Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä olin myös toisen viikon siellä hengailemassa, kun meitä oli samaan tehtävään kaksi upseeriksi koulutettavaa, niin jouduttiin kumpikin sluibaileen viikko.

Lomaviikon pahin homma oli, kun keskellä yötä yllätti ns. vitunmoinen paskahätä, eikä paperia meinannu löytyä. Siitä hirvittävää munaravia pelkissä aluskalsareissa ja lantsareissa erään kuskin persepaperikätkölle. Kerkisin ottamaan rullan löytymisen jälkeen n. neljä askelta auton ovelta kuusikkoon, kun vauhdissa piti jo repiä kalsarit pois.

Oli muuten talvi ja ainakin -49 astetta pakkasta.

pisteet.webp
Ei vielä.

Mullakin jäi rova näkemättä. Mutta pahkajärvellä tuli vietettyä aikaa. Parhaiten jäi mieleen pioneerileiri, jossa olin fiksailemassa tietä kuntoon sen jälkeen kun pioneerit oli sen räjäyttäneet.
Korjattiin viikon aikana 12 kertaa se tie. Uusi rumpuputki ja maat päälle. Sitten tulee seuraava ryhmä, miinoittaa tien ja panostaa rumpuun 120kg TNT:tä. Jonka jälkeen se tie lentää huit helevettiin, hieno tunne kun räjähdyksen paineaalto tuntuu koko ropassa.
Toimin myös r-aineiden vartiohenkilönä. Kolme 20kg:n TNT kuutiota kun laittaa päällekkäin, siitä saa hyvän istuimen.
Viikon aikana tuota trinitrotolueenia kului se vajaa puolitoista tonnia ja sen jälkeen esim kaikki uuden vuoden paukut on lähinnä pelkkää kusiripulia.

Höpsis, nainen oli vain ytimekkäästi huomaavainen kuulijakuntaa kohtaan. Alkuperäinen lainaus oli: "jumalaita pojat, täällä on muniin asti lunta". Eli joukossa ei ollut tyttöjä, joten hän olettin että kuulijoilla oli munat, joihin asti oli lunta. Olisi tietysti ollut kaikistan informatiivisinta todeta: "jumalaita pojat ja minä nainen, täällä on muniin asti lunta teillä ja minulla pimppiin asti". Mutta aikaa säästääkseen hän ei ilmoittanut asiaa itselleen.

Tai sitten "munat" on kollektiivinen nimitys sekä kiveksille ja munasarjoille.

Mä olin myös toisen viikon siellä hengailemassa, kun meitä oli samaan tehtävään kaksi upseeriksi koulutettavaa, niin jouduttiin kumpikin sluibaileen viikko.

Lomaviikon pahin homma oli, kun keskellä yötä yllätti ns. vitunmoinen paskahätä, eikä paperia meinannu löytyä. Siitä hirvittävää munaravia pelkissä aluskalsareissa ja lantsareissa erään kuskin persepaperikätkölle. Kerkisin ottamaan rullan löytymisen jälkeen n. neljä askelta auton ovelta kuusikkoon, kun vauhdissa piti jo repiä kalsarit pois.

Oli muuten talvi ja ainakin -49 astetta pakkasta.

Minun on pistettävä kirjettä Niinistölle että voisinko suorittaa asevelvollisuuden uudestaan syynä minua ei paskattanut kertaakaan niin että olisi joutunut käymään riukupaskalla, aina kävi hyvä munkki ja jostakin löytyi paskantamiseen tarkoitettu rakennelma.

Itselläni myös huomenna hiuskirurginen operaatio. Jännittää. Taidan ottaa vähintään paikallispuudutuksen.

Tulee nimittäin isojen lollojen johdosta ihan itsestään (myös puudutus). Osaispa hän vielä leikatakin kunnolla. Leikkaustaito ei ollut prioriteettilistan kärjessä, kun aikanaan palveluntuottajan valikoin...

Vaimoko laittaa sulle kattilan päähän ja leikkaa sillä mallilla?

Mä olin niin köyhä tyyppi että kävin intinkin osamaksulla, bonuksena tosin sai olla pelkästään kesällä ja palvelusaika puolittui.
Leirejä oli 2kpl heinäkuussa ja molemmilla kerroilla piti olla kaksi yötä ja nämä leirit oli Padasjoella, muistan kaikesta vain sen kylmyyden ajankohdasta huolimatta.

Ei kyllä ikinä pitäisi kirota että onpa hiljainen ilta töissä, kun pärähti sitten pari ihan oikeasti hankalaa tapausta. Huh, jos ei muuta niin kyllähän tässä ammattitaito kasvaa harppauksin.

Kävin lounaalla m-roomissa. Vittu 35e viiden minsan päähieronnalla. Ei oo enää juice kun siistittiin sivuilta. Päältä kiillotettiin.
Sanoin vaimolle, että maksan 20e joka kerta kun vetelis koneella kaikki. Jäi miettimään.

Päähieronta teki gutaa. Pienellä tytöllä oli tosi vahvat sormet.

Back
Ylös Bottom