Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Veikkaan että toinen osapuoli on liikaa äänessä. "Kävelet liian lujaa" , "ei se lipasto tuu sinne vaan se kuuluu tonne" , "nyt sä pistit sen pöydän ihan väärään kohtaan" . "Etkä nyt ota sitä kaljaa"

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/5463497a-8048-47a8-ba44-75ed86cfee67

Mitä luulet @Joxuz
Paljonko rahaa olis säästynyt jos het ensimmäisenä olis tuikannu tuon homeisen liiterin tuleen ja sitten kaivanu uudet pohjat.

Jutussa siis lukee, että herraskaiset ostivat -47 rakennetun rintamamiestalon, joka on ollut 8 vuotta tyhjillään ja vikat pari vuotta kylmänä ja ennen ostoa kellarissa haissut voimakkaasti home. Ja tähän oli tarkotus tehdä ihan vaan pientä pintaremppaa, tapettia
seinään ja laminaattia muovimaton päälle. Just just. Oisko nyt jutun makua tässä.

Mutta jos asiallisesti puhutaan, niin "hyvät" tontit on kiven allla Porissa. Pelloille rakennetut uudet asuinalueet on aika perseestä. Jokirantatontteja ei ole, paitsi 100k:lla saa 900m2 melkeinrantatontin nelostuotteen vierestä (ainakin joskus näitä koitettiin kaupata).
Mutta kalaholmasta voi saada mädän rintamamiestalon edullisen jokirantatontin hinnalla. Mikäjottei siihen sitten remppailis vanhasta itselleen mukavan, jos eivät halua uutta. Rahasta viis.

Lisäksi kohtuu fyysisen näköinen kaveri. Halus varmaan käsillä repiä talon rikki :D

Mulla oli vanha rintamamiestalo mihin ei oltu pientä laajennusta lukuunottamatta juurikaan remonttia mutta tiesin rungoltaan yms. hyväkuntoiseksi mutta siltikään ei käynyt edes hetkeä mielessä että olisin alkanut remppaamaan siitä taloa.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/5463497a-8048-47a8-ba44-75ed86cfee67

Mitä luulet @Joxuz
Paljonko rahaa olis säästynyt jos het ensimmäisenä olis tuikannu tuon homeisen liiterin tuleen ja sitten kaivanu uudet pohjat.

Hah, mainitsemallasi tavalla tehtiin terde ja siihen idyllinen grilli :D
Pihamaalla oli vanha saunarakennus, jota Naukkariset käyttivät varastona. Rakennus paloi viime pääsiäisenä, ja tilalle tehtiin terassi.
92923b0de0e4c26f62456f61f2fcae61f9af701d787124610fd08ef6e058ec21.jpg

Irrotimme yläkerran mäntyrimoista tehdyn kaiteen, tarkoituksena rakentaa sen tilalle umpikaide. Oon aina tiennyt, että mulla on korkeanpaikankammo, mutta en arvannut että jo pelkkä metriä lähemmäs tuota tasanteelta ammottavaa aukkoa meneminen alkaisi oikeasti oksettaa mua. Välillä kun näen sen puuttuvan kaiteen paikan ohikulkiessa, säikähdän sitä kuin sieltä yhtäkkiä tulisi imu, joka uhkaisi vetää mut alas, ja suurinpiirtein hyppään vastakkaiselle seinälle turvaan. En meinannut saada yölläkään unta, kun ajattelin kaikkea imeytymässä sinne pudotukseen. Totesin, että mies saa nyt rakentaa sen umpikaiteen rungon ja mä maalaan sen turvallisesti jatkovarren mitan päästä, kun ei kertakaikkiaan pysty mennä lähellekään koko paikkaa. :hyper:

Tuli tuosta korkeasta paikasta mieleen.. Tässä kun on korjaillut ihmisiä jonkin tovin on tullut selkeä käsitys siitä, että lakiin pitäisi kirjata, että korkein taso mille ihminen saa nousta ilman asianmukaisia turvavälineitä pitäisi määrittää. Sopivaksi voisi ajatella esimerkiksi 100cm - ihmisen ikä. Tai jopa 50cm - ikä. Asian mukaisten turvavälineiden kanssa voidaan sitten tuplata kyseinen korkeus.

Asianmukainen turvaväline.

human-hamster-ball-300x250.jpg

Back
Ylös Bottom