Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Opiskelu on parhaimmillaan kivaa. Minä olen jo kelaillut, että jos pää ei lahoa ennen aikojaan, niin vaikka eläkeiän harrastuksena voisin vielä joskus lukea itseni sisään yliopistolle lukemaan sukupuolentutkimusta tai jotain muuta paskaa vain mennäkseni hengailemaan luennoille Uuno Turhapuro-verkkohihattomassa ja kirjoittelemaan esseitä ja harjoitustöitä sovinistisesta näkökulmasta.
Eikös sun pitäny eläkkellä ryhtyä harjoittamaan yhdistystoimintaa. Se aluekomentajan titteli olisi aika komea.

Koottu vastaus muutamaan viimeiseen sivuun: kalliimmista Milwaukee, DeWalt, sini-Bosch. Kustannustehokkain DeWaltin halpamerkki Stanley. Joku varmaan unohtu.

Pultti tai ruuvi, ihan sama. Enemmän kiinnostaa mitat ja kierteen nousu.

Minä olenkin inssi ja DI, joten voi väheksyä ja silti voitan. Meidän ala
(softa) taitaa olla ainoa, jossa DI:t/inssit on kovimpia tekijöitä tai oikeastaan ylipäätään tekee suoraan tuottavaa työtä.

Hyvää joulua :heart::love:

Merry f*****g Christmas!

20181224_102357.webp

Ahneella oli paskainen loppu. Kilon paahtopaisti iltapalaksi niin mahanpurut vaivasivat yön.

Sitten pitäisi lähteä ajelemaan pohjoiseen.

Jouluja!

Toivottavasti kontsalta saataisiin myös joku vastaus insinjööri-aiheiseen keskusteluun.

Myös MÖYKKYNEN voisi valaista koulutusta ja rahaa. Harmi kun patterissa kahlittuna.

Itsellä ainakin tähtäimenä inssi. Ne kuulemma saa naista ja paljon. Varsinkin kone, ne oikein ottaa naista.

Koottu vastaus muutamaan viimeiseen sivuun: kalliimmista Milwaukee, DeWalt, sini-Bosch. Kustannustehokkain DeWaltin halpamerkki Stanley. Joku varmaan unohtu.

Pultti tai ruuvi, ihan sama. Enemmän kiinnostaa mitat ja kierteen nousu.

Minä olenkin inssi ja DI, joten voi väheksyä ja silti voitan. Meidän ala
(softa) taitaa olla ainoa, jossa DI:t/inssit on kovimpia tekijöitä tai oikeastaan ylipäätään tekee suoraan tuottavaa työtä.

Hyvää joulua :heart::love:
Makitan akkukoneet kyllä toimineet ihan kohtuu hyvin hinta-laadultaan jokapäiväisessä ammattikäytössä mutta niitä ei pysty kennottamaan ja uudet akut maksaa suhteessa koneisiin niin paljoa ettei ole mitään järkeä ostaa uusia vaikka koneet vielä toimisi koska seuraavaksi hajoaa koneet ja hyvät uudet akut ei tietenkään käy sitten enää uudempiin koneisiin.
Liukujiirisirkkelit pienemmissä koneissa ovat kotirakentajilla lähes ikuisia mutta jatkuvaan ammattikäyttöön ei enää sovi, tosin halpojahan ne on.
Nyt vaihdoin Boschin koneisiin ja liukujiiritkin tosin vaihtui jo tonnin hintaluokkaan, sillä saa varmaan Makitaltakin kestävämpää jo ei siinä.
On myös pienempää liukujiiriä sinisenä ja kokoluokka suunnilleen samaa kuin vanhat Makitat joten katsotaan mitä kestää.

Nykyään joulu ei oikein tunnu miltään. Saa ottaa vaan lungisti ja syödä kunnolla. Rentouttavaa mutta mitään sukulointia ei ole ollut koskaan perinteissä

Onneksi itselläni ei ole mikään iso suku että ei edes tarvitse harkita mitään sukukokouksia, enkä ole oikein sukulaisia juuri nähnytkään toki perheen parissa tulee vietettyä aikaa kun sisarusten ja vanhempien kesken kokoonnutaan Ei välttämättä jouluaattona, mutta yleensä siinä joulun lähellä.

Muuten joulu on lähinnä aikaa ottaa lungisti.

Hyvää joulua kaikille, ellen jo toivottanut. :ROFLMAO:

Tänä vuonna joulu on peruttu, ei ole kuusta, kinkkua, lahjoja eikä sukulaisia. Ainoastaan minä, tietsikka ja netti.
Muutenkaan lapsuuden jälkeen en ole pahemmin joulusta välittänyt, kersojen iloa silloin on ollut toki kiva katsoa ja heille luoda kivaa fiilistä.
Lahjoja en anna enkä halua, etenkään esim. anoppien hassuja lahjoja joissa raha menee hukkaan, laittaisi senkin vaikka johonkin keräykseen.

Edellisestä tulikin mieleen että ekaa kertaa huomasin ihmisten ihan kerjäävän jouluksi ruokaa ja lahjoja facebookissa! Yhdessäkin ryhmässä yksi pyysi kinkkua johon toinen vastasi että joko te söitte sen kinkun minkä hän oli edellisenä päivänä antanut...
Itse laitan jokavuosi sen 200 euroa hyvä joulumieli keräykseen jossa uskoisin avun menevän parhaiten niille jotka sitä eniten tarvitsee, nytkin minulla olisi aikaa käydä tekemässä jotain hyvää vaikka fyysisesti mutta eihän sellaista kehtaa/osaa tehdä... (enkä tarkoittanut mitään sellaista hyvää, pervot)

Back
Ylös Bottom