Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

image.webp

Täällä on paja pystyssä. :giggle:

Onhan siinä nuo kaikki hommat, että ei kannata ottaa yksivaihejärjestelmää, jos ei kämpässä oo tietyt kesäaikaan käytetyt vehkeet just siinä vaiheessa ja talon peruskulutus sellainen että sillä aurinkosähköllä oikeasti on jotain käyttöä just sillon kun sitä tulee. Paras hyöty suoraan tuntuu olevan, kun aurinkosähkö ruutataan sähköllä toimivaan lämminvesivaraajaan.
Kyllähän noita paketteja myydään vaan ihan ylihintaan.
Kun kysyy sähkömiehiltä, ne sanoo että ei parane auringosta sähköä vaan keräimet katolle. Kun kysyy putkarilta, niin putkimiehet sanoo, että aurinkokenno katolle ja vastus varaajaan.

Kummatkaan ei puolla omaansa. :ROFLMAO:

Mutta monitoimimiehenä oma kanta on juuri tuo, että ylimääräinen vastuksella vähintään 3000 l varaajaan. Mutta minä nyt muutenkin laittaisin hakekattilan tai alapaloisen 50 kW klapikattilan jossa varaus polttimelle mallia öljy, pelletti tai hake.

Liesi pelaan kaasulla ja talliin 10 kW aggrekaatti paikkaan automaattikäynnistyksellä puikkohitsistä, kompurasta sun muista virtasyöpöistä aiheutuvia kulutuspiikkejä.

Mutta, sitten joskus...

Semmonen vinkki tuli eräältä alan mieheltä, että kovilla pakkasilla kannattaa voidella haketta kattilaan syöttävää ruuvikuljetinta vanhalla moottoriöljyllä.

#lämpöarvo

Semmonen vinkki tuli eräältä alan mieheltä, että kovilla pakkasilla kannattaa voidella haketta kattilaan syöttävää ruuvikuljetinta vanhalla moottoriöljyllä.

#lämpöarvo
Olen myös kuullut, että toimiva konsti. Muuten kuulemma hake jumii, öljyä kanisteri siiloon, niin ei jumi.

Eihän sitä muuten sinne kaataisi, mutta kun pakko.

Tajusin perimmäisen syyn sille, miksi olen ollut niin pahalla päällä koko viikon, ja se on se, ettei ole enää olemassa mitään tekosyytä millä lykätä väistämätöntä pahaa eli uuden liikuntakeskusjäsenyyden hankkimista. Vaikuttaa siltä, että olen todella motivoitunut urheilemaan. :hyper:

Back
Ylös Bottom