Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Juu ja siellä taitaa se koulu asumisineen maksaa jokusen satatonnia myös. Jos siis sinne syntyy ja siellä kouluttautuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo eihän se tosiaan niin helppoa olisi kuin täällä koulutuksen saaminem, mutta nyt mietin ihan vaan ratkaisuna lähteä kansainvälisellä tutkinnolla jenkkeihin tienaa. :LOL: Kyllä tuolla 11ke kuukausituloilla sais varmaa ihan siedettävän kämpän vaikka maksais tuplat Suomen asuntoihin nähden. Palkka kun on sen 4x nykyinen. :coffee:

Irma soittaa sairaalasta Vokotille.
IMG-20180612-WA0003.webp

Kyä se kannattaa ulkomaille lähteä ehdottomasti, jos houkuttaa. Ei varmana huono reissu.

Minä kun oon tällänen isämmaam miäs, niin ei oikein napostele. Kalastaminen, harrasteet ja muu öljyisten vehkeiden räpläily pitäis rakentaa paikkoineen alusta saakka. Joten vaikeaksi menee, kun paikkakunnan vaihtokin jo ois aika rasti.

Minä voisin reissata mielin määrin mutta en muuttaisi Suomesta pois.

Mutta kun on tälllainen elämäm_koululainen niin täytyy vaan tehdä vitusti töitä, jotta saa lapset ja itsensä jotenkin pysymään hengissä.

Vasta oli hiljattain ekonomilehdessä jenkkien asuinkustannuksista;

”Aina, kun käyn Suomessa, ihastelen, kun kaikki on puoli-ilmaista. Täällä on hyvät palkat, mutta vastapainoksi elinkustannukset ovat korkeat. Täällä tarvitsee ainakin kaksinkertaisen palkan Suomen palkkoihin verrattuna, jos haluaa, että elintaso pysyy samana kuin Suomessa.”
(https://www.ekonomilehti.fi/piilaakson-kimaltavan-pinnan-alla/)

Mm. terveydenhuolto kun järjestettävä omasta pussista. Jos tienaisi monta kertaa enemmän kuin täällä, niin ei välttämättä ongelma. Lisäksi työnantaja voi vakuuttaa henkilökunnan sairaskuluvakuutuksella ym., mikä on jenkeissä paljon yleisempää kuin täällä.
(Tosin trendi on kasvamaan päin myös meillä).

Eikös hoitajia kysytä paljon myös Norjaan? Tosin siellä on kyllä kallista mutta inhimilliset matkat ja hienot maisemat, jos tykkää liikkua luonnossa vapaa-ajalla. :)

Perinteiset pari tuntia unta yötyön jälkeen, ei vaan saa nukuttua. Aamupala vedetty, kohta vaikka lenkille. Pitäis mennä hierojalle tai löytää joku hieroja, niskoja kiristää.

Juuri olen viimeiset kolme viikkoa pallotellut, että mitä lukisin harrastuksen vuoksi seuraavaksi. Amk ja maisterin paperit on kyllä (ja työkin) mutta saahan sitä harrastaa.

Minä olen ajatellut lähteä opiskelemaan kehitysmaatutkimusta, jonka jälkeen voisin lukea sukupuolentutkimusta (ent. naistutkimus).

Voisin muuttaa.

Suunnitelma eurojaskan päävoiton varalle on jo tehtynä:

Kesät Isämmaassa. Kevät ja syksy asuen Barcelonassa, ja sytäntalvella lomareissuja esim. Californian alueella. Päämaja siellä Barcelonassa.

Camp Noulta aitio.

Ei puutu enää kuin vähän Hilloa.

maistamiseni aikaan elettiin kyllä mallaskabackan hampurgerien kulta-aikaa, yhden tietyn henkilön ollessa työvuorossa

niiden voittanutta ei ole ollut ennen, eikä jälkeen

ei ole jälkeen kylläkään tullut etes paljoa maisteltua, kun kyllästyin niihin ainaisiin: pettymyksiin

Mitäs Fuuteri, jos valittavana tuo sämpylä tai toisena vaihtoehtona ulkonäöltään, maultaan ja kooltaan sopiva takasämpylä.

Kumman valitset?

Back
Ylös Bottom