellolta. Varsinaisesti hankin sen syketietoja varten, levontarpeen huomaa joskus sitä kautta ajoissa ennen kuin kroppa alkaa oikeasti piiputtaa. Uni- ja stressitiedoissakin tuntuu olevan realistisen oloisia tuloksia, ihan kiva ja jopa lievästi hyödyllinen laite kokonaisuutena. Askelmittaus mittaa suoritusmoodissa matkaa yllättävän tarkasti eli hätätapauksessa tämä menee jopa lenkkimittarista.
Tämä onkin hieno juttu, koska syksyllä mietin tämän hankkimista. Juurikin siksi, että haluan kellon näköisen vimpaimen ja nämä ovat siistin näköisiä. Toiminnallisuuksiltaan houkuttaisi uudempi vívoactive® 3 mutta tiedä sitten, tarvitsenko noita juttuja.

Toinen vaihtoehto olisi Suunto 3 Fitness, siihenkin saa analogisen kellotaulun.

Vielä olen mennyt ilman, olin niin kiukkuinen Polarin jälkeen että totesin pystyväni liikkumaan ilmankin.
Mutta tosiasiassa olen välillä huomannut kaipaavani sitä motivaatiota mitä aktiivisuusrannekkeen antamat huonot lukemat toivat.

Tuo on todella paska leffa eikä edes siinä mielessä että se olisi niin paska että se olisi siksi hyvä, vaan se on vain paska.
Oli kyllä huono. Leffasta pois kävellessä sanoinkin miehelle; luulisi että siihen olisi löydetty jotain omaa.

Minulla oli Polarin A360. Se oli typerä. Sen aktiivisuusmittaus ja -suositus oli vain pielessä Mitä vähemmän asetit siihen normiaktiivisuudeksi (toimistotyö), sitä vähemmällä päivän tavoiteaktiivisuus tuli täyteen.
Omalla järkeilyllä kun sen pitäisi olla juurikin toisinpäin (mitä vähemmän liikut arjessa, sitä enemmän pitäisi liikkua lisäksi) .
Polar A360 kadotti jatkuvasti yhteyden iPhoneen, eli tietojen synkkaus puhelimeen ei toiminut käytännössä ollenkaan. Jossain vaiheessa hermostuin niin, että kirjoitin Polarille asiakaspalautteen jonka päätin viestiin, etten tulee enää koskaan ostamaan heiltä yhtään mitään.
Myin vehkeen torissa.

Tämä onkin hieno juttu, koska syksyllä mietin tämän hankkimista. Juurikin siksi, että haluan kellon näköisen vimpaimen ja nämä ovat siistin näköisiä. Toiminnallisuuksiltaan houkuttaisi uudempi vívoactive® 3 mutta tiedä sitten, tarvitsenko noita juttuja.

Toinen vaihtoehto olisi Suunto 3 Fitness, siihenkin saa analogisen kellotaulun.

Vielä olen mennyt ilman, olin niin kiukkuinen Polarin jälkeen että totesin pystyväni liikkumaan ilmankin.
Mutta tosiasiassa olen välillä huomannut kaipaavani sitä motivaatiota mitä aktiivisuusrannekkeen antamat huonot lukemat toivat.

Oli kyllä huono. Leffasta pois kävellessä sanoinkin miehelle; luulisi että siihen olisi löydetty jotain omaa.
Itsekkään en ihan todesta ottanut tota todellista kulutusta kun aika-ajoin sain lähes 300% ja ihan normaalia oli n.200% aktiivisuus ja tuntuu että siinä ohjelmointi arvostaa hiukan liikaa treenin osuutta päivän kulutuksessa.
Sitten jos oli viikonloppupäivä että vaan tosissaan oli niin lukema saattoi olla 35-50% mikä nyt voisi periaatteesa olla tottakin.
Itsellä tuossa vaikutti koko eli siinä on kerrankin pienin vehje paras sängyssä koska haittaa vähiten nukkumista.

Itsekkään en ihan todesta ottanut tota todellista kulutusta kun aika-ajoin sain lähes 300% ja ihan normaalia oli n.200% aktiivisuus ja tuntuu että siinä ohjelmointi arvostaa hiukan liikaa treenin osuutta päivän kulutuksessa.
Totta.

Minä pidin tuota, kun patikoin Trolltungalle. Todellinen matka oli n. 30 km, josta puolet lähinnä nousua;
8D7b3Ck.png

Okei, tuo on halvimmasta päästä Polarin tuotteita mutta ei kyllä vakuuta käyttämään heidän vehkeisiin rahojaan yhtään enempää.

Onko täällä kunteilla tai minkeillä jotain sykehärveleitä ranteissa?

Suunto 9 mustana ollut nyt jonkin aikaa ranteessa, oon tykänny. Toisin kuin noista Polarin kamoista, varmaan ihan ok mutta se ulkonäkö ei vaan iske. Rannemittaus ei toimi mulla(kaan), joten vyö käytössä aina treeneissä.

-21 Celsiusta, ulkona. Tulet takassa, kahvia ja siinä se. Auton vois käydä huuhtasemassa. Alaselkä kipuilee, tais saada kylmää eilen.

9155d4a7b2234c1cac04b3bf61713e68.jpg.webp

"Kaikki polttomoottorilla toimivat kiellettävä ens vuoden loppuun."
"Ei nykyään kukaan tarvitse autoa. Minä itse, tuttavani ja puoluetoverini olemme eläneet vuosikausia ilman polttomoottorilla käyviä kulkupelejä, Käytämme esimerkiksi metroa, ratikkaa tai taksia."

Ja jos maahan menee ulkomainen kotiapulainen, niin meneekö tilastoon mitään?
Se tieto saattaisi löytyä WHO:n raportista, jos sitä jaksaisi alkaa plarata läpi. Luovutin itse jo alkuunsa. Että tilastolla olisi paljoa arvoa, siitä pitäisi olla jotain tietoa kyllä, että miten data on tuotettu. WHO itse kommentoi sivuillaan, että itsemurhadatan laatu on huono, koska ylläri ylläri, monissa maissa itsemurhia ei raportoida systemaattisesti syystä tai toisesta.

Kenelläkään kokemuksia soodapuhalluksesta?

En tarkoita nyt sitä kun ammattilaiset vetää ns isoilla kamoilla, vaan näitä satasen-kahden vehkeitä joita myyvät motonetit sun muut puuilot.

Käyttötarkoitus olisi lähinnä maalin poisto osista joista se muuten on hankalaa.

9155d4a7b2234c1cac04b3bf61713e68.jpg.webp

"Ei nykyään kukaan tarvitse autoa. Minä itse, tuttavani ja puoluetoverini olemme eläneet vuosikausia ilman polttomoottorilla käyviä kulkupelejä, Käytämme esimerkiksi metroa, ratikkaa tai taksia."
Vaivaakohan tätä jengiä oikeasti ihan saatanallinen tyhmyys vai mikä.

Lue: ajamme päivittäin taksilla, veronmaksajien rahoilla.

Tuosta jääkarhusta tuli mieleen temppu jonka haluaisin tehdä: siirtäisin Suomen Lappiin jostain pari jääkarhua. Tulisi kerralla selväksi miten Suomi OIKEASTI suhtautuu näihin törppöjen maskottieläimiin. Veikkaisin että kaikkien telkkarit piippaisivat hätäilmoitusta Hesingissä asti ja tunnin sisään olisi eläimet ammuttu, mutta olisiko poromiehet, rajavartiolaitos, poliisit vai peräti armeija tekijä?
Edit: itse asiassa haluaisin siirtää 50 jääkarhua sinne. Kaksi olisi liian helppoa viedä eläintarhaan. Olisi kihelmöivän hupaisaa katsoa kuinka virallinen Suomi kiemurtelisi tuskissaan kun yrittäisivät kauhealla epätoivon vimmalla keksiä miten niistä jääkarhuista pääsisi eroon. Poroja naminami ja nuohan ovat ihmisille vaarallisiakin toisin kuin meikäläiset karhut, jotka nekin pitää ampua henkihieveriin ihan vaan koska olemme kuspäitä wildlifeä kohtaan noin luonnostaan. Mutta että oikesti vaarallinen jääkarhu, se olisi namia. Ai että mikä spektaakkeli olisi.

Viimeksi muokattu:
Kenelläkään kokemuksia soodapuhalluksesta?

En tarkoita nyt sitä kun ammattilaiset vetää ns isoilla kamoilla, vaan näitä satasen-kahden vehkeitä joita myyvät motonetit sun muut puuilot.

Käyttötarkoitus olisi lähinnä maalin poisto osista joista se muuten on hankalaa.
Joskus ostin sellaisen aivan pienen pontikkapannun näköisen ja kokoisen hiekkapuhalluslaitteen niin toimi yllättävän hyvin mutta ainoaksi ongelmaksi muodostui ilmantuotto kompurassa.
En tiedä vaatiiko nuo soodavehkeet enemmän tai vähemmän ilmaa mutta mulla ei tosiaan riittänyt kakspyttynen voimavirtakone, melkeen pitäisi olla ruuvi tai lamellikompura mutta niitä ei taida ihan halvalla saada.

Joskus ostin sellaisen aivan pienen pontikkapannun näköisen ja kokoisen hiekkapuhalluslaitteen niin toimi yllättävän hyvin mutta ainoaksi ongelmaksi muodostui ilmantuotto kompurassa.
En tiedä vaatiiko nuo soodavehkeet enemmän tai vähemmän ilmaa mutta mulla ei tosiaan riittänyt kakspyttynen voimavirtakone, melkeen pitäisi olla ruuvi tai lamellikompura mutta niitä ei taida ihan halvalla saada.
Joo se ilmantuotto on aika kriittinen juttu noissa.
Joku tommonen pieni pönttö vois mennä ilman helvetinmoista kompuraa
https://www.tuontitukku.fi/tuote/so...g-paineilmatoiminen-soodakannu/6438014172620/

Tuolla voi käsittääkseni puhaltaa myös lasikuulaa.

e: Niin ja tuossa on vedenerotin valmiina, ilman sitä laite menee herkästi tukkoon

Joo se ilmantuotto on aika kriittinen juttu noissa.
Joku tommonen pieni pönttö vois mennä ilman helvetinmoista kompuraa
https://www.tuontitukku.fi/tuote/so...g-paineilmatoiminen-soodakannu/6438014172620/

Tuolla voi käsittääkseni puhaltaa myös lasikuulaa.

e: Niin ja tuossa on vedenerotin valmiina, ilman sitä laite menee herkästi tukkoon
Oli melko lailla samanlainen se hiekkapuhallushärveli mulla.
Tossa sulle kompura halvalla: https://m.motonet.fi/fi/tuote/7000104/Ruuvikompressori-kuivaimella-200-L-650-Lmin-400-V

Back
Ylös Bottom