Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minulla joka aamu kun herätyskello soi, ajatus: olisipa jo eläkkeellä, että voisi tänään(kin) keskittyä omiin hommiin. Vaan vielä saa vähän aikaa odotella, jollei satu kohdalle lottovoittoa ennen sitä.

Veli todistaa väkevästi. Epäilen tosin, että menneet ja tulevat yhteiskunnat ovat olleet ja tulevat olemaan yhtä heikkoja esityksiä.
Tästä voisi melkeinpä päätellä, että nuo "omat hommat" liittynevät jonkunlaiseen yhdistystoimintaan jonka tavoitteena on tietynlaisen yhteiskuntajärjestelmän luominen.

Mutta ihan spekulaatiota tämä.

Ei samaa työnantajaa, mutta samaa duunia +15v. Välillä tunne et vois tehä jotain muutakin, mutta ei tällä koulutuksella parempaan pääse. Oon kyl oikeesti tyytyväinen et on vakipaikka ja hommat nyt ainoastaan välillä henkisesti koittelee kun se on sitä samaa päivästä toiseen. Mutta liekö sellasta hommaa onkaan joka ei välillä nyppisi. Silti tulee painettua ylkät täyteen joka vuosi, kai tää sit on oikeesti kivaa. (n)

Kerran juttelin baarissa erään keski-ikäisen uranaisen kanssa. Tämä oli vahvasti sitä mieltä, että jokaisen pitäisi nauttia työstään suunnattomasti ja on täyttä hulluutta olla sellaisessa työssä, jota ei suorastaan rakasta tehdä. Meinasi mennä hermo niin lapsellisen utopistiseen asenteeseen, mutta kiva tietty kun toisella on työ josta tykkää.

Itse varmaan syrjääntyisin, jos rikastuisin. Työyhteisö on kuitenkin sosiaalinen ympäristö ja tällainen lähtökohtaisesti ujo, hiljainen ja epäsosiaalinen paskapää tarvitsee tuollaisen säännöllisen syyn kommunikoida ihmisten kanssa.

edit. 10v yhtäjaksoinen palvelus meidän firmassa tietää yhtä ylimääräistä vuosittaista lomaviikkoa, onhan sekin jotain. Enää reilut 6,5v jäljellä tuohon rajapyykkiin...

edit 2: Insinöörimatematiikkaa kun tässä vähän kertailee, niin itse asiassa 5,5v jäljellä, heti tuli parempi mieli.

Viimeksi muokattu:
10v yhtäjaksoinen palvelus meidän firmassa tietää yhtä ylimääräistä vuosittaista lomaviikkoa, onhan sekin jotain. Enää reilut 6,5v jäljellä tuohon rajapyykkiin...
Oih, kelpais! Meillä saa vain jonkun lakisääteisen bonarin joulukuussa... pari satkuakohan se oli... T:11v samassa paikassa.

Oih, kelpais! Meillä saa vain jonkun lakisääteisen bonarin joulukuussa... pari satkuakohan se oli... T:11v samassa paikassa.

Meillä tulee viidestä vuodesta kai tonni. En muista tuleeko 10v täytyttyä vielä 2k€ bonus, mutta ne tulevien vuosien ylimääräiset lomat on kyllä ihan OK kannustin pysyä firmassa.

Olipa raikasta pyöräillä hellemekossa vesisateessa. Lämpötila 16 astetta. Moneen viikkoon pitkästä aikaa parvekkeen ovi kiinni, saranat siis toimivat.

edit. 10v yhtäjaksoinen palvelus meidän firmassa tietää yhtä ylimääräistä vuosittaista lomaviikkoa, onhan sekin jotain. Enää reilut 6,5v jäljellä tuohon rajapyykkiin...

Vakuutusalalla sama etu, mutta alan sisällä saa työnantajaakin vaihtaa. Enkä muista, että tarvitsiko olla edes yhtäjaksoista...Ei tainnut?

Kaukaista on tosin.

Nytkö saa keulia työpaikan tajoamilla eduilla! Mulle tänään selvisi, että saan työpaikan puolesta 150 euroa liikunta- ja kulttuurirahaa käytettäväksi tänä vuonna! Ellei se nyt jotenkin kaadu siihen, että mulla ei ole idioottipuhelinta.

Nytkö saa keulia työpaikan tajoamilla eduilla! Mulle tänään selvisi, että saan työpaikan puolesta 150 euroa liikunta- ja kulttuurirahaa käytettäväksi tänä vuonna! Ellei se nyt jotenkin kaadu siihen, että mulla ei ole idioottipuhelinta.

Nokitanko tänkin? Me saadaan täysi 400 euroa. :D

Netin kautta taitaa nuo useimmat pystyä silti käyttämään, vaikka jotain sovellusta ei olisikaan.

Tästä voisi melkeinpä päätellä, että nuo "omat hommat" liittynevät jonkunlaiseen yhdistystoimintaan jonka tavoitteena on tietynlaisen yhteiskuntajärjestelmän luominen.

Mutta ihan spekulaatiota tämä.

Niin, kyllähän vallankaappauksen valmistelu olisi paljon helpompaa, mikäli siihen voisi panostaa kokopäivätoimisesti. Lähtötilanne on valitettavan heikko, koska fasismin (kuten sadismin ja rasisminkin) suosio on ikävästi alamaissa, mutta taistelu on vasta alussa. Rivologian suosio sentään ei osoita laantumisen merkkejä.

Saatana! Mä olen luullut olevani viimoisen päälle riistoporvari mutta tunnekin tästä lähin itseni laupeuden lähettilääksi ja sosialismin suurvisiiriksi kun maksoin extra kesärahaa 500 euroa kun töitä painetu sen verran reippaasti!
Nyt saatana loppuu moiset edut, jouluksi saa lahjaksi 1,5 litraa kotitekoista kiljua.

Saadaan mekin jouluruoka, tosin se lippu kelpaa vain tähän huonompaan ruokalaan vaikka toinen (mun mielestä..) parempi olisi tuossa kilsan päässä.

Yleensä ehtii työajan puitteissa kotiin vaikka matkaa se 20km, joskus jopa muutamaa tuntia aikasemmin. 20€ kuussa tukea liikuntamaksuun, paitsi olisko ollu kesä-syys kun eivät maksa. Säästöä sekin..

Ihan ok, enempi plussaa kuin miinuksia.

Back
Ylös Bottom