Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vuohenjuustopitsa vaihtuikin siipiin ja ranskalaisiin. Mutta ensin sauna.
Ei sillä että ketään kiinnostaisi, mutta olen kuin muutkin: puhun tyhjänpäiväisiä foorumilla.

@Xtreme laskeskelin siitä dokkarin lukemasta 100/vuosi Libanonissa = arabimaissa yhteensä vois olla tuhansia. Ehkäpä tuhat x1 voisi olla lähempänä? Aika häijy juttu anyway.

Nyt ei oikein aukea Lääkäriliiton varatoiminnanjohtaja Hannu Halilan haastattelu Aamulehdessä:

Mitä tarkoittaa, että "Mitä enemmän lääkäreitä, sen kalliimpi terveydenhuolto? Lääkäri aiheuttaa aina toiminnallaan kustannuksia."

Tottakai se maksaa, jos työtä tehdään enemmän, mutta mit vit, eikö se olisi järkevää kouluttaa niitä henkilöitä joista on pula. Jos työtä pitää tehdä joka tapauksessa määrä x, niin mitä se siihen työn hintaan vaikuttaa, jos lääkäreitä on työttömänä määrä y. Toki, mun matikalla laskee palkkoja, koska markkinataloudessa elämme, mutta Halila on eri mieltä, pidetään vajetta ja kärvistellään jonoissa.

IMAG1551.webp

Sattana. Pitääkö sitä alkaa toimittajaksikin, kun kaikki kyseenalaistaminenkin pitää hoitaa itse. Ymmärrän Halilaa, hänelle kun maksetaan edunvalvonnasta, mutta toimittajat on kyllä pönttöjä. Miksi ei voida kyseenalaistaa ikinä mitään.

Kai joku on laskenut kuinka paljon pitäs olla mettää että kannattas olla oma moto, veikkaan että ei edes parituhatta hehtaaria riitä ja sitten pitäs olla sille kaveriksi vielä ajokone.
Voin joku kerta tehdä laskelmia kun on tarpeeksi tylsää.
Mutta jos puhutaan oikeista metsäkoneista jolloin koneketju maksaa miljoonan, tuo jäsen Kuparikaton arvaus ei riitä lähimainkaan.
Sittenhän on näitä kaikenlaisia variaattorivetoisia vehkeitä, jolloin hankintahinta on huomattavasti pienempi ja vitutuksen määrä huomattavasti suurempi.

Onko joku puhunut hänen ihonväristä tai uskonnosta mitään. Mitään tekemistä rasismin kanssa. Huumeista tuomittu rikollinen se on ja aina kannattaa pestä ne kädet
Sitten kannattaa varmaan se mainita?
Itseäni vituttaa aivan suunnattomasti kun kaikki vouhottaa että rassea siellä ja rassea täällä turhanpäiten mutta itse näin tuossa sinun aiemmassa kommentissa vain sitä.

Mutta jos puhutaan oikeista metsäkoneista jolloin koneketju maksaa miljoonan, tuo jäsen Kuparikaton arvaus ei riitä lähimainkaan.
Sittenhän on näitä kaikenlaisia variaattorivetoisia vehkeitä, jolloin hankintahinta on huomattavasti pienempi ja vitutuksen määrä huomattavasti suurempi.
Periaatteessahan arvon saa suoraan kun tietää kuinka paljon keskimäärin motourakoitsijat vetää vuodessa tavaraa nurin.
Jotenkin voisin kuvitella ettei loppuunajetulla motolla kannata paljon itse riehua kun remonteissa alkaa kulut karkaamaan helposti käsistä, toki jos esim. talvella on pelkkää luppoaikaa oikeasti niin voi laskea työtunteja itelle mutta jos nekin on pois muusta tuottavasta työstä niin voisin väittää että miinukselle jää.
Sitten on toki eriasia jos takamettää on niiiiin paljon että sinne voi ostaa työkuntoisen moton ja kuskin siihen että tekee ihan normipäivää.

Tee ihmeessä ja kerro sitte millä arvoilla laskit (y)

Mä mietin jotain satkun ketjua (50 moto ja ajokone toisen) :LOL:

Nyt ei oikein aukea Lääkäriliiton varatoiminnanjohtaja Hannu Halilan haastattelu Aamulehdessä:

Mitä tarkoittaa, että "Mitä enemmän lääkäreitä, sen kalliimpi terveydenhuolto? Lääkäri aiheuttaa aina toiminnallaan kustannuksia."

Tottakai se maksaa, jos työtä tehdään enemmän, mutta mit vit, eikö se olisi järkevää kouluttaa niitä henkilöitä joista on pula. Jos työtä pitää tehdä joka tapauksessa määrä x, niin mitä se siihen työn hintaan vaikuttaa, jos lääkäreitä on työttömänä määrä y. Toki, mun matikalla laskee palkkoja, koska markkinataloudessa elämme, mutta Halila on eri mieltä, pidetään vajetta ja kärvistellään jonoissa.

Sattana. Pitääkö sitä alkaa toimittajaksikin, kun kaikki kyseenalaistaminenkin pitää hoitaa itse.

Tottakai mitä vähempi tarjontaa sen enempi voi pyytää ja laskuttaa. Puolustavat etujaan.

Kokeile sitä toimittajan hommaa ja tee eka juttu yllämainitusta. Raportoi tänne kuinka meni. Minun mielestä toimittajat tänä päivänä aikalailla missiolla poistaa väärinajattelijat maailmasta. Vai toisinajattelijoiksiko niitä kutsutaan? Lännessä. Huolestunut olen.

No ei. Kantohinnan ja hankintahinnan erostahan se oman koneen kannattavuus noin käytännössä tulee. Tai jää tulematta :LOL:
Itse järkeilin sen niin että mahdollinen hyöty on sama kuin motofirmalla.
Toisaalta tässä päästään taas Tanskalaiseen maajussiin joka ensin kaivaa savea ja hiekkaa josta tekee tiiliä josta muuraa uunin jolla polttaa kalkin, josta tekee maalin jolla maalaa talon jne. eli tekee aivan kaikean ihan alusta asti itse niin pitää miettiä missä vaiheessa on oikeasti järkevää tehdä itse.

Back
Ylös Bottom