Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sama.

Kävin ostaan tyttärelle 98 kokoo vaatteita että voi mennä kerhoon pari kertaa viikossa. Tuli pari haalaria, pari paitaa, housut ja kengät. Miten vitussa nämä kasvaa niin helvetin lujaa?
Just ostin samaa settiä jotain 90 kokoa. Monta satkua meni taas. On blaata ja blöötä ja gugguuta ja giggiitä. Yks takki oli molo. Vittu oikeesti molo? Siis kulli merkkinen takki?
Voi voi. Odota vaan kun kasvaa niin alkaa satkutkin olemaan pikkurahoja. :LOL:

Sama.

Kävin ostaan tyttärelle 98 kokoo vaatteita että voi mennä kerhoon pari kertaa viikossa. Tuli pari haalaria, pari paitaa, housut ja kengät. Miten vitussa nämä kasvaa niin helvetin lujaa?
Just ostin samaa settiä jotain 90 kokoa. Monta satkua meni taas. On blaata ja blöötä ja gugguuta ja giggiitä. Yks takki oli molo. Vittu oikeesti molo? Siis kulli merkkinen takki?

Tätä mää oon välillä miettiny, että minkä takia pitää ostaa kauheen kalliita merkkivaatteita noille pikkulapsille, kun ne kerta on niin hetken aikaa käytössä.

Niimpäh. No ostelee noi mammat niitä sitten 1/4-1/2 hintaan. Että ei ne loppujenlopuksi ihan niin kalliita oo.

Emmaljungan vaunut ja joku autoistuin ostin sillon 1300€. Myin ne 2v myöhemmin 850€. Että ei ne mulle maksanut kuin 450€. Ei siihen hintaan käytettyjä ois saanut.

Jos joskus vielä mainitsen että lupauduin jeesaamaan ns. kädetöntä kaveria kämppärempassa, lyökää käsipainolla naamaan. Kaik omat hommat jää tekemättä, kun on muitakin pakollisia menoja päivällä. Enää koko 50 neliöisen kämpän maalaus, poislukien katot paitsi eteisessä, uudet lattiat ja listat.. aamusta taas soheltamaan heti kun saa likan vietyä hoitoon. Hyvä kun uudelle vuokralaiselle luvattu muutto rapia viikon kuluttua..

Niimpäh. No ostelee noi mammat niitä sitten 1/4-1/2 hintaan. Että ei ne loppujenlopuksi ihan niin kalliita oo.

Emmaljungan vaunut ja joku autoistuin ostin sillon 1300€. Myin ne 2v myöhemmin 850€. Että ei ne mulle maksanut kuin 450€. Ei siihen hintaan käytettyjä ois saanut.

Niin no ehkä tytöiltä jää vähän enemmän käyttökelpoisempaa vaatetta eteenpäin myytäväksi? Poika on ollut kova remuamaan, että ei siltä oo oikein jääny ku jotain paitoja eteenpäin myytäväksi. Kaikissa housuissa on ollut polvet puhki ja jos ei oo ollu niin sitten niitä ei oo ehtiny käyttämään, kun on jääny pieneksi.

Voi tulipas nostalginen olo, kun aloin noita rattaita pohtimaan. Minä ostin sillon ihan uudet rattaat ja ne on kyllä niin loppuun kulutetut, kun kävelin sillon joka paikkaan muksun kanssa.

Tää arki on ollut kyllä nyt yhtä juoksua. Omat ja tytön harrastukset kun on perätysten niin niihin tuntuu menevän koko ilta. Joka ilta.

Vielä tähän aikaan vuodesta kaikenlaista vanhempainiltaa, oikein kaksin kappalein. Uusi OPS vaikuttaa aivan paskalta. Matikka ei ole matikkaa eikä äikkä äikkää vaan kaikki on kaikkea sekaisin, kerätään käpyjä ja pulpetissa ei tarvi istua paikallaan. Goodbye PISA-menestys.

Hei anteeksi, olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta?
Just puhuttiin teinien kanssa asiasta iltapalalla.
Eli nyt on kiintiö täynnä.

Tää arki on ollut kyllä nyt yhtä juoksua. Omat ja tytön harrastukset kun on perätysten niin niihin tuntuu menevän koko ilta. Joka ilta.

Kuulostaa tutulta. Arki ollut tuota jo monta vuotta: töitä ja harrastuksia illat ja vkonloput.
Eikä kyllä helpota moneen vuoteen vielä. Kiitos omien valintojeni. Mutta ei, en valita. Vielä.

Oli muuten ihan kivat treenit krav magassa, epätavanomaista kun on pitkän aikaa treenannut itsekseen salilla omissa ajatuksissaan, mutta kivaa vaihtelua huomenna taas.

Sali treeniä toki kylkeen hieman.

Olen itsekin vähän sellainen vetäytyjä joka vetäytyy siihen omaan kuplaansa sen takia monesti nautin rauhasta olla myös yksin välillä. Isossa porukassa on helppo vetäytyä sivusta seuraajan rooliin eikä tarvitse ylläpitää keskustelua.

Jos joskus vielä mainitsen että lupauduin jeesaamaan ns. kädetöntä kaveria kämppärempassa, lyökää käsipainolla naamaan. Kaik omat hommat jää tekemättä, kun on muitakin pakollisia menoja päivällä. Enää koko 50 neliöisen kämpän maalaus, poislukien katot paitsi eteisessä, uudet lattiat ja listat.. aamusta taas soheltamaan heti kun saa likan vietyä hoitoon. Hyvä kun uudelle vuokralaiselle luvattu muutto rapia viikon kuluttua..
Kerrotko että olet mennyt JEESAAMAAN=tekemään työt toisen puolesta sen jonkinsortin sijoituskämpän remppaamisesssa?

Kuulostaa tutulta. Arki ollut tuota jo monta vuotta: töitä ja harrastuksia illat ja vkonloput.
Eikä kyllä helpota moneen vuoteen vielä. Kiitos omien valintojeni. Mutta ei, en valita. Vielä.
Mietin just, että ennen lasta mä vietin usein 2-3h /ilta omissa harrastuksissa plus koiran lenkitys, joten enpä mä kyllä silloinkaan ollut kotona yhtään enempää. Aika kultaa muistot!
Ja valintojahan nämä, en mä osaa olla paikallaan yhtään, joten kai sitä voi samantien tehdä jotain hauskaa ja kenties hyödyllistä.

nokitan: vasta yli 10h unet tekee hyvää

8 ja 9 hoon jälkeenkin olen vielä kuolemanväsynyt

usein 2-3h /ilta omissa harrastuksissa

nokitan: työn ja harrastusten/kotitöiden jälkn jää vielä tuonverran aikaa istua sohvalla tekemättä mitään

Back
Ylös Bottom